Harminc éves a BMW M GmbH
30 év, 300 ezer jármű és a BMW M3 Coupe: immáron ezek a legjelentősebb ismertetőjegyei a BMW M GmbH-nak, amely nemrég ünnepelte harmincadik évfordulóját. Már három évtizede, hogy elindult a sorozatgyártásba kerülő M modellek gyártása és a BMW leányvállalat ebből az alkalomból ünnepélyes keretek között adta át 300.000-ik autóját. A fehér BMW M3 Coupe-t Regensburgban vette át tulajdonosa, ugyanabban a városban, ahol a nagyteljesítményű sportautót gyártják.
30 év, 300 ezer jármű és a BMW M3 Coupe: immáron ezek a legjelentősebb ismertetőjegyei a BMW M GmbH-nak, amely nemrég ünnepelte harmincadik évfordulóját. Már három évtizede, hogy elindult a sorozatgyártásba kerülő M modellek gyártása és a BMW leányvállalat ebből az alkalomból ünnepélyes keretek között adta át 300.000-ik autóját. A fehér BMW M3 Coupe-t Regensburgban vette át tulajdonosa, ugyanabban a városban, ahol a nagyteljesítményű sportautót gyártják.
Az “M” jelzés világszerte a nagyteljesítményű és egyéni autók építésének jelképe és bár évről-évre többet adnak el ezekből az autókból, egy M modellt vezetni továbbra is exkluzív élmény marad: a BMW csoport leányvállalataként működő BMW M GmbH 2007-ben a bajor konszern összes forgalmának körülbelül 1%-át könyvelhette el.
A BMW M GmbH sikertörténete egy limitált darabszámú autó gyártásával kezdődött 1978-ban. A hat évvel korábban BMW Motorsport GmbH néven alakult vállalat egy olyan középmotoros versenyautót készített az újonnan indult “ProCar” versenysorozatba, amelyben soros hathengeres erőforrást használt fel. A rendkívül népszerű autót utcai verzióban is gyártották, 277 lóerős teljesítménnyel, egészen 1981-ig. Bemutatkozásakor a leggyorsabb német sorozatgyártású sportautó volt a kétüléses BMW M1, amelyből összesen 445 darabot gyártottak. A legendás modell egyik darabját a BMW Art Car programjának részeként Andy Warhol is megfestette, és a harmincéves M1 tiszteletére a nemrégiben tartott Concorso d’Eleganza régiautó szépségversenyen a BMW egy, a legendát idéző koncepciót is bemutatott.