/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hogyan nem lesz autós rémálom a horvát nyaralás?

2014. június 25. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Ha nyár és vakáció, akkor évről-évre egyre több magyar ember Horvátországot veszi célba, hogy a szabadságát a tengerparton töltse. A kedvelt üdülőhelyek relatív közelsége miatt sokan autóval vágnak neki a hat-nyolc órás útnak. Azonban a tapasztalatok szerint sokan még mindig nem elég körültekintően mérik fel az utazással járó kockázatokat, és csak kint eszmélnek rá, hogy egy váratlan baleset, vagy az őrizetlenül hagyott autó feltörése, akár milliós nagyságrendű költséget is jelenthet, ami azonnal tönkrevághatja az egész utat.

A biztosítási statisztikák arról árulkodnak, hogy az elmúlt években a horvát nyaralás számos magyar turistának kezdődött, vagy végződött kellemetlen incidenssel, amelyek közt a legjellemzőbb a törés – és lopáskár. Előbbi okai részben arra vezethetőek vissza, hogy sokan autóval, az éjszaki órákban indulnak neki a több órás monoton útnak. Emiatt kialvatlanul, fáradtan érkeznek olyan szakaszokra, területekre, ahol már nincs autópálya, és a szűk sávokon összetorlódnak a járművek, túlzsúfolttá válik a közlekedés. Ebben a helyzetben hamar bekövetkezhet kisebb, vagy nagyobb koccanás, akár a saját hibánkból is.

„Ha balesetet szenvedünk, és rendelkezünk cascoval azonnal készítsünk fotót az okostelefonunkkal. Ezzel könnyebbé tehetjük a későbbiekben, a saját igazunkat támogató bizonyítási eljárást. Fényképezzük le a kárt, a helyszínt, a környezetet, ahány oldalról, szögből csak lehet a jobb beazonosíthatóság érdekében.” – tanácsolja Dr. Vass Gábor, a PBA Praeventio Zrt. szakmai vezetője, aki szerint máskor sem, de külföldi nyaraláskor különösen nem éri meg a casco díján spórolni.

Kár esetén, casco biztosítás nélkül olyan kiadásaink keletkezhetnek, amelyek elvihetik akár a következő két évre tervezett üdülés költségvetését is. Hozzátette, hogy az utazás előtt időben érdemes tájékozódni a casco kötés feltételeiről. Ehhez pedig célszerű független értékesítési tanácsadó partner tanácsait kérni, aki segít a legmegfelelőbb ajánlat kiválasztásában. Ma már számos kiegészítő szolgáltatás választható a casco-hoz, amelyek a kártérítés mellett, a nyaralásunk folytatását, a hazautazást, vagy a javítás idejére a várakozást tehetik kényelmesebbé. Ezek közé tartozik a 24 órás asszisztencia vonal, a helyszíni javítás, a lakóhelyre utaztatás, az uticélba jutatás, a csereautó, az éjszakai szállás vagy az autómentővel szállítás. Utóbbi jelenti a legnagyobb költséget, amennyiben a sérült gépkocsit Magyarországra kell hozni.

Szerencsére a casco ajánlatok között számos olyan található, amely magában foglalja a megrongálódott jármű haza, vagy legközelebbi szervizbe szállítását, akár készpénzforgalom nélkül. A kiválasztási szempontok nagyon eltérőek lehetnek az egyes termékek között, de azzal jó tisztában lenni, hogy az időszakos, csak az utazás idejére kiváltott casco díja sokkal magasabb, mint a teljes körű, egész évesé, és az előbbinél díjcsökkentő kedvezmények sem gyűjthetők.

Ha megtörtént a baj, balesetet szenvedtünk, ellopták, vagy feltörték a kocsinkat akkor egy pillanatig se habozzunk. A PBA szakértője azt javasolja, hogy a káresemény bekövetkezése után először mindenképp azt a biztosítót tárcsázzuk, ahol a casco-t kötöttük és az ügyintézővel egyeztessünk a teendőkről. Ha olyan autóval mentünk, amelyen még hitel van, akkor a hitelintézetet is értesítsük, mert a bank ebben az esetben közvetlenül a biztosítótársasággal számol el a kárról és például totálkár, vagy lopás esetén a hitel lezárása után, a fennmaradó kártérítési összeget fizeti ki az ügyfélnek. Hasonló a helyzet akkor is, ha bérelt autóval vágunk neki a nyaralásnak. Ha kár érte a kocsit, akkor fel kell venni a kapcsolatot a kölcsönző céggel és a bérleti szerződésben meghatározottak alapján kérjük a közreműködésüket.

A helyszíni ügyintézéskor a helyi rendőrséget be kell vonni. Ők dokumentálják a történteket, amit az illetékes biztosítótársasághoz fognak majd eljutatni. Az adminisztrációhoz mindenképpen szükséges a részünkről a nemzetközi zöldkártya, a gépjármű forgalmija, a biztosítást igazoló dokumentumok, érvényes vezetői engedély, ha nem saját gépjárművel vagyunk, akkor a kölcsönadási szerződés vagy céges autó esetében az ország elhagyásának jóváhagyó nyilatkozata, illetve az európai baleseti bejelentő, ismertebb nevén a kék-sárga formanyomtatvány, amely az interneten, több nyelven is elérhető. Ez utóbbi dokumentum a baleset jegyzőkönyveként funkciónál a későbbiekben. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését baleset okozása esetén. Két részes, önindigós példány. A károsultat mindig az eredeti példány illeti meg, a károkozóé a másolat, ami azért fontos, mert így utólag nem lehet beleírni, egyéb sérüléseket feltüntetni rajta.

Dr. Vass Gábor az utazóknak szánt jó tanácsként a fentiekhez hozzátette, hogy jelentős megtakarítást lehet elérni a casco díján, ha például azt együtt kötik a kötelezővel, vagy a lakásbiztosítással. „Az elérhető kedvezmény mértéke eltérő, 10-15 százaléktól akár 30 százalékig terjedhet. Magasabb, például 100.000 vagy 200.000 forintos töréskár önrész esetén még inkább olcsóbbá tehetjük a casco szerződésünket. Érdemes ugyanakkor hosszú távú casco biztosításban gondolkozni, mert az évek során a bónuszok gyűjtésével, akár 50 százalékos engedményre is szert tehetünk, kármentesség esetén” – emlékeztet a PBA szakértője.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/