Itt a legkisebb McLaren
A New York-i Autószalonon ünnepli világpremierjét az alap McLaren, az 570S Coupé, amely bár a márka legolcsóbb autója, a komolyabb modellek technikáját vonultatja fel. Ez is lenyűgöző menetteljesítményekkel bír, kabinja pedig az eddigi McLarenek közül a legotthonosabb.
A McLaren 570S Coupé, ahogy a neve is utal rá, a márka 3,8 literes biturbó V8-as motorjának 570 lóerőre visszatekert változatát kapta meg. Ez kevesebb, mint amennyi például a Ferrari 488 GTB vagy a Lamborghini Huracán belsejét feszíti, az 570S azonban mindannyiuknál könnyebb, mindössze 1313 kilogrammot nyom a mérlegen. Esetében egy tonnára 434 lóerő jut, ami szédületes menetteljesítményekben nyilvánul meg: nulláról százra 3,2, nulláról kétszázra 9,5 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 328 km/óra.
A 30 százalékban új alkatrészeket felvonultató erőforrás 7400-as fordulatszámon adja le a maximális teljesítményét, míg 600 Nm-es nyomatékát az 5000-6500-as tartományban mozgósítja. Az erőt egy hétfokozatú automataváltó továbbítja a hátsó kerekek felé. Alapfelszerelés a karbon kerámia fékrendszer, amely új stílusú, elöl 19, hátul 20 colos könnyűfém kerekek mögött teljesít szolgálatot. Az 570S-t Pirelli P Zero Corsa gumikkal szerelik fel, amelyek mérete elöl 225/35, hátul 285/35.
Az 570S Coupé a Sports Series első modellje, egyben a legolcsóbb McLaren, ami mindennapos használatra is a legalkalmasabb. A McLaren új, háromlépcsős modellstruktúrája szerint a legelérhetőbb utcai modellek a Sports Seriesbe tartoznak, ide érkezett most az 570S. A kizárólag Ázsiában kapható 625C, a 650S, valamint a genfi szalonon bemutatkozott 675LT alkotják a Super Series sorozatot, a csúcsmodellek, tehát a P1 és a P1 GTR pedig az Ultimate Serieshez tartoznak.
Az 570S karbon utascellát kapott, mint a fivérei, azonban a mindennapos használhatóságot szem előtt tartva a mérnökök például nagyobb ajtónyílásokat alakítottak ki. A struktúra így is rendkívül merev maradt. Maga az autó nagyon hasonlít a P1-re, ám az ismerős részletmegoldásokon mind csiszoltak egy kicsit. Az aerodinamikailag optimalizált orr-részen immár nagyméretű, teljesen LED-es fényszórók világítanak, a felfelé nyíló ajtók pedig háromdimenziós kialakításúak beépített légterelő „inakkal”. A farrészen bumeráng alakú LED-es lámpák, illetve egyedi kialakítású diffúzor és kipufogóvégek kaptak helyet.
Az 570S kabinja fényűzőbb és gazdagabban felszerelt, mint más McLareneké, de természetesen itt is sofőr központú. A sportülések bőrborításúak – kérésre versenyüléseket is beépítenek –, és hosszú távon is nagy kényelmet nyújtanak. Körös-körül számos pakolóhely áll rendelkezésre, elöl pedig egy 150 literes üreg várja a poggyászokat. A sofőr digitális műszeregységről olvashatja le a fontos információkat, a fedélzeti rendszereket pedig egy 7 colos érintőképernyőről vezérelheti. Kívánságra egyedi Bowers & Wilkins 12 hangszórós prémium audiorendszert is beépítenek.
A McLaren 570S világpremierjére a holnap nyíló New York-i Nemzetközi Autószalonon kerítenek sort, az értékesítés még idén elindul.