/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Divine DS, műalkotás négy keréken

2014. szeptember 08. 20:40   |   Autoblog
címkék:  

2014-től önálló márkaként folytatja pályáját a rendkívül népszerű DS, amelyből világszerte négy év alatt több mint 500 000 példány talált gazdára. A márka legújabb szenzációja a Divine DS tanulmányautó. A párizsi formatervezési központban megálmodott tanulmány a márka örökségének különleges koncentrátuma, a DS esszenciája.

A 4,21 m hosszú és 1,98 m széles Divine DS négyajtós kompakt autó. A feszes vonalak és az alacsony vezetési pozíció (az autó 1,35 m magas) markáns stílussal és karizmatikus jelleggel ruházza fel a 20 colos keréktárcsákon ülő tanulmányt. Karcsú, érzéki, ívelt felületei kontrasztot alkotnak a krómozott és gravírozott designelemekkel.

A széles és erőt sugárzó orr-részen visszaköszön a DS 5LS és a DS 6 modellekről ismert DS Wings hűtőrács, amely most még függőlegesebb lett, így még tekintélyesebbé teszi a tanulmányautó megjelenését. A Divine DS oldalnézetét markáns, éles vonalakkal rajzolták meg. Egyértelműen kitűnik, melyik vonal született meg elsőként a formatervező keze alatt: végigvezet a tanulmányautó oldalán, majd körülfutja a hátsó lámpákat. A krómléccel is hangsúlyozott vonal az egész autó megjelenését dinamikussá teszi, ugyanakkor ügyesen elrejti az ajtókilincseket. A karosszéria küszöbvonalában a konzol kialakítását idéző krómvonal is hangsúlyozza a sziluett lendületességét.

A Divine DS külső stílusának másik meghatározó eleme a tető, amelyet a hüllőpikkelyeket idéző kialakítás tesz egyedülállóvá. A pikkelyek a matt és a szaténfény, az átlátszatlan és az áttetsző váltakozásának kontrasztjára játszva keltik életre a fényt az utastérben, sőt kívül is, a karosszérián megcsillanó fény játékával. Egy pikkelymotívum egészen az autó hátuljáig folytatódva lefedi a hátsó ablakot, és a visszapillantókon is visszaköszön.

Látványos a Divine DS belső terének kontrasztokra épülő elrendezése is: szembeötlő az ellentét a domborműves cockpitban elhelyezkedő vezető és a könnyed vonalvezetésű, körülölelő ülésbe süppedő utas között. Az utasoldalon egybefüggő drapéria fogja egy darabba a konzolt és a műszerfalat, ami aztán egyet csavarodva egészen az ajtóbetétekig húzódik. Ez a drapéria az utasülést is bevonja, és az haute couture luxusvilágába repíti a benne ülőt.

A vezetőoldal kialakítása csúcstechnikás. A középkonzol, akár egy gerincoszlop, a vezetéshez kapcsolódó elemeket helyezi előtérbe. A kristályos fehérarany borítás fenséges jellege hozzájárul az egyedi belső tér kifinomultságához és összetettségéhez. A kormányoszlopot méretre csiszolt kövekkel díszített különleges billenőkapcsolók ékesítik, középen pedig egy digitális óra található, szegélyében a középkonzolra utaló, aranyszemcsével borított fekete gránitkővel. Az üléseket kiváló minőségű és speciálisan kikészített anilinbőrrel vonták be. Az enyhén meleg tónusú szürke szín kiemeli a fehérarany pontokat és az egyes színösszeállításokat. Hátul nincs szélvédő az autóban.

A DS mint mindig, most is újít: a Divine DS-ben lát napvilágot az Hypertypage koncepció, amely a hagyományos testreszabáson messze túlmutatva az haute couture luxusvilágához méltó belső színösszeállításokat kínál, az autóiparban ritkán előforduló, nemes és drága anyagok alkalmazásával. Háromféle színösszeállításból választható ki a műszerfal és az ajtóbetétek mindössze negyedóra alatt lecserélhető borítását.

A Mâle összeállítás visszafogott és trendi, a textilként használt természetes karbonrostot lakkozott patinás bőrrel kombinálja. A kifinomultság és a párizsi elegancia világát varázsolja az utastérbe a Parisienne chic, amely neves divatházak luxusanyagait használja fel. Az elefántcsontszínű, kiváló minőségű bőrt pliszírozott selyemszaténnal ötvözi, amely az ajtóbetéteken gyönggyel és kristállyal hímzett. A világhírű Lesage divatházban megálmodott hímzés mintája a DS monogramot idézi.

