Felfrissült a Renault Kadjar
A Renault Kadjar három évvel ezelőtt debütált a piacon, most pedig már kozmetikába küldték. Megnyerőbb lett a külseje, minőségibb hatást kelt a belseje, és az erőforrásai is jobban teljesítenek.
A Kadjar külsején sokat finomítottak a tervezők, és közelebb hozták a többi friss Renault modellhez. A fényszórók C-alakú fénymintája tipikus Renault-s stílusjegy, s immár LED-es irányjelzőket is tartalmaznak. Ezzel párhuzamosan a ködlámpák is diódásak lettek, akárcsak a tolatólámpák és a hátsó ködlámpák. Utóbbiakat a lökhárítóba építették. Ezen kívül a dizájnerek átrajzolták a lökhárítókat és szélesebb, krómberakásos hűtőráccsal látták el a Kadjart. A könnyűfém felnik kínálata is megújult, stílusos, 17, 18 vagy 19 colos szettek közül lehet választani. A karosszériafényezések skálája az Oural és Highland zöld, valamint az Iron kék árnyalatokkal gazdagodott.
Az utastérben érzékelhetően javult a minőség és lecserélték a központi érintőkijelzőt is. Ez fényesebb és érzékenyebb a korábbinál. A klímaberendezés vezérlőpanelje is modernebb, ergonomikusabb, s az egyes értékek a tekerőgombok belsejében jelennek meg. A selyemfényű króm díszítőelemek igazán elegánssá teszik a környezetet. Újfajta kárpitok közül lehet választani, minden esetben jól látható szegélyvarrással, esetenként 3D-s hatású mintázattal. A csúcsot a Black Edition kivitel jelenti, full Alcantara kárpitozással, Fekete tetőkárpittal és különleges szőnyegekkel. Az ülések is újak, határozottabb az oldaltartásuk és dupla sűrűségű szivacsozást kaptak. A könyöklő tologatható. Az ajtópaneleket is átdolgozták, s a rajtuk elhelyezett gombok háttérvilágítást kaptak.
Az R-LINK 2 multimédiás rendszer immár képes az okostelefon-tartalmak tükrözésére, legyen az Android vagy IOS rendszerű. Apróságok, de az első ajtók immár 1,5 literes palackokat is tudnak fogadni, s hátulra is telepítettek USB csatlakozókat. A csomagtartó 527 literes (gumijavító készlettel), s az ülések ledöntésével 1478 literesre növelhető. Praktikus, hogy a jobboldali első ülés támlája is síkba dönthető, így a Kadjarba akár 2,5 méter hosszú tárgyak is beférnek.
Az új Kadjar a Renault vadonatúj erőforrásaival kerül piacra, amelyek a legszigorúbb, Euro 6d-TEMP emissziós normát is teljesítik. Új a kínálatban a Daimlerrel közösen fejlesztett, többek között a Mercedes A-osztályban is megtalálható 1,3 TCe turbómotor, amely 140 és 160 lovas verzióban, kézi vagy duplakuplungos automata váltóval érhető el. Az SCR katalizátorral felszerelt gázolajos egységek Blue dCi névvel kerülnek a Kadjar motorházteteje alá. A kisebbik 115, a nagyobbik 150 lóerőt mozgósít, és négykerék-hajtással is párosítható. A Nissan modelljeiben is megtalálható 4WD rendszernek három üzemmódja van, fronthajtású (2WD), automatikus (Auto) és rögzített (Lock). Utóbbi esetben a középső differenciálmű zárt, egyenlő arányban osztja el a nyomatékot a tengelyek között. A Kadjar 20 centis szabadmagasságával egyébként egész ügyesen mozoghat terepen is.