Itt a legkeményebb Porsche 911-es
A Genfi Autószalonon állt a közönség elé a Porsche 911 GT3 RS, a legőszintébb, legszikárabb 911-es modell, a Porsche GT családjának feje. A GT3 RS az utcai sportautók mezőnyében a legközelebb áll a versenyautókhoz, pályán a legendás Carrera GT-t is lehagyja.
A Porsche GT modelljei motorsportos technológiájukkal a legnagyobb élményt nyújtják az utcai modellek között és maradéktalanul megfelelnek versenypályás használatra is. A Porsche 2003 óta fejleszt a 911 típusból RS verziót, amely hagyományosan a legnagyobb teljesítményű szívómotoros 911-es modell és a lehető legközelebb áll az utcai használatra nem engedélyezett pályaautókhoz. A Genfben bemutatott GT3 RS az ötödik generációs modell.
A Porsche mérései szerint az új GT3 RS 7 perc 20 másodperc alatt teljesíti a Nürburgring Nordschleife szakaszát, tehát 9 szekundummal gyorsabb a legendás Carrera GT-nél, ugyanakkor van annyira praktikus, hogy a mindennapokban is használható legyen. Négyliteres, direkt befecskendezéses hathengeres bokszermotorja 500 lóerőt ad le 8250-es fordulatszámon, nyomatéka pedig 480 Nm 6250-es fordulatszámon. A GT3 RS 3,3 szekundum alatt gyorsul fel 100 km/órára és 10,9 alatt 200-ra, a végsebessége 310 km/óra. Az aggregáthoz speciális 7-sebességes PDK duplakuplungos váltót kapcsoltak.
A 911 GT3 RS a GT3 modellnél is könnyebb. A teteje magnéziumból, az első sárvédői, a csomagtérfedele és a motorházteteje szénszálból készültek. A következetes könnyűszerkezetes építésnek köszönhetően a kocsi 1420 kilogrammot nyom a mérlegen, 10-zel kevesebbet, mint a 911 GT3. A karosszéria a 911 Turbóé, azonban az egyedi aerodinamikai elemekkel még agresszívabban fest. Az első szpojler toldat és a hátsó szárny a legdominánsabb formai jegyek, az első sárvédőkbe vágott légnyílások pedig valódi versenyautós jegyek.
A felfüggesztést a maximális vezetési dinamika érdekében hangolták, a hátsó tengely kormányozható és egy 100 százalékban variálható differenciálzár is került rá. A széles nyomtávok és a 911-es széria legszélesebb, 325 mm-es hátsó abroncsai is fokozzák a stabilitást. A mozgási energiát 38 centiméteres perforált féktárcsák emésztik fel.
A kabinban szénszál vázas kagylóüléseket találunk, amelyek a 918 Spyderből származnak. Alapfelszerelés a csavarozott fél bukócső, az áramtalanító kapcsoló előkészítés, valamint a hatpontos biztonsági öv a sofőrnek és a tűzoltó berendezés.