/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Íme a Fiat új egyterűje

2008. június 20. 14:38   |   Autoblog
címkék:  

Az új Fiat egyaránt otthon van a szűk belvárosi utcákban és az erős forgalomban is, mi több kiválóan alkalmazkodik mindenféle környezethez.


A Fiat új, kis egyterűjét a törökországi Bursában, a Tofas gyárban szerelik össze. A hármasikrek közül a Fiat elsőként vezeti be a gazdag felszereltségű, igazi személyszállító verziót (pl. hátsó üveg szélvédővel), közel fél évvel megelőzve a PSA csoport megfelelő modelljeit. (Tehát a Fiorino Qubo nem egyenlő például a most bemutatkozott Peugeot Bipper Tepee-vel.) E hónapban Franciaországban kezdik meg az árusítást, augusztustól pedig Ausztriában, Lengyelországban és Magyarországon is kapható lesz.


Az Olaszországban körülbelül 13 000 eurós alapáron forgalomba kerülő Fiorino Qubo praktikus, mint a városi autók, mégis tágas és kényelmes, mint egy MPV. Kedvező áron és kompakt méretben kínál szabadidő-autós sokoldalúságot – 3,959 méter hosszú, 1,735 méter magas és 1,716 méter széles, fordulóköre kevesebb, mint 10 méter. Az új Fiat egyaránt otthon van a szűk belvárosi utcákban és az erős forgalomban is, mi több kiválóan alkalmazkodik mindenféle környezethez a városban és vidéken. 1,3 literes, 75 lóerős multijet motorja takarékos, szervizigénye csekély – 30 000 kilométer az első olajcseréig – így jelentős megtakarítást lehet vele elérni.


Eredeti, racionális külső formaterve a különleges oldalsó- és hátsó kialakításnak köszönhetően kifinomult megjelenést biztosít. Ehhez igazodik az autó egyedi, erőteljes, zömök orra.

Az eredeti “szabad tér” koncepció hatféle üléselrendezést kombinál a hagyományos formájú belső térrel. Ennek eredménye a remekül variálható, praktikus és jó helykihasználású utastér. A csomagtér normál üléshelyzet mellett 330 liter térfogatú (a csomagtér rolóig), de tetőig kihasználva 650 liternyi poggyászt vihetünk magunkkal. A hátsó ülések eltávolításával 2 500 literesre nő a raktér befogadóképessége.


Motorból kétféle áll rendelkezésre, egy 75 lóerős, 1,3 literes Multijet dízel és egy 1,4 literes, 73 lóerős, benzinmotor. A 16 szelepes Multijet dízel ötsebességes manuális és hatfokozatú robotváltóval egyaránt rendelhető. A Qubo csúcssebessége ezzel a motorral 155 km/óra, kombinált fogyasztása pedig csupán 4,5 l/100 km, így 45 literes üzemanyagtankja ideális esetben ezer kilométernyi autózásra elegendő. Ezzel az erőforrással a Fiorino Qubo környezetbarát is: egyes változatok széndioxid-kibocsátása csekély 120 gr/km, részecske-kibocsátásuk koromszűrővel pedig mindössze 0.005 gr/km. A 73 lóerős, 1,4 literes, nyolcszelepes motor remek alapot biztosít a gázüzeműre alakításhoz. Az ötsebességes kézi váltóval 155 km/órás csúcssebességre képes, de vegyes fogyasztása csupán 7.0 l/100 km.


A Fiat ugyan nem alakított ki sok felszereltségi szintet, mégis mindenki megtalálja az ideális konfigurációt. A Fiorino Qubo sokféle életstílushoz és igényhez képes alkalmazkodni. Ötülésesként is megrendelhető és kétféle felszereltségi szintet kínál – Active, illetve Dynamic. Előbbi egyszerűbb és lezserebb, míg az utóbbi gazdagabban felszerelt és kiegészítő listája is hosszabb. Kilencféle szín és kétféle kárpit szerepel a kínálatban. Egyes típusokhoz országtól függően egyéb izgalmas extrafelszereltségek is választhatók. A biztonságot ABS és EBD, hárompontos, överő határolós, előfeszítős biztonsági övek, hidraulikus szervokormány, valamint első- és oldalsó légzsákok szavatolják. A vásárlók sokféle kiegészítő közül válogatva szabhatják személyre a Qubot: 16 colos könnyűfém felnik, divatos alumínium rudak, légkondicionáló, bőrbevonatú kormány és váltógomb, Blue&Me rendszer, multifunkciós kormány, reteszzár és parkoló radar is választható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/