Itt az Alfa Romeo új sportkupéja
A 2011-ben tanulmányautóként felbukkant Alfa Romeo 4C sportkupénak elkészült a végleges, sorozatgyártású kivitele, amely az idei, 83. Genfi Autószalonon debütál. A két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg és már idén piacra kerül.
Az Alfa Romeo 4C közvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet oly sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon, és amely három nagy presztízsű díjat is elnyert. Az Alfa Romeo Formatervezési Központban megalkotott 4C láttán azonnal a márka hagyományos, ikonikus modelljei jutnak a szemlélő eszébe: azok a típusok, amelyek meghatározták az Alfa Romeo történetét. A méretek és a hajtáslánc elrendezése tekintetében különösen szembeötlő a hasonlóság a 33 Stradale modellel. A 4C hosszúsága nem éri el a 4 métert, ugyanakkor 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávja pedig kevesebb, mint 2,4 méter.
A „4C” betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe az Alfa Romeo fő értékeit, a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket különösen nagy teljesítményű hat- és nyolchengeres motorok hajtottak. A 4C megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint a tömeg/teljesítmény aránynak a hamisítatlan szuper-sportkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ami fokozott mozgékonyságot és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezett. A gyártó még nem árulta el, hogy pontosan mekkora a 4C önsúlya és teljesítménye, de ha mondjuk 250 lóerős motorteljesítményt veszünk alapul, az autónak nem szabad 1 tonnánál nehezebbnek lennie.
Az Alfa Romeo 4C a szuper-sportkocsik világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használ fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tovább tökéletesített formában alkalmazza. Erre jó példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, az Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott „Race” verseny üzemmóddal.
A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelében már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres, 1750 köbcentiméteres turbómotor innovatív alumínium blokkra épül, egyedi be- és leömlő rendszerét pedig úgy hangolták, hogy még tovább erősítse az autó sportos karakterét. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat. Az aggregáthoz csatlakozó Alfa TCT duplakuplungos váltó a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is működtethető.
Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, verseny üzemmódot (Race) is kínál, amely – zárt pályán – még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.
Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott 4C fontos modell: az olasz márka ezzel az autóval tér vissza az Egyesült Államokba, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét.