Felfrissített Mazda B2500
címkék:
Masszív és stílusos A Mazda B2500 fiatalos és lendületes formája magas minőségi szinttel egészül ki, amely személyautós stílust ad számára. Mindezt négy karosszériaváltozat – Regular, Stretch, Freestyle és Double Cab – egészíti ki, két-, négy- vagy ötszemélyes kivitelekkel és különböző platóméretekkel, olyan járművet eredményezve, amely a tengerparton éppúgy otthon érzi magát, mint például az operaház […]
Masszív és stílusos
A Mazda B2500 fiatalos és lendületes formája magas minőségi szinttel egészül ki, amely személyautós stílust ad számára. Mindezt négy karosszériaváltozat – Regular, Stretch, Freestyle és Double Cab – egészíti ki, két-, négy- vagy ötszemélyes kivitelekkel és különböző platóméretekkel, olyan járművet eredményezve, amely a tengerparton éppúgy otthon érzi magát, mint például az operaház előtt. A Mazda B2500 2004-es modellváltozata számos új külső finomításon esett át, találunk például két új 15 colos könnyűfém keréktárcsát, a karosszéria színére fényezett elemek csomagját, három új színt (a felszereltségi szinttől függően), új fehér színű oldalsó irányjelző-burákat és külön tanksapka-nyitót. Egyes piacok számára a Double és a Freestyle Cab változatok új speciális kivitele is rendelkezésre áll, amely krómelemeket, ködfényszórót, különleges típusfeliratot és raktérborítást is kínál.
Kényelmes és tágas
A belső felszerelések választékát számos újdonság teszi teljessé a 2004-es Mazda B2500 modelljeiben: köztük új ülés- és ajtókárpitok a stílusosabb és kényelmesebb utastérért, az új elefántcsont színű, nappal fekete, éjjel kék megvilágítású számokat tartalmazó műszerszámlapok, valamint egy új, nagyméretű rekeszt feltáró kettős fedelű doboz a középkonzolban (Stretch, Freestyle és Double Cab változatoknál). A további felszerelések között a Double Cab High Grade változatban megtaláljuk a hátsó hármas italtartót, az új üléstámla-zsebeket és a szegélybe foglalt emblémával ellátott, kihajtható tollú kulcsot is.
Kalandokra tervezett
A Mazda B2500 futóműve masszív és tartós, miközben elegendő visszajelzést ad az útfelületről. Az utastér és a motorház robusztus merevítőkkel készül, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a torziós és a hajlító-igénybevételekkel szembeni ellenálló képességhez. A Mazda B2500 utastere és a rakfelülete masszív, keresztirányban is jól kimerevített létraalvázra épül. E kombináció biztosítja a karosszéria kiváló általános merevségét, ezáltal magas szintű irányíthatóságát és kormányzási karakterisztikáját, illetve segít a rezgések távol tartásában. A felfüggesztések elöl kettős keresztlengőkart tartalmaznak, torziós rugókkal és robusztus keresztstabilizátorral. Hátul merev tengelyt alkalmaztak, progresszív félelliptikus rugózással, elöl-hátul gáztöltésű lengéscsillapítókkal. Mindezek együtt egyfelől a masszivitás és a stabilitás egységét, másfelől pedig a mindennapos magas színvonalú kényelmet biztosítják.
A hidraulikus szervokormány minden modellváltozatban az alapkivitelhez tartozik, s a kényelem és az érzékeny kormányzás ideális kombinációját kínálja minden menethelyzetben. A Mazda B2500 robusztus fékrendszerrel is rendelkezik, nagyméretű, 256 mm-es első belső szellőzésű tárcsa- és 270 mm-es hátsó dobfékekkel a széria motorizáltságú modellekben, míg 274 mm-es belső szellőzésű első tárcsa- és 295 mm-es hátsó dobfékekkel az erősebb motorral szerelt modellváltozatokban.
Erőteljes és tartós
A Mazda B2500 a SOHC 2,5 literes dízelmotor két változatával is készül – az alapváltozat 84 lóerő, míg az erősebb kivitel 109 lóerő teljesítményű. Mindkét változat a teljes fordulatszám-tartományon magas forgatónyomaték- és teljesítményszintet, illetve kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosít.
A motorok mögött hátsókerék-hajtású, ötfokozatú manuális sebességváltóval szerelt erőátviteli rendszerek dolgoznak, kétkerék-hajtással (2WD) vagy kapcsolható összkerékhajtással (4WD). A Regular Cab kivitel kétkerék-hajtással vagy kapcsolható összkerékhajtással, a Stretch Cab csak 2WD-kivitelben, míg a Freestyle és a Double Cab változatok a kapcsolható összkerékhajtású erőátvitellel rendelhetők. A Mazda B2500 összkerékhajtási rendszere műúton és attól távol egyaránt igen sokoldalú: 4WD-Low üzemmóddal (felező) rendelkezik a meredek emelkedőkhöz vagy vontatáshoz, a 4WD-High állás pedig a „normál” terepkalandokhoz ajánlható. Mindezt az első kerekek automatikus szabadonfutója (RFW) egészíti ki, amely a 4WD-hajtással együtt önműködően aktiválja az első féltengelyeket és megengedi a 2WD és a 4WD-High üzemmód közötti váltásokat menet közben, sőt akár hátramenetben is. Hátul a részlegesen önzáró differenciálmű minden modellváltozatban az alapkivitelhez tartozik, amely úgy osztja el a hajtónyomatékot a kerekek felé, hogy növelje a vonóerő-átadást síkos útfelületen.