Itt az Audi csúcskupéja
Az Audi ötajtós kupéja, az A7 sem kerülhette el a sorsát; kapott egy 560 lóerős motort, hogy felvehesse a versenyt a másik két német prémium márka hasonló modelljével. Az RS7 Sportbackről Detroitban, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS) hullt le a lepel.
Az S8 és RS6 után az Audi az A7-be is beépítette a győri gyártású, 4 literes, közvetlen befecskendezéses biturbó benzinmotort, s így megszületett az RS7 Sportback. Az 560 lovas TFSI aggregát 3,9 másodperc alatt katapultálja százra a nagy Audit, tapadási problémákról pedig a széria quattro állandó összkerékhajtás miatt nem beszélhetünk. Az Audi RS 7 Sportback vevői kívánságra 280 vagy 305 km/órával is szelheti a levegőt, átlagban pedig beéri 9,8 liter üzemanyaggal is.
A high-tech erőforrás az 5700-6700 fordulatszám-tartományban szolgáltatja maximális teljesítményét, a nyomatéka pedig elképesztő 700 Nm 1750 és 5500-as fordulatszám között. Mivel az 1,2 barral töltő két turbót és a köztes hűtőt a hengersorok közötti „V-térben” helyezték el, az égéstermékek rövid utat tesznek meg, így a nyolchengeres gázreakciója nagyon jó. A még élvezetesebb autózás érdekében a kipufogórendszerben pillangószelepeket helyeztek el, hogy gombnyomásra vagy nagy terhelésnél a motornak még öblösebb hangja legyen.
Az átlagfogyasztást éppen 10 liter alatt állapították meg, ami egy duplaturbós nyolchengerestől igazán remek érték. Az étvágyat nemcsak a motort piros lámpánál leállító start/stop rendszer, hanem az intelligens hengerlekapcsolás rendszer is segít kordában tartani. Kis és közepes terhelésnél a 2., a 3., az 5. és a 8. henger nem működik, ami akár 10 százalékos fogyasztás-csökkenést is eredményezhet. A 4 literes TFSI egészen addig négyhengeresként üzemel, amíg a sofőr nem nyomja le ismét határozottan a gázpedált. Az üzemmódok közti átmenetből a bent ülők pedig semmit sem érzékelnek.
A sztenderd nyolcfokozatú tiptronic automata váltót az RS7 sportos karakteréhez igazították. Választható D és S mód, de a váltóevezőkkel vagy a váltóbottal kézi kapcsolásra is van lehetőség. Az alsóbb fokozatok szorosan követik egymást, míg a nyolcadik takarékos, kifejezetten hosszú fokozat. Az RS7 Sportback az Audi korszerű quattro állandó összkerékhajtásával készül, amely széles tartományban variálja a hajtónyomatékot a tengelyek között, de alapesetben 60 százalékot juttat a hátsó kerekeknek. Felárért hátsó sport differenciálmű is rendelhető, ami a kanyarból való kigyorsításkor érezteti áldásos hatását. Az RS7 Sportback-et 20 colos felnikkel szerelik, de plusz pénzért 21 hüvelykes kerekekre is állítható. Az első féktárcsák átmérője 39 centiméter, de aki szeretné, 42 centiméteres karbon kerámia fékeket is rendelhet.
Az Audi csúcskupéja adaptív légrugózást kapott, amely folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a vezető stílusához és a kiválasztott menetprogramhoz. Extraként hagyományos, de szintén adaptív sportfutómű és dinamikus kormányzás is rendelhető.
Az RS7 Sportback felvonultatja a jellegzetes RS stílusjegyeket, mint a sportos első lökhárító, a méhsejt mintás hűtőrács, a matt alumínium dekorelemek, valamint a diffúzor és a két darab nagyméretű ovális kipufogóvég. Az RS7 esetében egy motorosan kiemelkedő hátsó légterelőt is találunk. Tízféle külső szín választható, köztük az új Nardo szürke és az exkluzív, selyemfényű Daytona szürke.
Az utastérben szintén felfedezhetők a szokásos RS-audis stílusjegyek, mint a fekete számlapos órák, az alul lapított sportkormány, a modellspecifikus, bőr-Alcantara sportülések, a bővített számítógép menü, valamint a karbon és alumínium alkatrészek. Az utastér természetesen maximálisan testre szabható és temérdek extrával is felszerelhető.