Az F1 követendő példává vált más sportágak számára
Az F1 felemelkedése a Liberty Media átvétele óta elképesztő volt.
Greg Maffei, a Liberty Media leköszönő vezérigazgatója úgy véli, hogy az F1 példaképpé vált, amelyet más sportágak is követni szeretnének.
Az F1 az elmúlt nyolc évben, amióta a Liberty Media átvette az irányítást Bernie Ecclestone-tól, látványos fejlődést mutatott.
2023 elején, amikor a szaúdi PIF (Public Investment Fund) felvásárlási érdeklődéséről szóltak hírek, a sportág értékét több mint 20 milliárd dollárra becsülték.
Az összes csapat értéke is elérte az 1 milliárd dollárt, ami éles kontrasztot mutat egy évtizeddel ezelőtt, amikor olyan csapatok, mint a HRT, a Caterham/Lotus és a Manor/Marussia, néhány év alatt eltűntek.
A Netflix „Drive to Survive” dokumentum-sorozata által generált népszerűség is hozzájárult az F1 sikereihez, amelyet Maffei „hihetetlenül jól pozícionált” sportágnak nevezett.
A CNBC ‘Squawk on the Street’ című műsorában Maffei, aki az év végén távozik posztjáról, az F1-et „a vállalatnak, amelyre a legbüszkébb vagyok” nevezte.
Hozzátette: „A Liberty megvásárolta, megváltoztatta a stratégiát, és Chase Carey-t hozta be [vezérigazgatóként], [aki] fantasztikus munkát végzett. Chase távozása után Stefano Domenicali is remekül teljesített.”
Maffei az F1 globális partnerségeinek, szponzorációinak és bevételi forrásainak növekedését érintő adatokat is megosztott.
„Az F1 a sportágak számára követendő példává vált, növelve a szurkolói érdeklődést a Drive to Survive-hoz hasonló programokkal, növelve a szponzorációt és a prémium élményeket” – mondta. „Egyfajta modell, amelyet mindenki próbál követni, és mindenki remek munkát végzett.”
Ami az F1 közeljövőben történő eladásának lehetőségét illeti, Maffei így fogalmazott: „Nem hiszem, hogy bármilyen terv lenne az eladására. Nagyszerű jövő áll előtte, és biztos vagyok benne, hogy a Liberty igazgatótanácsa megfelelően kezeli majd a részvényesek érdekeit.”
Fotó és borítókép: Getty Images