/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ismét rendelhető a vegyes használatú VW Transporter kisáruszállító!

2005. május 12. 09:41   |   Autoblog
címkék:  

A Transporter Mixto tehergépkocsinak minősül, így vételára, illetve üzemeltetési költségei után az áfa visszaigényelhető és regisztrációs adót sem kell fizetni rá.


A Volkswagen világszinten és Magyarországon is híres piac- és ügyfélvezérelt fejlesztéseiről. Ennek jó példája volt 1997-ben a Mixto, majd a TransVan hazai bevezetése. Ez a kifejezetten a magyar vállalkozások számára készülő modell elsőként egyesítette egy teherautó és egy személyautó előnyeit. Jól mutatja a T4 Mixto és TransVan modellek sikerét és népszerűségét, hogy 2002-ben, az utolsó teljes évben, amikor még az általános forgalmi adót visszaigényelhették az ügyfelek a vegyes felhasználású kisáruszállítók után, az összes magyarországi T4 eladás 60 százalékát e két kivitel tette ki. Az adószabályok változása azonban 2003. január 1-től nem tette lehetővé vegyes használatú autók haszonjárműként történő elszámolását. A megnehezített feltételek meglátszottak a vállalkozások vásárlási “kedvén” is: a szegmens eladásai több mint 40%-kal zuhantak.

Az idei évben elérkezett az idő a Mixto és a TransVan visszatérésére. A két modell megváltozott technológiával készül: míg korábban a zártszekrényes változatba szerelt üléssor és válaszfal hozott plusz funkciót, a T5 esetében a duplakabinos, 5-6 fős alvázra szerelt raktér-felépítmény teszi lehetővé a kettős felhasználást. Az új megoldással sikerült elérni, hogy a használati előnyök mellett a pénzügyi, adóelőnyök is érvényesülhessenek, így a magyar vállalkozók ismét a számukra legmegfelelőbb autót választhatják munkájukhoz.

Mixto/TransVan: személyautó és haszonjármű egyben


A T4 Transporter család legsikeresebb tagja a Mixto/TransVan páros volt. A kereskedők és ügyfelek körében végzett felmérés azt mutatja, hogy a 2003. január 1-én életbe lépett vám- és adószabály módosítások ellenére továbbra is nagy az érdeklődés a vegyes használatú autók iránt. Az ügyfelek fő elvárásként a legalább 4-5 személyes utasteret, a zárható rakteret, valamint az áfa visszaigénylés és a “haszonjárműves” költségelszámolás lehetőségét említették. Az új Mixtót és TransVant ezen igényeknek megfelelően alakították ki. A modellek célközönsége elsődlegesen a stabil, tőkeerős kis- és középméretű vállalkozások, amelyek nem akarnak vagy nem tudnak két külön autót vásárolni személy- és áruszállítási célra. Mivel ezek a modellek a duplafülke-alváz alapmodellre épülnek, vételáruk, üzemeltetési- és szervizköltségeik valamint az üzemanyag után visszaigényelhető az áfa.

A Mixto belépőára a 85 lóerős alapmotorral 5 099 000 forint + áfa, a TransVan 104 lóerős alapváltozata pedig a 750 000 forintnyi többletfelszereltséget 500 000 forint felárral már nettó 5 999 000 forintért nyújtja. A Volkswagen Transporter Mixto és TransVan ezért az összegért egyszerre két jármű erényeit kínálja.

A Mixto és a TransVan felépítése

A Mixto és a TransVan egyedülálló sajátossága, hogy széleskörűen és rugalmasan alkalmazhatóak. Akár egy nagycsalád indul útra csomagokkal, akár egy kisvállalkozás tagjait és az árukészletet, vagy egy munkáscsoportot és eszközeiket kell célba juttatni, az 5-6 ülés, illetve a zárt raktér kiválóan ellátja a feladatot.


Az új Mixto/TransVan család alapja a Transporter T5 alvázas, hosszú tengelytávú, duplafülkés változata. A járműveket Magyarországon látják el műanyag felépítménnyel, amely a dobozos kivitel karosszériaformáját mintázza, teljesen egybedolgozva a karosszériával. A tapasztalatok szerint az autókat elsősorban városon belül használják tulajdonosaik, így a jobb manőverezhetőség, nagyobb fordulékonyság, könnyebb parkolás érdekében az alvázat mintegy 15 cm-rel rövidebbre szabták. A Volkswagen minőségben készülő felépítmény megfelel a legmagasabb minőségi elvárásoknak is, a gyári fülkével szerves egységet alkotva üzleti célokra is alkalmas megjelenést biztosít az autónak.

A négy köbméter térfogatú raktér (hosszúság: 1760 mm, szélesség 1700 mm, magasság 1270 mm) a felfelé nyíló, ablak nélküli, VW emblémával ellátott hátsó ajtón keresztül érhető el. Az ajtónyílás rakodási magassága 1150 mm, szélessége 1300 mm. A raktér padlóján rögzítőfülek segíthetik a rakomány biztonságos lekötözését, a teljes belső burkolat pedig a karosszériát védi a mozgó rakomány okozta sérülésektől. Mivel a raktér minden oldalról zárt, megvédi a rakományt a kíváncsiskodóktól és az időjárás viszontagságaitól egyaránt. A hátsó lökhárító és a hátsó lámpák a T5-től származó gyári alkatrészek.

