Fiat: Európa-rekord CO2-kibocsátás csökkentése terén
A Fiat elhatározta, hogy modelljei segítségével 2012-re eléri a legalacsonyabb összesített átlagos CO2-kibocsátást.
A Fiat érte el a legalacsonyabb CO2 kibocsátási átlagértéket Európa tíz legnagyobb volument produkáló autógyártó márka körében, amely a 2007-ben eladott Fiat modellek darabszáma alapján: 137,3 g/km. Ezt az eredeményt az autóipar egyik vezető autóipari piackutató és elemző cége, az 1984 óta több mint 40 országban jelenlevő JATO Dynamics közelmúltban végzett tanulmánya alapján állapította meg.
A JATO felmérésén a Fiat a Peugeot-ot (141,9 g/km), a Citroent (142,2 g/km), a Renault-ot (146,4 g/km), a Toyotát (141,9 g/km), a Fordot (149,1 g/km), az Opelt (152,9 g/km), a Volskwagent (161,7 g/km), a BMW-t (176,7 g/km) és a Mercedest (188,4 g/km) előzte meg.
“Ezek az eredmények is igazolják a Fiat elkötelezettségét az innovatív, károsanyag- és CO2-kibocsátást csökkentő megoldások mellett. A Fiat szeretne megfelelni a vásárlók elvárásainak, ezért további célokat tűzött maga elé. Az európai döntéshozóktól függetlenül a Fiat elhatározta, hogy modelljei segítségével 2012-re eléri a legalacsonyabb összesített átlagos CO2-kibocsátást. Ezt a célt a motorok és váltók terén bevezetendő fejlesztési tervvel, valamint az Eco Drive programmal szeretnék elérni, amely a vezetőknek lehetőséget biztosít arra, hogy a sokoldalú Blue&Me rendszer USB-portján keresztül letöltsék a vezetői szokásaikat jellemző adatokat, és ezek segítségével a fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás szempontjából optimalizálhassák vezetési stílusukat” – nyilatkozta Lorenzo Sistino, a Fiat Automobiles ügyvezető igazgatója.
A Fiat Európában vezető szerepet tölt be a legkisebb károsanyag-kibocsátással rendelkező kompakt autók gyártása terén: ezt példázza a Fiat 500 és Fiat Bravo is, melyek a törvényi szabályozást két évvel megelőzően Euro 5-ös benzin és dízelmotorokkal kerülnek piacra. 2009 végére a legtöbb Fiat motor teljesíteni fogja az Euro 5-ös előírásokat.
A Fiat világszerte vezető szerepet tölt be a gyárilag gázüzemre is felkészített autók gyártásában (tavaly több mint 50 ezer ilyen autót értékesítettek Olaszországban). A Fiat hisz abban, hogy pillanatnyilag a gázüzemű hajtás a legmegfelelőbb, azonnal rendelkezésre álló technológia a nagyvárosok légszennyezettségi problémáinak megoldására. A földgáz alkalmazása a környezetvédelmi előnyök mellett (körülbelül 23%-os CO2-kibocsátás csökkenés és gyakorlatilag 0 káros részecske kibocsátás), anyagilag is rendkívül kedvező megoldás. Az e téren piacvezető Fiat az első gyártó, amely egy sokrétű, az üzleti célú felhasználókat is tartalmazó vásárlóréteg igényeit elégíti ki kettős, gáz-benzin üzemű motorokkal készülő modellsorozatával: a Dobló (Dobló Cargo), a Punto (Punto Van), a Multipla, a Panda (Panda Van) és az év végén piacra kerülő Grande Punto formájában.
Miközben tovább kutat alternatív üzemanyagok terén, a Fiat folyamatosan csökkenti benzin és dízelmotorjainak hengerűrtartalmát, amit az új 1,4 T-Jet és 1,6 Multijet motorcsaládok is igazolnak. Az új generációs turbófeltöltő és a kisebb hengerűrtartalmú motorok kombinációja a nagyobb motorokkal egyenértékű, vagy még nagyobb teljesítményt, de azoknál alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez.