Érkezik a BMW 3-as sporthibrid
címkék: bmw, edrive, elektromos, plug-in hibrid, új 330e, új bmw, xtraboost
A BMW legnépszerűbb sportlimuzinjának portfóliója egy innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel gazdálkodó, lebilincselő gyorsulási élményt garantál.
A BMW tervezőmérnökei a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja jelentősen intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot és a zéró emissziójú mobilitás minden korábbinál gazdagabb vezetési élményét váltsa valóra (világszerte úton a piaci bevezetés felé).
Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens vezérlésű együttműködése az új BMW 330e limuzinban új szintre lép, hiszen a villamos energiával hajtott erőforrás immár nem csupán a hatékonyságot, de a vezetés élményét is jelentős mértékben fokozza. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor 184 lóerejét az elektromos motor 113 lóerejével egyesíti, amelyhez 420 Nm kombinált csúcs forgatónyomaték társul.
Az új XtraBoost funkció a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez pedig a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, csupán aktiválni a vezetési élménykapcsolóval előhívható Sport vezetési üzemmódot, amelyben a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a rendszerteljesítményt.
Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció azonnal érezhető hatása jelentősen intenzívebb vezetési élményt garantál, mint egy hasonlóan erős belsőégésű erőforrással szerelt modell lepadlózása. Ha például a sofőr 20 km/órás sebességnél lép rá keményen a gázpedálra, az új BMW 330e limuzin egy másodperc alatt kétszer olyan intenzív gyorsulási élményt ígér, mint egy 300 lóerő körüli teljesítményre képes belsőégésű erőforrással szerelt modell. A 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra.
Hybrid vezetési üzemmódban a 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. Electric vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát rendkívüli hatékonysággal táplálja vissza az akkumulátorba. A fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra.
12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59-66 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. Eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,9 literben és kilométerenkénti 43 grammban érhető tetten. A kombinált energiafogyasztás 15,4 kWh.
Az akkumulátort a hátsó üléssor alá, az üzemanyagtartályt pedig a hátsó tengely fölé építették be, így a csomagtér némileg elmarad a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.
Az új 330e limuzin alapfelszereltségének alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok válnak elérhetővé, sőt mi több, az újdonság többek között változó áttételű sportkormánnyal és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó, adaptív BMW M futóművel is megrendelhető. 2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.
Az újdonság alapfelszereltségének részeként a fedélzeti technológiák indulás előtt képesek a kívánt hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret, a kiegészítő fűtésnek és a légkondicionáló berendezésnek köszönhetően. Mindkét technológia energiaellátásáról a lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Az új BMW 330e limuzinban bemutatkozó, innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológia 2020 nyarától az új BMW 330e Touring modellben is elérhetővé válik. Ez lesz a BMW portfóliójának első plug-in hibrid Touring modellje.
Az új BMW 330e limuzin az egyes nagyvárosokban kialakított, kizárólag tisztán elektromos meghajtással látogatható „zöld zónák” meghódítására is kiválóan alkalmas. A vadonatúj BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően a hálózatról tölthető újdonság geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át.
A BMW az új BMW 330e limuzin teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig. A kalkuláció rámutatott, hogy a 330e limuzin emissziós lábnyoma 20 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 330i limuzin esetében.