/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a nyitható tetejű 2-es BMW

2014. szeptember 10. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A BMW bemutatta az új 2-es Cabrio modellt, amely az 1-es Cabrio utódjának tekinthető. A hátsókerék-hajtásnak és az erős motoroknak köszönhetően a vászontetős 2-es intenzív kabrió-élményt nyújt. Piaci bevezetése jövő februárban indul.

A BMW 2-es kabriót a kupé fejlesztésével párhuzamosan megalkotott külső formavilág jellemzi, a BMW kabriók karakteres vonásaival. Az elegáns, nyújtott vonalvezetésű karosszérián rövidek a túlnyúlások és hangsúlyosak a küszöbök, az erőteljes hátsó kerékjáratok pedig vizuálisan a hátsókerék-hajtásra utalnak. A 2-es Cabrio Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport változatokban érkezik, specifikus külső és belső stílusjegyekkel és felszereltséggel.

Az 1-es kabriónál a 2-es kabrió jóval nagyobb; hossza 72 milliméterrel 4432, szélessége 26 milliméterrel 1774, tengelytávja 30 milliméterrel 2690, míg nyomtávja elöl 41, hátul 43 milliméterrel 1556 nőtt. Ennek megfelelően az utastér is tágasabb, és ki- illetve beszállni is kényelmesebb a hátsó ülésekről. Zárt tetővel a csomagtér 335 (+30 liter), nyitott tetővel pedig 280 literes (+20 liter) és 35 milliméterrel szélesebb a rakodónyílás. A hátsó üléstámlák lehajthatóak.

A vászontető elektromos mozgatású kiegészítő szigeteléssel és továbbfejlesztett akusztikai tulajdonságokkal. A nyitás és zárás gombnyomásra, 50 km/órás sebességig akár menet közben is kivitelezhető, egyaránt 20-20 másodperc alatt. A vászontető három színben rendelhető, lehet fekete (széria), ezüstös hatású antracit és ezüstös hatású barna (opció). A hátsó fejtámlák mögé rejtett borulásvédő kereteket építettek. Elődjéhez képest amúgy a 2-es Cabrio 20 százalékkal merevebb, s az integrált borulásvédelmi rendszer mellett az alapfelszereltség része az első és oldal-/fejlégzsák, továbbá az aktív motorháztetővel.

A műszerfal megegyezik a 2-es kupééval, kialakítása vezetőközpontú, az anyagok igényesek, a kidolgozási minőség első osztályú. A kabrióban azért modell-specifikus stílusjegyek is felfedezhetők, mint a középkonzol körüli fényes fekete felület, a krómozott szegélyek a légbefúvó nyílásokon, valamint az exkluzív kialakítású kijelző az automatikus légkondicionáló berendezés számára, fekete alapon fehér jelekkel.

A BMW 2-es Cabrio piaci szegmenséből kiemelkedő sportosságával tűnik ki, négy- és hathengeres turbófeltöltős motorjai azonban nemcsak erősek, hanem gazdaságosak is. A palettát a 220i Cabrio modell nyitja, amelyben a négyhengeres 2 literes turbómotor 184 lóerőt teljesít. A gyorsulás 7,5 másodperc (automata 7,6 mp), a csúcssebesség pedig 231 km/óra, tehát már az alapmodell is igen fürge. A 228i Cabrio változat már 245 lóerőt állít csatasorba, ami 6,1 másodperces százas sprintre elég (automata 6 mp).

A csúcsmodell, akárcsak a kupé esetében, a BMW M235i Cabrio, amelynek 3,0 literes soros hathengeres biturbó motorja 326 LE teljesítménnyel bír. A nulla-százas gyorsulás mindössze 5,2 másodpercig tart (automatával 5 mp). Ezt a modellt az M-specifikus hangolású futómű, az aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszéria és az egyedi cockpit dizájn is különlegessé teszi.

Dízelmotorral is kapható a vászontetős 2-es; a BMW új motorgenerációjába tartozó, négyhengeres dízel erőforrás 190 lóerős és extraként nyolcfokozatú Steptronic sebességváltóval is társítható. Az erőforrás nyomatéka 400 Nm. A gyorsulás 7,5 másodperc (automata 7,4 mp), a végsebesség pedig 225 km/óra. Eközben az átlagfogyasztás 4,4-4,7 liter/100 km.

A szegmensben kiemelkedő agilitást a hátsókerék-hajtás, a hosszirányban beépített motorok, a kiegyensúlyozott tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, az igényes futómű-konstrukció, valamint az elektromechanikus szervokormány szavatolja. Az M235i ezt még változó áttételű kormányzással, M sport-fékrendszerrel és adaptív M futóművel fejeli meg. A legerősebb modellhez ezen kívül adaptív lengéscsillapítás és M Performance differenciálzár is rendelhető.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/