/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült az első autonóm vezetésre képes Volvo

2016. szeptember 12. 10:50   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo útjára bocsátotta a világ legambiciózusabb, legfejlettebb nyilvános autonóm mobilitási kísérletét, a Drive Me projektet. Ma reggel legyártották az első olyan autonóm gépkocsit, amely részt vesz a göteborgi Drive Me projektben. Az autonóm Volvo XC90 szabadidőjárművet a Volvo Cars különleges torslandai gyártólétesítményében szerelték össze; ez az első példánya annak az autonóm flottának, amelyet göteborgi családok fognak megkapni, hogy a város közúthálózatán közlekedjenek azokkal.

Az aktív biztonság terén világelső Volvo véleménye szerint az autonóm mobilitási technológiák bevezetésével csökkenthető a balesetek száma. Emellett az autonóm mobilitási technológiák segíthetnek felszabadítani a zsúfolt úthálózatokat, mérsékelhetik a környezetszennyezést, és lehetővé teszik a vezetők számára, hogy értékesebben töltsék el utazásra fordított idejüket.

A Volvo 90-es szériájú típusaihoz már most is elérhető a Pilot Assist elnevezésű, félautonóm funkcionalitás. A Pilot Assist a kormányzásba gyengéden beavatkozva akár 130 km/óra sebességig képes a járművet megfelelően a sávhatárok között tartani, anélkül, hogy ehhez egy másik autó mögött kellene haladnia. A Drive Me projektben részt vevő gépkocsik a Göteborgban és környékén kialakított, különleges autonóm zónákon belül teljes mértékben emberi beavatkozás nélkül lesznek képesek közlekedni; ennek során a Volvo által „autonóm vezetésvezérlő agy” néven emlegetett rendszer irányítja azokat.

A svéd vállalat, amelynek neve azóta jelent egyet a biztonsággal, hogy 1959-ben feltalálták a hárompontos biztonsági övet, azon célkitűzésének szerves elemeként törekszik az autonóm közlekedési technológiák fejlesztésére, hogy 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.

Pontosan ez az ügyfélközpontú megközelítés különbözteti meg a Drive Me projektet más autonóm mobilitási kísérletektől. Ahelyett, hogy kizárólag saját mérnökeinek kutatásaira támaszkodna, a Volvo azt tűzte ki maga elé, hogy olyan, valódi ügyfelektől gyűjtsön visszajelzést és véleményt, akik mindennapjaikban használják az autonóm gépkocsikat. Ezzel az ügyfélközpontú megközelítéssel a Volvo igyekszik még tovább finomítani autonóm mobilitási technológiáit, hogy azok 2021 körül esedékes, kereskedelmi bevezetésükkor valós ügyféligényekre adjanak választ.

A Drive Me ügyfélautókat a gyártósorról legördülve rendkívül szigorú vizsgálatoknak vetik alá, amelyek során ellenőrzik, hogy az autonóm mobilitási technológiák tökéletesen üzemelnek-e. Miután a Volvo legkiválóbb mérnökeinek felügyelete alatt zajló tesztfázis véget ér, az autókat átadják a Drive Me projektben részt vevő ügyfeleknek.

A göteborgi Drive Me projekt a legelső azoknak a tervezett nyilvános teszteknek a sorában, amelyekben a Volvo autonóm gépjárművei vesznek részt. Jövőre Londonban veszi kezdetét egy, a göteborgihoz hasonló projekt, míg a Volvo már a program iránt érdeklődő kínai városok pályázatait mérlegeli, így néhány éven belül az ázsiai országban is útnak indulhat a Drive Me projekt.

A Volvo emellett aktívan keresi az autonóm mobilitási technológiákkal kapcsolatos stratégiai együttműködési lehetőségeket. Múlt hónapban a Volvo Cars együttműködésre lépett az Uber autómegosztó vállalattal, hogy közösen fejlesszenek új generációs autonóm mobilitási megoldásokat. A napokban pedig arról számolt be az autógyártó, hogy az Autoliv autóipari beszállítóval új vegyes vállalatot hoz létre új generációs autonóm mobilitási szoftverek fejlesztésére.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/