/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ebből a Porschéból csak 17 darab készült

2016. május 17. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

A 924 sohasem tartozott a klasszikus Porschék közé, hiszen elöl elhelyezett, vízhűtéses, soros négyhengeres motor hajtotta. A 912-es modellt váltotta le és 2 literes erőforrás mozgatta. Később azonban születtek belőle erősebb verziók, a sorozat csúcsmodellje pedig egy versenyváltozat volt, amiből összesen 17 darabot gyártottak. Ezek egyike bukkant most fel a hirdetések között.

A Porsche 924-est 1976-ban mutatták be, mint a 912-es utódját és egészen 1988-ig gyártották. A 2+2 üléses modell az első vízhűtéses, frontmotoros Porscheként jelent meg a piacon és automataváltóval is lehetett kérni. Nagy sikert aratott, több mint 150 ezer darabot gyártottak belőle, segített a Porschénak kilábalni a pénzügyi válságból.

A 924 a Volkswagennel közös projekt volt, így Audi/VW-eredetű 2 literes motor került bele, ami Európában 125 lóerőt teljesített. Később felismerték, hogy szükség lenne egy ettől erősebb kivitelre is; 1979-ben bemutatták a 170 lovas 924 Turbót, ami az alap 924 és a 911 modellek közti rést töltötte be. Csupán egy évvel később, 1980-ban a Porsche váratlanul előállt a 924 Carrera GT versenyváltozattal, amiből a homologizációs előírások miatt utcai kivitelt is készíteni kellett. Ebből 406-ot, míg az 1981-es Carrera GTS-ből 59 darabot építettek. Utóbbiak közül 15 Clubsport verzió volt, 280 lóerős turbómotorral, bukócsővel és kagylóülésekkel.

Mégsem ez jelentette a 924-es Porschék csúcsát, hanem a Carrera GTR, amiből csak 17 darab hagyta el a gyárkaput. Kétliteres négyhengeres motorja 375 lóerőt és 405 Nm nyomatékot préselt ki magából, így a mindössze 930 kilogramm tömegű kocsit 4,7 másodperc alatt gyorsította százra és 290 km/órás végsebességet tett lehetővé.

A képeken szereplő példány egyike a két darab Japánba leszállítottnak és csak 109 kilométert futott. A Coys oldalán megtekinthető és megvásárolható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/