Idén francia pilóta nyerte meg a BMW M Különdíjat
A kétkerekű versenysportok királykategóriájában a francia versenyző lett a 2020-as szezon időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája, aki így egy Misano Blue metál karosszériafényezésű BMW M2 CS sportmodellt guríthat be a garázsába.
Újdonság a legendás BMW M Különdíj történetében: a MotoGP 2020-as idényében az időmérő edzések legeredményesebb pilótája a 21 esztendős, francia Fabio Quartararo lett, aki így első alkalommal írta be magát a hőn áhított különdíj nyertesei közé. Jutalma egy vadonatúj BMW M2 CS, amelyet a BMW a MotoGP szezonzáró versenyhétvégéjén, a portugál Portimão-ban első ízben megrendezett nagydíjon adott át a győztesnek.
Fabio Quartararo idén a legtöbbször, összesen négy alkalommal szerzett pole pozíciót a MotoGP versenyhétvégéinek időmérő edzésein, a BMW M Különdíjért folytatott harcot így 13 pont előnnyel, 225 ponttal nyerte meg. Diadalával idén véget ért Marc Márquez hihetetlen rekordsorozata: a spanyol pilóta 2013 és 2019 között egymás után hétszer hódította el a BMW M Különdíjat. Igaz, Márquez sérülés miatt az idei szezon nagy részét kénytelen volt kihagyni.
Fabio Quartararo a MotoGP 2020-as idényének utolsó időmérő edzése után, szombaton vehette át a különdíjat. A ceremónián Carmelo Ezpeleta, a MotoGP rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója is részt vett. Markus Flasch, a BMW M GmbH vezérigazgatója a koronavírus-járvány miatt nem utazott el Portugáliába, ehelyett online követte a döntőt Münchenből.
A BMW M2 CS a BMW M GmbH első exkluzív, limitált szériában kínált különkiadása a prémium kompakt szegmensben. A nagyteljesítményű élsportoló számos alkatrésze közvetlenül a versenysportból származik. 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotorja 450 lóerő és 550 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amelyet egy hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) továbbít a hátsó tengely felé. A feszes kerékfelfüggesztésekről adaptív M futómű gondoskodik.
A BMW M2 CS kereken 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A szénszálból készült motorháztető 50 százalékkal alacsonyabb tömeget, látványos légbeömlő-nyílása pedig megnövelt leszorítóerőt és több hűtőlevegőt garantál. A tető szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. A BMW M2 CS sportos megjelenése az utastérben is folytatódik, többek között a könnyűszerkezetes, integrált fejtámlákkal szerelt, kagylóülés-stílusú BMW M sportülésekkel és a BMW M sportkormánnyal.
A BMW M Különdíj a BMW M GmbH „hivatalos biztonságiautó-partnerként” betöltött MotoGP-szerepének egyik fontos alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo két alkalommal nyerte el a kitüntetést, Sete Gibernau, Nicky Hayden és Fabio Quartararo pedig egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.