Bemutatkozott a kis Jaguar SUV
címkék: e-pace, f-pace, jaguar, jaguar e-pace, kompakt suv, suv, új e-pace
A Jaguar leleplezte új kompakt szabadidőautóját, az E-Pace-t, amely a nagyobb méretű F-Pace-hez csatlakozik a palettán. A rendkívül vonzó, tágas és csúcstechnikával tömött E-Pace új vásárlók hadát csábíthatja a márkához. Az E-Pace gyártása 2017 végén indul, forgalmazását ötféle motorral kezdik majd meg.
Jelenleg világszinten az SUV-k diadalmenete zajlik, immár minden harmadik eladott új autó városi terepjáró, s ez az arány csak nőni fog. Rendkívül jövedelmező kompakt méretű szabadidőautókkal bővíteni a modellpalettát. Ezek a modellek adott esetben a gödörből is ki tudják húzni a gyártót. A Jaguarnak nagyon bejött például az F-Pace, története első SUV-je, amelyet hamarosan az E-Pace követ, 2018-ban pedig csatlakozik hozzájuk az elektromos hajtású, ugyancsak 4,5 méter alatti I-Pace SUV.
Ian Callum, a Jaguar vezető tervezője ügyesen ráültette a Jaguar jellegzetes formanyelvét egy kompakt szabadidőautóra. Az E-Pace rendkívül vonzó, izmos kiállású és összetéveszthetetlen más gyártó termékeivel. Elöl a jellegzetes Jaguar hűtőrács, a szép metszésű fényszórók és a középen domborított motorháztető, hátul pedig a csíklámpák és a nagyméretű légterelő vonzzák a tekintetet. A karosszéria összességében nagyon dinamikus hatást kelt; a rövid túlnyúlások, a hangsúlyos kerékjáratokban forgó akár 21 colos kerekek, a lejtő tető, a hátrafelé szűkülő ablakok és a hullámos válvonal egyértelműen a kategória legsportosabb képviselőjévé avatják.
De az E-Pace belül sem okoz csalódást. A forma nem csorbította a funkcionalitást, a 4395 mm hosszú és 2681 mm tengelytávú gép öt személynek és csomagjaiknak bőséges helyet kínál. Elöl és hátul nagyvonalú a helykínálat, a poggyásztér pedig 577 literes, ami a kategória egyik legjobb értéke A hátsó üléstámlák 60:40 arányban dönthetők, ekkor 1234 literes raktér alakul ki. A tervezők a konnektivitásra is rámentek, az E-Pace-ben a legkorszerűbb érintőképernyős infotainment rendszert találjuk meg, amely az ügyfeleket a kedvenc applikációikkal, így például a Spotify-jal is kiszolgálja. A kabinban egyébként négy darab 12-voltos csatlakozó és öt USB port található elszórva, ezen kívül van a fedélzeten 4G Wi-Fi hotspot is, ami 8 eszközt képes kezelni.
A Jaguar kompakt SUV-je nagyon magas szintű aktív és passzív biztonsági rendszereket is kínál. Sztereo kamera segítségével figyeli a forgalmat, felismeri a gyalogosokat, igyekszik elkerülni a baleseteket, bepillant a kereszteződésekbe, tartja a forgalmi sávot, felismeri a közlekedési táblákat, figyeli a jármű holtterét és a sofőr kondicióját is.
Az E-Pace ötféle, két liter lökettérfogatú Ingenium turbómotorral kerül piacra. A turbódízel aggregát 150, 180 és 240 lóerővel érhető el, míg a benzines 249 és 300 lóerővel kelleti magát. Már az alap gázolajos nyomatéka is 380 Nm 1750-es fordulaton, a 180 lovasé 430, míg a 240 lóerősé 500 Nm. Utóbbi 7,4 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 100 km/órára. A kisebbik benzines turbó 7 másodperc alatt, a 300 lovas csúcsverzió pedig 6,4 szekundum alatt intézi el a százas sprintet. A 150 lovas alapmodell kivételével mindegyik E-Pace felszerelhető, vagy alapkiépítésben összkerékhajtással készül.
Az új Jaguar E-Pace egyébként Guinness világrekorddal mutatkozott be a nagyközönségnek. Terry Grant kaszkadőr 15,3 méteres ugratást hajtott végre vele, miközben 270 fokos fordulatot tett a levegőben. A világrekord kísérletet sok hónapnyi tesztelés és elemzés előzte meg, többek között azért, hogy eltalálják a megfelelő sebességet az ugratáshoz. 160 méteres nekifutásra volt szükség és a 270 fokos “dugóhúzó” alatt 5,5 g-s terhelés érte a pilótát.
A Jaguar E-PACE az első modell lesz, amely az osztrák Magna Steyr-nél készül majd, Grazban. 2017 végén kezdődik a gyártása. A nagy potenciált rejtő kínai piacról sem feledkeztek meg, itt a Chery Jaguar Land Rover gyártja majd az autót kizárólag kínai ügyfeleknek.