Bemutatkozott a Honda Civic kombi
A 2013-as Frankfurti Autókiállítás kitűnő alkalom volt a Honda számára, hogy bemutassa legújabb modelljét, a Civic Tourert. A kombi a kompakt szegmens legnagyobb csomagterét mondhatja magáénak, befogadóképessége már alaphelyzetben 624 liter. A Civic Tourer mellett a modellfrissítésen átesett ötajtós Civic is Frankfurtban lépett először színre. Mindkét autó a jövő év első hónapjaiban jelenik meg a kereskedésekben.
Az új Civic Tourer (h./sz./m.: 4520/1770/1440 mm) fejlesztésénél és formatervezésénél az európai vásárlók elvárásai érvényesültek, izgalmas és kreatív feladat elé állítva a Honda európai K+F központját. Hála a mérnökök aprólékos munkájának, a Civic Tourer dinamikus vonalai egy rendkívül praktikus járművet takarnak, amit egyedülálló variálhatóság és hatalmas csomagtér tesz még vonzóbbá. Utóbbi a kategória legnagyobbja, hiszen már alaphelyzetben, felhajtott hátsó üléstámlákkal és kihúzott csomagtérrolóval is 624 liternyi poggyászt képes elnyelni.
A kifinomult külső dizájn minden részlete sportosságot sugall. A Civic Tourer egyedi stílusának meghatározó eleme az A-oszloptól a D-ig futó markáns övvonal, ami olyan érzetet kelt, mintha a tető lebegne a karosszéria alsó része felett. A csomagtér melletti oldalablakok meghosszabbított üvegfelülete a D-oszlopokat is fedi, a hátsó ajtók kerete pedig 17 milliméterrel magasabban húzódik, mint az ötajtós Civic esetében, hogy ez a jellegzetes és elegáns dizájnelem megfelelően érvényesüljön.
Az üzemanyagtartály a Civic Tourerben ugyanúgy központi helyre került, mint az ötajtós testvérmodellben. A tankot az első ülések alá építették be, ami a páratlanul tágas belső tér kialakítása mellett a Honda-féle mágikus ülések (Magic Seats) alkalmazását is lehetővé tette. Az egyedülállóan praktikus varázsülések tovább növelik az új modell használati értékét, hiszen nem csak számtalan konfigurációba rendezhetők, hanem egyetlen mozdulattal előre is dönthetők. Az ötajtós változaténál magasabb csomagtérpadlónak köszönhetően az ülések ledöntésével teljesen sík rakodófelületet kapunk. A hátsó ülőlapok szintén felhajthatók, így még több helyhez juthatunk magas tárgyak szállításakor. Az osztottan, 60/40 arányban dönthető hátsó ülések lehetővé teszik nagyobb tárgyak és utasok együttes szállítását, valamint a csomagtartó oldalirányú elérését is, ha az ötödik ajtó valamilyen okból nem használható.
A poggyásztér 624 liter térfogatú a roló alatt, de ledöntött hátsó ülésekkel 1668 literesre növelhető a raktér, ami hatalmas a kompakt kategóriában. Ha nincs szükség a csomagtérrolóra, egy kimondottan erre a célra kialakított üregben tárolhatjuk. A csomagtartó alatt egy extra tárolórekesz található, melynek használatával magasabb tárgyak is szállíthatók a Civic Tourerben. A könnyű bepakolás érdekében a csomagokat 137 milliméterrel alacsonyabb rakodóperemen kell átemelni, mint az ötajtós Civic-nél.
A Civic Tourerhez választható erőforrások között ott találjuk az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként bemutatott 1.6 i-DTEC dízelmotort, valamint a – manuális és automatikus váltóval is megrendelhető – 142 lóerős 1.8 i-VTEC hajtóművet, melynek széndioxid-kibocsátása csak 148 gramm kilométerenként. A 120 lóerős 1.6 i-DTEC erőforrás kategóriájának legkönnyebb hajtóműve. A 300 Nm-es forgatónyomatékú dízelmotor a CR-V-hez és az ötajtós Civic-hez is megrendelhető, széndioxid-kibocsátása a Civic Tourerben csupán 99 g/km.
Újdonság a Hondától a Civic Tourer adaptív lengéscsillapító Rendszere (ADS), ami most elsőként jut szerephez szériagyártású modellben. Az eszköz Comfort, Normal és Dynamic üzemmódban egyaránt javítja a jármű úttartását, egyszersmind a kiváló menetkényelemhez is hozzájárul a különféle terhelési és közlekedési szituációkban. Az ADS-nek köszönhetően a Civic Tourer kényelmesen siklik az autópályákon, ugyanakkor agilis és közvetlen, ha arra van szükség.
Akárcsak a többi Honda modellnél, a Civic Tourer fejlesztésénél is komoly szempont volt a teljes körű menetbiztonság, így a Fejlett Vezetőtámogató Rendszer (Advanced Driving Assist Systems) ehhez a típushoz is elérhető. A Honda mérnökei létrehoztak egy szenzoralapú menetbiztonsági rendszert, ami kamerákkal és kis hatótávolságú lézerradarokkal figyeli a jármű környezetét.
Az ötajtós Civic eközben apró modellfrissítésen esett át. Átrajzolt karosszériáján leginkább a hátsó traktust érintő változások szembetűnőek, itt olyan dolgok fokozzák a hatást, mint a csomagtérajtónál alkalmazott sötétített üveg vagy a füstszínű búra alá rejtett lámpakombináció. Ráadásként fekete fényezést kaptak a csomagtérajtó és a – mélyebbre eresztett – lökhárítók díszlécei, valamint a rendszámkeret, a kerékjárati ívek burkolata pedig sötétebb árnyalatba fordult. Az új, 17 colos felnigarnitúra szintén hozzájárul a kellemes összhatáshoz, ezt a vásárlók ezüst vagy fekete színben kérhetik.
Az utasteret érintő módosítások a magasabb minőséget és a sportosabb megjelenést szolgálják, többek között olyan apró elemekre építkezve, mint a volán, az ülés és a könyöktámasz fehér varrása vagy az audiorendszer és a kormánykerék fekete gombjai. További fontos változás, hogy a Honda mérnökei az első és hátsó futóművet is átdolgozták, ezáltal az egyenesfutás, a kanyarstabilitás és a menetkomfort egyaránt javult, különösképpen nagy sebességnél.