Itt a vadonatúj, középmotoros Chevrolet Corvette
címkék: chevrolet, corvette, corvette stingray, új corvette, új stingray
A Chevrolet leleplezte a vadonatúj, nyolcadik generációs Corvette modellt, amely a típus történetében először középmotoros kialakítású. Az új Corvette Stingray teljesítmény, technológia és kidolgozási minőség tekintetében egyaránt új szintet képvisel. Gyorsabb, kezesebb és agilisabb elődjénél, tehát emlékezetesebb vezetési élményt nyújt.
A friss, 2020-as modellévű Corvette középmotoros kialakításából adódóan gyökeresen más kinézetű, mint elődei. Az ülések mögé beépített motor miatt sokkal rövidebb és laposabb az orra, hátulja pedig masszív és lejtős, akárcsak az európai egzotikus sportautók esetében. Bizonyos szögekből a Corvette erőteljesen emlékeztet egy Ferrarira vagy egy Lamborghinire. Összekeverni azért nem fogjuk velük, mert maradt elegendő jellegzetes Corvette stílusjegy a karosszérián.
Az új Stingray merőben új formájú, vékony, vetítőlencsés fényszórókat, formázott első fedelet, sarkos első lökhárítót, óriási oldalsó légbeömlőket, hangsúlyos hátsó sárvédőket és nagyméretű felfelé nyíló hátsó fedelet kapott, melynek üvegablakán keresztül megcsodálható a V8-as motor. A hátsó LED-es lámpák animált irányjelzőket vonultatnak fel, s az eddig tipikusan középen kivezetett kipufogóvégek ezúttal hagyományos elrendezést kaptak. A karosszéria vonalait nem zavarják meg kilincsek és kallantyúk.
A kabin mintegy 42 centiméterrel előrébb került és még inkább körbeöleli a vezetőt. Erőteljes a repülős behatás, az alul és felül lapított kisméretű kormánykerék, a vékony szellőzők, a 30 centiméter átmérőjű, konfigurálható digitális műszeregység, a közvetlenül hozzá csatlakoztatott érintőképernyő, s a középkonzolon rendhagyó módon, függőlegesen elrendezett funkciógombok a vadászrepülőgépek cockpitját juttatják eszünkbe. Az anyag- és kidolgozási minőség is példátlanul magas; valódi bőr és fémfelületekkel, igényes dupla keresztvarrással és felszereltségtől függően szénszálas díszítésekkel találkozunk. A személyre szabási lehetőségek száma is magas, ugyanis például 12-féle külső fényezés, hatféle belső hangulat és biztonsági öv szín, továbbá háromféle ülés közül lehet választani.
A középmotoros kialakítás számos előnnyel járt. Nőtt a torziós merevség és alacsonyabbra került a súlypont, amelyek egy sportkocsinál lényeges szempontok, emellett a tervezők megtarthatták a típus egyik vonzerejének számító kivehető tetőpaneles megoldást. Az elem, ha nincsen rá szükség, a hátsó csomagtérben tárolható. De a kocsi elejébe is lehet pakolni, a két poggyásztér együttes térfogata 356 liter. Ezen kívül az új Stingray az első Corvette, amelyiket bal- és jobbkormányos kivitelben is meg lehet majd vásárolni.
Az új Corvette megrendelhető lesz a Z51 teljesítménycsomaggal is, amelyben komolyabb felfüggesztés, nagyobb fékrendszer, sport kipufogórendszer, javított hűtés, elektronikus korlátozottan önzáró differenciálmű, első splitter és kétrészes hátsó szárny is benne van. Utóbbiak együttesen csaknem 200 kilogramm leszorítóerőt termelnek. Mágnesezhető folyadékkal töltött gátlókkal működő Magnetic Ride Control 4.0 felfüggesztés is elérhető az autóhoz, amely jobban letapogatja az utat, így precízebb.
A 2020-as Corvette Stingray szíve egy újgenerációs, közvetlen befecskendezéses, hengerlekapcsolásra is képes 6,2 literes small block V8-as (LT2), az egyetlen szívóüzemű erőforrás a szegmensben. Teljesítménye 501 lóerő 6450-es fordulaton, nyomatéka 637 Nm 5150-es fordulaton (sportkipufogóval) – az eddigi legmagasabb értékek egy Corvette alapmodellnél. A motor most, első ízben száraz karteres kenést is kapott, tehát még intenzív pályázáskor is magas szinten tartja az olajat a blokkban, hogy elkerülhető legyen a teljesítménycsökkenés. Mivel a kocsi 1G-nél nagyobb keresztgyorsulásra képes, szükség is van erre a megoldásra.
A nyolchengeres erőforráshoz a Chevrolet az első, a Tremec-kel közös fejlesztésű nyolcfokozatú duplakuplungos váltóművét kapcsolta. A szerkezetet nagyon rövid első, rövid 2-6. fokozat és hosszú 7., illetve 8. fokozat jellemzi. Kézi kapcsolási lehetőség és rajtprogram is rendelkezésre áll. A hátsó tengelyre jobban terhelő, 1530 kg száraz tömegű új Stingray állítólag 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, fürgébben, mint előtte bármikor. A sofőr emellett hatféle menetprogram közül is választhat (Weather, Tour, Sport, Track, MyMode, Z mode). Az utóbbi a motor és a váltómű finomhangolását is megengedi.
Az új Chevrolet Corvette Stingray a GM Bowling Green összeszerelő üzemében készül majd, gyártása az év vége felé kezdődik. Széles rétegek engedhetik majd meg maguknak, mint eddig, indulóára ugyanis 60 ezer dollár alatt lesz.