/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legkomolyabb Chevrolet Camaro

2016. március 16. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a 2017-es modellévű Chevrolet Camaro ZL1, a kétajtós izomautó versenypályás használatra is alkalmas csúcsverziója. A ZL1-ben alapáron minden benne van, ami pályaautózáshoz elengedhetetlen, 6,2 literes feltöltött erőforrásához pedig 6-fokozatú manuális váltó csatlakozik. Még idén piacra kerül az Egyesült Államokban.

A Camaro ZL1 formáját a funkcionalitás határozza meg. Karosszériája több mint 100 óra szélcsatornás és versenypályás tesztelés után nyerte el végleges formáját. Minden porcikája szerepet játszik az autó körüli, keresztüli és alatti légáramlatok menedzselésében. Az első lökhárító alsó légnyílása például jóval nagyobb áteresztő képességű, mint a Camaro SS-é, és a levegőt szintén átengedő csokornyakkendő márkaembléma is új. Emellett új a motorháztető, amelybe hőcserélő nyílásokat is vágtak. A ZL1-re felkerült még egy nagy első splitter, egyedi kialakítású küszöbök, valamint egy fix hátsó szárny, s az első sárvédők is meghíztak. Minden a jobb aerodinamika és stabilitás jegyében. Az utastérben Recaro első székeket találunk, hasított bőrborítású, alul lapított kormánnyal és váltógombbal.

Amitől a ZL1 azonban közúton és versenypályán is társai fölé kerekedik, az a fejlett mágneses (Magnetic Ride) felfüggesztése, egyedi hangolású menetstabilizáló rendszere, elektronikus, korlátozottan önzáró hátsó differenciálműve, továbbá kovácsolt, 20 colos felnijeire szerelt, típushoz fejlesztett Goodyear Eagle F1 Supercar abroncsai. Az extrém széles, elöl 285/30, hátul 305/30 méretű köpenyek kiváló tapadást biztosítanak. Hogy zöld lámpás megmérettetéseknél se vérezzen el, a ZL1-et rajtelektronikával is felszerelték, lassításáról pedig óriási, elöl 39 centiméteres Brembo tárcsák gondoskodnak.

Az új Camaro ZL1 kedvezőbb teljesítmény/súly arányt tud felmutatni elődjénél, hiszen 90 kilogrammal könnyebb és 60 lóerővel erősebb nála. Gépteteje alatt egy 6,2 literes kompresszoros LT4 V8 aggregát dolgozik, amely 640 lóerőt és 868 Nm-es nyomatékot zúdít a hátsó kerekekre. A brutális erőforráshoz alapesetben hatgangos kézi váltó csatlakozik, azonban rendelhető 10(!)-sebességes automata is, amelyet manuálisan, váltófülekkel is lehet vezérelni. A Chevrolet első ízben a Camaro ZL1-ben alkalmazza az új 10-fokozatú automataváltót, amelyet 2018 végéig nyolc különböző modelljébe is beépít majd.

Az új Camaro ZL1 még idén megérkezik az amerikai márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/