/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a vége a legendás bochumi Opel-gyárnak

2014. december 08. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Végleg leállították a termelést pénteken az Opel bochumi gyárában. A németországi Ruhr-vidék iparvárosában 52 évig működött az Opel összeszerelő üzeme. A zárást eredetileg december közepére időzítették, de a tervezettnél hamarabb legyártották az utolsó évre előirányzott 90 ezer darabot a cég családi modelljéből, a Zafirából, amely ezentúl a rüsselsheimi gyárban készül.

A 3300 bochumi alkalmazott többsége végkielégítést kap és a munkáltató által alapított, ideiglenes, legfeljebb két évre szóló munkaviszonyt biztosító vállalathoz – úgynevezett átmeneti társasághoz – kerül, amely  tanácsadással, képzéssel támogatja az elhelyezkedésben az elbocsátandó dolgozókat. A gyár területének egy részén alkatrészraktárat alakítanak ki, ahol nagyjából 700 embert foglalkoztatnak majd.

A bochumi üzemben az első Kadett modellektől kezdve nagyjából 13 millió autót gyártottak. Az üzem sokáig a szénbányászat összeomlása miatt végrehajtott szerkezetváltás sikerének jelképe volt. Az 1962-ben megnyitott üzem akkor Európa legmodernebb autógyára volt, és a beruházás révén több ezren jutottak álláshoz a kőszénkészlet kimerülésével munkanélkülivé vált bányászok közül – írta a Magyar Távirati Iroda.

A legjobb időkben 20 ezer ember dolgozott a gyárban, a lassú hanyatlás pedig a nyolcvanas években kezdődött. Az amerikai tulajdonos, a General Motors először 2004-ben vetette fel a gyárbezárás tervét, és végül tavaly áprilisban hozta meg a végső döntést. A tulajdonos az európai piac visszaesésével és az autógyártó ágazat globális átalakulásával indokolta a veszteségessé vált gyár bezárását.

Bochumban nem csak az Opel-gyár bezárása okoz gondot, a város súlyos gazdasági válsággal küzd, mint a Ruhr-vidék egésze. A városban az 1951-ben megalapított Európai Szén- és Acélközösség, a Montánunió révén kezdődött fellendüléssel teljes foglalkoztatottság alakult ki, a nehézipar leépülése után viszont ezt nem sikerült újra elérni, és az utóbbi években romlott a helyzet. 2008-ban például bezárták a helyi Nokia-gyárat, és a munkanélküliség tavaly év végén már 10 százalék felett volt, a 360 ezer lakosú városban több mint 18 ezer volt a nyilvántartott munkanélküliek száma.

A bochumi és az észak-rajna-vesztfáliai tartományi vezetés beruházásösztönző programokkal próbálkozik, az Opel telephelyén sorakozó régi gyárcsarnokok többségét például lebontják, hogy megkönnyítsék az újabb vállalkozások megtelepedését. Az első jelentkező a német postavállalat (Deutsche Post) csomagküldő szolgálata, a DHL, amely azt tervezi, hogy 2016-ra egy hatalmas csomagelosztó központot épít az autógyár helyén.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/