Itt az új BMW X5
A bajor márka szép csendben bemutatta az X5 harmadik generációját, amely 2013 novemberében lép piacra. A BMW bestseller szabadidő-autójából eddig 1,3 millió darab fogyott világszerte, és ezt a sikert a legújabb modellel is szeretnék folytatni, így a külsején például csak kisebb módosításokat végeztek. A lemezek alatt viszont minden új.
A dizájnhoz óvatosan nyúltak, hiszen az X5-ös nagyon jól fogy, a megjelenést csupán az aktuális modellpalettához igazították. Az autó arányai és sziluettje maradt a régiben, mindössze az orr-rész és a far esett át modernizáláson. A méretek is nőttek valamelyest, a hossz 2,9, a szélesség 0,5 centiméterrel módosult, viszont a magasság 1,4 centit csökkent. Az új X5 így 4886 mm hosszú, 1938 mm széles és 1762 mm magas lett. A tengelytáv nem változott, továbbra is 2933 mm-es. A saját tömeget azonban sikerült 90 kg-mal lefaragni.
A jellegzetes BMW-vesék immár összeérnek a fényszórókkal, a helyzetjelző „fénykörök” pedig az új 3-as stílusában alakultak át. A fényszórók így szofisztikáltabb hatást keltenek. Felárért rendelhető LED-es ködlámpa és teljesen diódás fényszóró is. Új elem a sárvédőbe integrált szellőző. Hátul az L-alakú LED-csíkos lámpák és a kétrészes csomagtérajtó jelentenek változást.
Az utastérben nemes anyagok és új színek jelentek meg, a műszerfal közepét pedig egy 26 centiméter átmérőjű kijelző foglalja el. A vásárlók hétféle kárpitszín közül választhatnak, de új személyre szabási lehetőségek is lehetővé váltak. Az X5 Design Pure Experience és Design Pure Excellence külső és belső dizájncsomaggal is rendelhető, amely összehangolja a színeket és anyagokat. Az utasteret érintő dizájncsomagok kombinálhatók az M sportcsomaggal is.
Új kialakításúak és hosszú távon is kényelmesek az ülések, de plusz pénzért komfortülések és sportszékek is rendelhetők az autóba. Immár a második sorhoz is kérhető ülésfűtés, valamint komfortülés, 10 fokos háttámla állíthatósággal és 8 centiméteres előre-hátra csúsztatási lehetőséggel. A csomagtérbe is rendelhető két pótülés, amely 150 centiméteres magasságig nyújt kényelmet. A csomagtér 650 literes, a második sori üléstámlák lehajtásával azonban egészen 1870 literig bővíthető. Ezek az értékek 30, illetve 120 literrel haladják meg az előd értékeit. A hátfalajtó szériában motorosan nyitható.
A piaci bevezetéskor az új X5 három motorváltozattal lesz elérhető. Az X5 xDrive50i-ben a biturbó V8-as benzinmotor új generációja (450 LE) dolgozik, az X5 xDrive30d-ben a soros hathengeres dízel erőforrás átdolgozott változata teljesít szolgálatot (258 LE), míg az X5 M50d kivitelben a hármas turbófeltöltésű, soros hathengeres dízel aggregát vitézkedik 381 lóerővel. A paletta 2013 decemberében az X5 xDrive40d (313 LE), az X5 xDrive35i (306 LE), az X5 xDrive25d (218 LE) valamint a mindössze 149 g/km széndioxid-kibocsátású, hátsókerék-hajtású X5 sDrive25d modellekkel bővül. A motorok mindegyike már most teljesíti a 2014 szeptemberében életbe lépő EU6-os károsanyag-kibocsátási normát.
Az xDrive50i V8-as motorja 43-mal többet, 450 lóerőt ad le, miközben a fogyasztása 16 százalékkal alacsonyabb (10,5 l/100 km). A nyomatéka is gyarapodott, 600-ról 650 Nm-re nőtt 2000-4500 fordulatszám között. A testes X5 így sportautóként viselkedik, mindössze 5 másodperc alatt gyorsul fel százra. Az X5 xDrive30d kivitel háromliteres sorhatosa 258 lóerőre képes, a nyomatéka pedig 560 Nm 1500-3000 fordulatszámon (+ 13 LE és + 20 Nm). 6,9 szekundum alatt gyorsít százra, ami szintén elismerésre méltó. Az X5 M50d három turbófeltöltős aggregátja 381 lóerőt mozgósít, maximális nyomatéka pedig brutális 740 Nm (2000-3000 ford./percnél). Majdnem olyan jól megy, mint az xDrive50i, 5,3 szekundum alatt sprintel 100 km/órára. Mindegyik motorhoz nyolcfokozatú automataváltó jár.
Alapfelszereltség az aktív nyomatékelosztással operáló intelligens összkerékhajtás, és rendelhető különböző vezetési szituációkhoz hangolható dinamikus lengéscsillapítás is légrugózással.
A BMW ConnectedDrive kínálatában is új tételek jeentek meg. Immár rendelkezésre áll szélvédő-kijelző (Head-Up-Display) teljes színspektrummal és új tartalmakkal, személy- és állatfelismeréssel működő éjjellátó rendszer, parkoló asszisztens hossz- és keresztirányú vezetőfunkcióval, Surround View funkció 360 fokos képmegjelenítéssel, ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető, önálló fékezéssel működő rendszer, valamint aktív sebességszabályzás.
nagyon szép