/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Audi A3

2012. március 12. 16:58   |   Autoblog
címkék:  

A prémium alsó-középkategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban A3 családjával, amelynek immár harmadik generációja érkezik a piacra. Az új, high-tech A3-ból, amely a 2012-es Genfi Autószalonon tartotta premierjét, lesz földgáz hajtású és hibrid verzió is.

Az Audi aktuális tekintetét magára öltő új A3-as sportosabb elődjénél, annál komolyabb benyomást kelt. A 4,24 méter hosszú háromajtós modellt élek és izmos felületek összhangja jellemzi. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes „singleframe" hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus" fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek. A kínálat a későbbiekben teljes egészében LED-technikával működő fényszórókkal is bővül, ami premiernek számít az alsó-középkategóriában.

Az Audi „ultra" könnyűszerkezetes technológiája következtében az új A3 1.4 TFSI saját tömege mindössze 1175 kilogramm, ami jóval vetélytársaié alatt marad. Az új generációs modell átlagosan 80 kilogrammal könnyebb az elődnél. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen alakított acélelemeket.

Az új Audi A3 teljes egészében új tervezésű utasterét a lebegő hatást keltő műszerfal, valamint a márkára jellemző iránymutató minőség és anyagválasztás illetve letisztult ergonómia határozza meg. További jellegzetes vonások a négy kerek légbefúvó nyílás, a szériafelszereltséget bővítő légkondicionáló berendezés elegáns kezelőfelülete, valamint a karakteres műszeregység. A vezetőinformációs rendszer (az Ambition és az Ambiente felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg grafikáit.

Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már hét col képátlóval – mindössze 11 milliméter vastagságú. Az MMI touch funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú MMI Navigation plus navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat ujjával rajzolhatja fel – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.

Az Audi az Attraction, Ambition és Ambiente felszereltségi szinteken kínálja új A3 sorozatát. A formatervezők minden változathoz színek és anyagok vonzó palettáját állították össze, de az ügyfelek – egészen az adaptive light világítási rendszerig, a magnetic ride futómű-szabályzásig vagy éppen a nagyméretű panoráma-üvegtetőig – számos sportos és kényelmes opció közül is válogathatnak.

Az új A3-hoz rengeteg vezetői segédrendszer is rendelhető lesz. A kínálat itt a radaralapú adaptív tempomatot, a holttér-figyelőt illetve az aktív sávtartó rendszert éppúgy magában foglalja, mint a közlekedési táblák elektronikus felismerő funkcióját, a parkoló-asszisztenst vagy éppen az Audi pre sense basic biztonsági berendezést. Emellett rendelhető Bang & Olufsen hangrendszer, és WLAN hotspottal bővített „Bluetooth autótelefon online" rendszer is. Utóbbi akár menet közben is széles körű internet-elérhetőséget kínál az utasok számára, míg a vezető testre szabott online-szolgáltatások sokaságát élvezheti.

Az új Audi A3 háromféle négyhengeres erőforrással érkezik a piacra, amelyek mindegyike teljes egészében új fejlesztésű konstrukció. A két TFSI- és a TDI-aggregát 1,4, 1,8 illetve 2,0 liternyi lökettérfogatából 122, 180 és 143 LE teljesítményt produkál. Elődjéhez képest az új A3 modelleket átlagosan mintegy 12 százalékkal alacsonyabb fogyasztás jellemzi, de az egyes erőforrások esetében ennél nagyobb megtakarítások is mérhetők.

Az 1.8 TFSI erőforrás már alapkivitelben a hétfokozatú S tronic, míg az 1.4 TFSI és a 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A motor teljesítménye minden esetben az első kerekek felé irányul, a quattro állandó összkerékhajtás illetve további motorváltozatok – köztük a hengerlekapcsolásos 1.4 TFSI aggregát – az elkövetkező hónapok során csatlakoznak a kínálathoz.

Az új A3 futóműve a vezetés sportos élményét színvonalas kényelemmel és magas fokú stabilitással ötvözi. Mindehhez igényes kerékfelfüggesztései, illetve nagyhatékonyságú, érzékeny visszajelzésekkel szolgáló elektromechanikus szervokormánya szolgál alapul. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) a szintén elektronikus, differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja. Az extrafelszerelésként kínált Audi drive select (az Ambition felszereltségi szinten széria) segítségével a vezető az autó olyan fontos paramétereit változtathatja egyéni ízlése és élménye szerint, mint a kormányzás és a gázpedál, illetve az S tronic váltómű esetében a sebességváltások karakterisztikája.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/