A Fatale Punk egy merészebb világot testesít meg, amelyben a visszafogottság és a glamour egyszerre van jelen. Ebben az összeállításban a kristályokkal szegecselt, párnázott ébenfekete bőr dominál, itt-ott piercing jellegű, finom díszítésekkel. Az ajtópanelek Swarowski Crystal Fabric bevonatot kaptak. A szövet és a kristály összeolvasztásából előállított anyag sokmilliónyi apró, csiszolatlan és megmunkált kristálya káprázatos ragyogást eredményez.

A luxus és a divat világában igazi referencia a Swarovski, amely nagy hírnévre tett szert a vezető divatházak körében, és több nagy francia divatmárkával működik együtt. A kristályüveg-ékszereiről híres cég ragyogó és kifinomult ékszereinek varázsa elsősorban a Swarovski kristályok megmunkálásának titkában és a csiszolási eljárásban rejlik. Ezzel a tanulmányautóval most a DS is csatlakozik a világhírű vállalat megrendelőinek köréhez. Swarovski kristályok csillognak az autó karosszériáján, a fényszórókat ékesítő kristályok pedig mágnesként vonzzák a tekintetet. Az utastérben az ajtóbetéteken és a műszerfalon köszönnek vissza az exkluzív kristálydíszítések.

A Lesage egy másik patinás név, amellyel most először, a DS-sel karöltve találkozhatunk az autóiparban. A Lesage ház, Franciaország vezető hímzővállalata 1860 óta hímez a világ legnagyobb ruhakészítőinek. Az aprólékos munkával és kizárólag kézzel végzett hímzőművészet ma is él, és alkotásaihoz immár nemes anyagokat, selymet, gyöngyöket és kristályokat is felhasznál. A Lesage hímzőművészet a Parisienne Chic fantázianevű utastér kollekcióban teljesedik ki, ahol a hímzés a művészi alkotások szintjére emeli a DS feliratot.

A technikai megoldások mozgalmassá és dinamikussá teszik a Divine DS külsejét, ez a benyomás elsősorban a fényszórók futurista és avantgárd kidolgozásának köszönhető. Az első lámpatesteket a DS 3-ból vették át: itt is különálló LED-modulokat alkalmaztak, formaviláguk ékszerdobozba rejtett, finomra csiszolt gyémántra emlékeztet. A fényszórókban a futófényszerűen felvillanó irányjelző lézer technikával egészül ki.

A Divine DS lézerlámpáiban minden modul két nagyteljesítményű lézerdiódát tartalmaz. Jelentős, a hagyományos LED-es lámpákéhoz képest 50 százalékkal nagyobb fényerőt biztosítanak. A lézer 60 km/h felett lép működésbe, kiegészítve a LED fényszórókat. A tökéletes karakterisztika érdekében a fényt optikai szálak vezetik a fényszóróba. A lézerfény rendkívül tartós, élettartama megegyezik az autóéval. Nem zavarja a többi közlekedőt, hiszen ha a kamerák szemből érkező autót észlelnek, a rendszer automatikusan átállítja a fényszórók helyzetét.

Hátul a LED-es lámpák látványát a sötétben és fékezéskor visszahúzódó pikkelyek élénkítik. A hipnotikus hatást fokozza a futófényszerűen felvillanó irányjelző. A hátsó szélvédőt lamellák sorozata alkotja, amely még áramvonalasabbá teszik az autó megjelenését. Az egyik lamella egy kamerát rejt, amely belső visszapillantóként szolgál. A 20 colos keréktárcsákat pedig a lebegő küllők teszik különlegessé: a küllők nincsenek összekötve a kerék középső részével. Igazi technikai bravúr, amely légiessé teszi a felni látványát és fokozza a Divine DS áramvonalas hatását.

A Divine DS valamennyi kezelőszerve a látványos, 10,4 colos nagyfelbontású érintőképernyőn keresztül vezérelhető. A többfunkciós képernyőt a tetőkonzolba építették, így jelentős hely szabadul fel a műszerfalon, ráadásul a berendezés a középső visszapillantó szerepét is betölti. A vezetőt kizárólag digitális kijelzők veszik körül. A kormány felett elhelyezett head-up display kivetítő a vezető látóterébe vetíti a vezetéshez szükséges információkat. Ezt egészíti ki a kormány mögött található háromdimenziós holografikus kijelző, amelyen többek között a navigáció jeleníthető meg.

A Divine DS-be közvetlen befecskendezéses 1,6 THP benzines turbómotor került, melynek 270 lóerős teljesítménye remekül illik a tanulmányautó sportos temperamentumához.

A tanulmányautó az október 2-től kezdődő Párizsi Autószalonon lesz látható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/