/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen lesz az új Toyota Supra?

2014. január 13. 20:10   |   DG
címkék:  

A Toyota nagyot robbantott az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon az FT-1 koncepcióautóval, amely később akár az új Supra alapját is képezheti. A Calty Design Research által megálmodott, drámai formájú, orrmotoros és hátsókerék-hajtású sportkupé még a Gran Turismo 6 szimulátor-játékba is bekerül.

Az FT-1 sportkupé-tanulmány célja, hogy bemutassa, mi minden érhető el egy lélegzetelállító sportkocsi-dizájnnal, ami azonnal rabul ejti a vásárlók képzeletét. A formaterv a Toyota amerikai dizájn-központja, a Calty Design Research, Inc. (Calty) munkája; a tervezők így öntötték formába rajongásukat a Toyota hosszú időszakot felölelő sportautó-hagyományai iránt, aminek gyökerei egészen a legendás 2000GT 1967-es bemutatásáig nyúlnak vissza. Az FT-1 tanulmányban csúcsosodik ki a Calty több évtizedes munkássága, s a cég e sportkocsi megalkotásával ünnepli fennállásának 40. évfordulóját.

Az FT-1 (Future Toyota 1.) agresszív, drámai külsejét az ívelt, izmos formák adják, amelyhez óriási légnyílások és versenysportos, szénszálas műanyagból készült aerodinamikai elemek társulnak. A tervezők célja az első számú Toyota sportkupé létrehozása volt, mely a versenypályán is otthon érzi magát. Ez azonnal látszik is rajta. A kocsi elölről a Forma-1-es rakétákat idézi, hátulról pedig a Lexus LFA szuper-sportkocsira emlékeztet. Nagy sebességnél kiemelkedő hátsó szárnya is van. Az orrmotor-hátsókerékhajtás elrendezés miatt a kabint hátratolták, ami hozzájárul a tökéletes tengelyenkénti súlyelosztáshoz. A kabint körülölelő szélvédő és oldalüvegek ívelt formája egyértelműen az eredeti 2000GT dizájnjára utal.

Az FT-1 utasterének kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy a vezető tökéletesen koncentrálhasson a vezetésre, és teljes egészében átélhesse az autó irányításának örömét – ezért a tervezők alacsony súlyponttal és letisztult, ergonomikus cockpittal alkották meg a járművet. Annak érdekében, hogy az autós jobban belássa a kanyarokat, az első oszlopok a lehető leghátrébb kerültek. Az autó egyszerű kezelhetőségét fokozza, hogy a legfontosabb vezetési információkat megjelenítő műszerpanel a kormánykerék fölött kapott helyet, így a vezetőnek csupán minimális mértékben kell elfordítania pillantását az adatok leolvasásához.

Reméljük, hogy az FT-1 új távlatokat nyit meg a Toyota sportkocsi tervezésében és közelebb visz minket egy új kiváló, reális árú sportkupéhoz, mint amilyen a Supra volt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/