Komfortos belső tér

A Mixto és a Transvan fülkéje teljes egészében megegyezik a Transporterével. Az ergonómiai szempontok figyelembevételével kialakított, extraként állítható magasságú ülésekkel könnyedén beállítható az optimális üléspozíció. A tengelyirányban és arra merőlegesen is állítható kormánykerék pedig a szériafelszereltség része. A joystick-szerű sebességváltó a műszerfalon, a kormánykerék közelében, kényelmesen elérhetően kapott helyet. A 6 személyes Mixto elöl dupla, a szériában 5 személyes TransVan szimpla utasüléssel rendelkezik. A hátul ülő utasok kényelmét kiegészítő fűtéssel is ellátott hátsótér-fűtés szolgálja. A hátsó háromszemélyes üléspad alatt tágas rakodórekesz található. A TransVan a Mixto alapfelszereltségén túl a manuális légkondicionálót, az elektromos ablakemelőket és motorosan állítható külső visszapillantó tükröket, a távirányítós központi zárat az utastérben, a kétszólamú kürtöt, a piperetükröket és a kartámaszos, gerinctámaszos, állítható magasságú első üléseket is tartalmazza.   

A Transporter Mixto modellek esetében az ABS, az EDS (elektronikus differenciálzár), az ASR (kipörgésgátló), a vezetőoldali légzsák, valamint az MSR (motorféknyomaték szabályozó) is a szériafelszereltség része. Az MSR megakadályozza a meghajtott kerekek megcsúszását gázelvételnél vagy alsó sebességfokozatokba való kapcsoláskor a kuplungpedál hirtelen felengedésekor. A Transporter TransVan modellekhez mindezeken kívül ködfényszóró és utasoldali légzsák is alapáron jár, oldallégzsákok felár ellenében rendelhetők. Természetesen valamennyi üléshez hárompontos biztonsági öv tartozik. 

Széles motorkínálat

A Volkswagen a Mixto és a TransVan modellekhez négy hosszú élettartamú, gazdaságos dízelmotort kínál. A speciális VW dízelmotor-koncepció alapján kifejlesztett, hengerenkénti szivattyúfúvókás befecskendező rendszerrel ellátott, takarékos PD TDI motorok forgatónyomatéka széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll.

Az 1.9 PD TDI négyhengeres motor két változatban, 63 kilowatt (85 lóerő) vagy 77 kilowatt (104 lóerő) teljesítménnyel kerül a járművekbe. Mindkét motor már 2000-es percenkénti fordulatszámon leadja legnagyobb forgatónyomatékát, amely 200, illetve 250 newtonméter. A 85 LE-s motorral a jármű legnagyobb sebessége 135 km/óra, és a százas tempót 24,6 másodperc alatt éri el, erősebb testvérével a csúcssebesség 146 kilométer/óra, a gyorsulás pedig 19,3 másodperc. A 2.5 PD TDI motor figyelemreméltó menetteljesítményekhez segíti a Mixto/TransVan család tagjait. Az öthengeres, hengerenként kétszelepes erőforrás 96 kilowatt (130 lóerő) vagy 128 kilowatt (174 lóerő) teljesítményű változatban rendelhető a vegyes használatú modellekhez is. A motorok legnagyobb forgatónyomatéka 340, illetve 400 newtonméter, szintén 2000-es percenkénti fordulatszámon. A motorválaszték csúcsán álló 174 lóerős aggregát túlzás nélkül személyautós menettulajdonságokhoz segíti a TransVant, ugyanis végsebessége 172 kilométer/óra, a száz kilométer/órás sebesség eléréséhez pedig mindössze 12,5 másodpercre van szüksége. Mindezek mellett az üzemanyag-fogyasztása is igen kedvező, átlagosan nyolc liter száz kilométerenként. A Mixto 85, 104 és 130 lóerős, míg a TransVan 104, 130 vagy 174 lóerős motorral rendelhető.             

Optimalizált erőátvitel

A korszerű motorok nyomatékát öt- vagy hatfokozatú váltómű továbbítja az első kerekekhez. A négyhengeres motorokhoz alapáron a jól bevált, már a korábbi Transporter generációban is bizonyított ötfokozatú manuális sebességváltó tartozik. Az öthengeres erőforrások társa a T5 sorozatban debütált hatfokozatú kézi sebességváltó, amelynek ideális áttételei révén a motor folyamatosan az optimális fordulatszám-tartományban üzemelhet. A 2,5 literes motorral szerelt TransVan modellekhez opcionálisan a Tiptronic automatizált sebességváltó is rendelhető. A hatfokozatú, sportos üzemmóddal is rendelkező váltó manuálisan, szekvenciálisan is kapcsolható.

A Transporter Mixto/TransVan alapváltozataiban a motor az első kerekeket hajtja, de a 130 lóerős erőforrásokkal szerelt TransVan modellek a 4motion összkerékhajtással is rendelhetők. A névváltozás oka (a korábbi Transporter generációknál a Syncro elnevezés utalt a négykerék-hajtásra), hogy a viszkókuplungot a T5 rendszerében Haldex kuplung váltotta fel.    


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/