Itt a Volkswagen legkisebb városi terepjárója
A Volkswagen bemutatta az új T-Cross típusát, a márka első kiskategóriás SUV modelljét, és ezzel következetesen folytatja 2015-ben megkezdett offenzíváját. A T-Rocnál rövidebb T-Cross kiválóan alkalmas városi használatra, és stílusával, praktikumával, illetve rugalmasságával is meggyőző.
A T-Cross típus a moduláris keresztmotoros platformra épül (MQB), ami lehetővé teszi, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres teljes hossz melletti 2,56 méteres nagy tengelytáv s az 5 felnőtt számára is megfelelő utastér. A csomagtér sokoldalúan variálható, a hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter között változtatható. A részben vagy teljesen lehajtható hátsó üléstámláknak köszönhetően pillanatok alatt egy akár 1281 literes, lapos felületű raktér is létrehozható.
Az új T-Cross típus négy turbófeltöltős motorral választható. A két 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 95 LE, illetve 115 LE teljesítmény leadására képes. A csúcsmotor az 1.5 TSI négyhengeres, 150 LE-s erőforrás. A kínálat negyedik tagja az 1.6 TDI négyhengeres dízelmotor, 95 lovas teljesítménnyel. Mind a négy erőforrás megfelel a legújabb Euro 6d-TEMP emissziós előírásoknak.
A T-Cross alapfelszereltségéhez számos olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. Az alapfelszereltség része a környezetfelügyelő rendszer, a gyalogosfelismerő rendszer, a városi vészfékfunkció, a sávtartó rendszer, az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is. A jármű kívánságra éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető.