/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Erre az Alfára vártunk

2015. szeptember 18. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

Az Alfa Romeo nagy erőkkel vonult ki a Frankfurti Autószalonra, hogy mindenkinek megmutassa új reménységét, a márka értékeit vegytisztán képviselő Giuliát. A standot a Giulia csúcsváltozatai népesítették be, amelyekhez szinte alig lehetett hozzáférni az óriási érdeklődés miatt. Úgy néz ki, az Alfa valóban betalált a Giuliával, ami élőben eszelősen jól néz ki, utastere pedig valóban prémium minőségű és kellőképpen tágas.

Az Alfa Romeo a hagyományok, a sebesség és a szépség tökéletes egyensúlyából született meg; nem véletlenül vált az olasz stílus legmagasabb szintű kifejezési formájává az autóiparban. Ez alól az új Giulia sem kivétel, hiszen az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg, a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Ez az a ‘külső takaró’, amellyel az Alfa Romeo dizájnerei aprólékos műgonddal beburkolták a Giulia műszaki alkotóelemeit. Bárhogy is, a Giulia – legalábbis a csúcsváltozat – nagyon ütős, rendkívül dinamikus megjelenésű. Agresszív orra és fara jól szemlélteti a benne lakozó hatalmas erőt. A szerényebb változatok értelemszerűen nem lesznek majd ennyire harcias kinézetűek, de valószínűleg azok sem simulnak majd bele az utca szürkeségébe.

A kiegyensúlyozott arányok a jármű alapvető műszaki jellegzetességéből fakadnak: az Alfa Romeo ragaszkodott az 50/50 arányú tömegelosztáshoz, valamint a hátsókerék-hajtáshoz. A két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el. Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik. A lekerekített szögek és az utasteret körülölelő tetőoszlopok vízcsepp alakú profilt, és ezáltal lendületet kölcsönöznek az autónak: a Giulia körvonala emlékeztet az egykori Giulietta Sprintre, minden idők egyik leggyönyörűbb automobiljára.

Az új Alfa Romeo erőteljes személyiségét mindössze néhány egyszerű vonal fejezi ki: az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, aztán ott a „háromlevelű” orrkialakítás, az autóipar történetének talán legjellegzetesebb, leghíresebb „arca”. Végezetül az olasz stílus jellegzetessége az a kiváló minőségű felületkidolgozás, amelynek köszönhetően a karosszéria idomain erőteljesen, harmonikusan csillan meg a napfény. A Giulia plasztikusan megformált idomai egy ugrásra kész nagymacskát idéznek.

Ugyanezzel az ihletett szemlélettel találkozunk a beltér kialakításában. Minden letisztult, lényegre törő, és minden a vezetőt helyezi a középpontban, beleértve a vezetési stílushoz alkalmazkodni képes, kis átmérőjű kormánykereket, vagy az azon elhelyezett kezelőszerveket. Ezt az érzést erősíti a nemes anyagok használata: szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek teremtenek a szemnek és a kéznek egyaránt kellemes felületeket; elrendezésük gondos kézi munkáról tanúskodik.

Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli az Alfánál. Az ember-gép interfész két egyszerű tekerőgombból ál, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók. Elöl az autó jól szabott öltönyként körbefogja a vezetőt, minden fontos kezelőszerv kézközelben van, s persze a váltó is remek helyre került. A váltókar rövid utakon jár és rendkívül precíznek tűnt. Hátul is el lehet férni az Alfában, kedvezőbben a helyviszonyok, mint például a 159-esben. Láb- és fejtér is van elegendő, azonban a be- és kiszállás nem egyszerű a belógó kerékjárati ív miatt. Az új Alfát ezúttal sem a legtágasabb középkategóriás modellek között fogják számon tartani, de a helykínálata és csomagterének mérete korrektnek mondható.

A Quadrifoglio modellváltozat számára egyedülálló erőforrást alkottak, amely új etalont teremt a márka számára. A hathengeres, benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták tökélyre; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm, menetteljesítményei pedig túlzás nélkül lélegzetelállítóak. Az Giulia Quadrifoglio álló helyzetből 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és akár 307 km/órás sebességgel is száguldhat. Ezek az értékek egytől-egyig jobbak, mint a versenytársaké.

Emellett számos exkluzív műszaki megoldás is helyet kapott a csúcs-Giuliában. Ilyen a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer, melynek révén a hátsó differenciálmű eltérő mértékű hajtónyomatékot juttathat a két hátsó kerékre, fokozva a tapadást és s kezelhetőséget. De említhető az integrált fékrendszer is, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot. A Giulia Quadrifoglio 32 méter alatt állóra fékez 100 km/órás sebességről.

A csúcs-Giulia aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez. A jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőségek sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint természetesen a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében). A tömeg/teljesítmény arány a Giulia Quadrifoglio esetében 3 alatt van, amit az erős motor mellett könnyű anyagok kiterjedt használatával értek el. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés, valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A fékrendszer is karbon-kerámia kivitelű, míg az ülések váza szénszálas szerkezetű. Az autó száraz tömege így 1524 kilogramm lett.

Frankfurtban kihirdették a Giulia Quadrifoglio vételárát is, ami borsos 79 000 euró. Elérhető lesz azonban egy exkluzív felszereltségű, karbon fékekkel és karbonvázas Sparco kagylóülésekkel ellátott még sportosabb verzió is, amelyet az első olasz vevők szerezhetnek meg maguknak 95 ezer euróért. Ezeket az autókat már a Frankfurti Autószalon után, október elejétől le lehet foglalni. A Giulia értékesítése egyébként az év utolsó negyedévében indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/