BMW 130i – hat henger a kompaktban
címkék:
A márciusi Genfi Autószalonon már látható lesz a BMW 130i, amelybe a 630i-ből és a 330i-ből ismert 258 lóerős erőforrást telepítik. Elég neki 6,2 másodperc százig.
A BMW 630i-ben és a BMW 330i-ben is szolgálatot teljesítő, 258 lóerős és 300 Nm maximális nyomatékú soros hathengeres benzinmotor a világ egyik legfejlettebb, saját osztályában pedig a legkönnyebb motorja. A háromliteres alumínium-magnézium erőforrás 6,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a BMW 130i-t, a végsebesség pedig valahol 250 km/h környékén van. Ezekkel a menetteljesítményekkel a BMW 130i sikerrel veheti fel a harcot olyan modellekkel szemben, mint az Alfa Romeo 147 GTA, az Audi A3 3,2 V6 quattro vagy a Mercedes-Benz C350 Sportcoupé. A BMW 130i már túl van az első tesztkörén – a Nürburgring északi hurokján 8 perc 35 másodperces időt ért el, amely nem kis mértékben a karosszériája 50:50 arányú kedvező súlyelosztásának köszönhető. A bivalyerős motorhoz egy hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű jár.
A BMW 130i-t természetesen számos stílusjegy is megkülönbözteti a négyhengeres modellektől. Ilyenek például a “krómpálcikás” első vesék, a 17 colos könnyűfém felnik, valamint a nagyméretű dupla krómozott kipufogóvég. Utóbbi azonban ezúttal nem csak dísz, mert a mérnökök a kipufogórendszer hátsó szakaszába beépítettek egy szelepet, amely a gázpedál állásának megfelelően nyit és zár. Álló helyzetben és alacsony sebességnél a szelep zárva van a kisebb károsanyag-kibocsátás érdekében, nagy sebességnél azonban teljesen kinyílik a hatékonyabb levegőztetés és a sportosabb hangzás érdekében. A 130i utasterében többek között sportüléseket és CD-rádiót találnak majd a vásárlók, de a kis autóban a BMW díjnyertes aktív kormányműve is alapfelszerelés lesz.
Kapcsolódó cikkek: