/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Felfrissült a Maserati Quattroporte

2016. június 13. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Három és fél év után modellfrissítésen esett át a Maserati Quattroporte. A sportosan elegáns négyajtós finoman átfazonírozott külsőt és modernizált belső teret kapott, ami tovább növelte a vonzerejét. Az átrajzolt modell már rendelhető az európai piacokon

A Quattroportéhoz óvatosan nyúltak az olasz tervezők, így a modell jellegzetes stílusa nem változott, ugyanakkor az összkép sportosabb, kifinomultabb lett. Az első lökhárító átalakult, matt fekete betéteket kapott, emellett a hűtőrács fazonja is megváltozott, a függőleges króm pálcákkal cápaorr hatást kelt és rendkívül karakteres. Hátul újdonság a matt fekete betéttel kirakott lökhárító. A külső tükrök dizájnja is változott, alsó részük immár matt fekete.

Az utastérben is történtek változások, ám ezek csak a funkcionális részeket érintették. Teljesen új és letisztult az infotainment modul, emellett átépült a középkonzol. Középre egy 21 centiméteres kapacitív érintőképernyő került, alatta csoportosították a klímaberendezés gombjait. A minimalista dizájnt folytatva, az ülések közötti konzolra forgó/nyomógomb került, amivel a multimédiás rendszer kezelhető. Az okostelefonnak is külön helyet alakítottak itt ki. A készülék Apple CarPlay és Android Auto segítségével teljes mértékben integrálható.

A mérnökök a Quattroporte másik jelentős lemaradását is behozták. Immár vezetői asszisztens rendszerek garmadája érhető el a modellhez, van többek között adaptív, Stop&Go funkcióval kiegészített sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztetés, ütközésre figyelmeztető rendszer fékasszisztenssel és automatikus vészfékezéssel, valamint környezeti kamera.

A modellfrissítés új, egymástól jól elkülönülő felszereltségi szinteket is hozott magával. Az új GranLusso és GranSport csomag az összes V6-os modellhez (Quattroporte Diesel, Quattroporte, Quattroporte S, Quattroporte S Q4) elérhető, míg a biturbó V8-as motorral hajtott Quattroporte GTS csúcsmodell szériában megkapja valamelyik ellátmányt a kettő közül.

A GranLusso kivitel egyedi tagolt lökhárítójával és küszöbidomaival, színre fújt hátsó légterelőjével, továbbá 20 colos Mercurio felnijeivel és feketére festett féknyergeivel hívja fel magára a figyelmet. Az utastér fényét különleges selyemszövet kárpitozás és exkluzív, nyílt pórusú Radica faberakás emeli.

A fényűző GranLusso-val ellentétben a GranSport a Quattroporte dinamikus lényét erősíti. Itt a frontrész kifejezetten agresszív, a hátsó rész pedig hangsúlyos diffúzorelemet tartalmaz, a kipufogóvégekre irányítva a tekintetet. A GranSport modell 21 colos Titano kerekeken gördül, lökhárítóit fényes fekete elemek tagolják, emellett vörös féknyergeket és háromágú szigonyos felniközepeket kap. Bent átformált, fokozott oldaltartású ülésekkel és sportos, háromágú volánnal találkozunk, valódi karbon betétekkel. A jármű megjelenése emellett még sportosabbá tehető a külső karbon csomaggal.

A Quattroportéban fellelhető erőforrások nem változtak. A kínálat csúcsán a Quattroporte GTS áll, amelyet 3,8 literes biturbó V8-as Ferrari aggregát mozgat. 530 lóerőt és 710 Nm nyomatékot küld a hátsó kerekekre, 4,7 másodperces gyorsulást és 310 km/órás végsebességet biztosítva. Alatta helyezkedik el a Quattroporte S, szintén Ferrari-eredetű 3 literes biturbóval, ami 410 lóerőt és 550 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Ez a változat összkerékhajtással is rendelhető, ami kéttized másodperccel jobb gyorsulást (4,9 mp) és 286 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé. A normál Quattroporte modellben a V6-os aggregát 330, egyes piacokon 350 lovas változata dolgozik.

Az olasz sportlimuzin végül dízelmotorral is megvásárolható; a 3 literes V6-os aggregát 275 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le, igen meggyőző 6,4 másodperces gyorsulást és 252 km/órás végsebességet biztosítva. Mindegyik motorhoz ZF nyolcfokozatú automataváltó csatlakozik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/