Itt az új Hyundai i30
A Hyundai a párizsi világpremierje előtt megmutatta az i30 legfrissebb kiadását, amely teljesen új külső és belső dizájnt kapott. Eddig is a megjelenése adta el az autót Európában; mostantól talán még többen döntenek majd a típus mellett. Az i30 műszaki tartalmát illetően is megújult, többek között 1 és 1,4 literes turbómotorokkal is megvásárolható lesz. A jövő év elején kerül a márkakereskedésekbe.
El kell ismerni, hogy az i30 előnyére változott. A Hyundai dizájn legújabb evolúciójakánt sokkal határozottabb és komolyabb megjelenésű lett, formája allűröktől mentes és letisztult. A Hyundai időtlennek nevezi a formát, s ebben egyet kell értenünk vele. Az i30 remekül néz ki, ráadásul jövőre érkezik belőle egy sportmodell is, már az N márkanév alatt.
A friss i30 modellen debütál a Hyundai új hűtőmaszkja, amely a jövőben családi azonosítóként szolgál majd. A rácsra helyezett márkajelvény is nagyott nőtt. A gazdagabb felszereltségű modellek három vetítőlencsés LED-es fényszórókkal és függőleges nappali világítást adó diódasorral érkeznek, hűtőrácsuk pedig selyemfényű króm keretet kap. Igen erőteljes fellépést kölcsönöznek az i30-nak. A kompakt modell arányai harmonikusak, hosszú motorházteteje és hátratolt A-oszlopjai pedig sportos kiállást adnak. Az oldalsó karaktervonal lámpától lámpáig, a kilincsek fölött fut, a tető enyhén lejt és fekete légterelőben végződik, amely még kompaktabbnak és dinamikusabbnak láttatja az autót. A nyúlánk, sportos karosszéria alaktényezője 0,30.
A belső tér is teljesen más képet fest. A műszerpult a ma divatos horizontális elrendezésű, elegáns és a tágasság érzetét kelti. A klímapanelt is a szokásosnál magasabbra, jól elérhető helyre rakták, az infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőképernyőjét pedig a műszerfal tetejére helyezték, így lebegő hatást kelt. A legfontosabb funkciókat a volánról lehet vezérelni, amely extraként fűthető is.
Az új generációs i30 4340 mm hosszú, 1795 mm széles, 1455 mm magas, tengelytávja pedig 2650 mm-es; nem kirívó értékek, a kategória átlagát hozzák. Helyhiányra azonban nem lehet panaszkodni, a csomagtartó is 395 literes, ami kedvező érték. A padló dupla fedeles és síalagutat is kialakítottak.
A koreai kompaktot kis lökettérfogatú erőforrások hajtják. Három benzin és egy dízelmotor alkotja a palettát, különböző teljesítményszintekkel. A belépő motor az 1,4 literes, 100 lóerős MPI, amelyet az új 1 literes, 120 lóerős T-GDI háromhengeres turbómotor követ a sorban. Rajtuk kívül választható még az új saját fejlesztésű 1.4 T-GDI négyhengeres turbó, amely 140 lóerőt mozgósít. A dízelpártiak az 1,6 literes négyhengeres turbódízel 95, 110 vagy 133 lóerős verzióját választhatják. Mindhárom nyomatéka 280 Nm. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes duplakuplungos váltó társítható.
A Hyundai új 1,4-es T-GDI erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le, 8,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára. Nagynyomású turbófeltöltőjét a leömlőbe integrálták, ami javított a gázreakción és a nyomatékleadáson. Az üzemanyagot közvetlenül a hengerekbe fecskendezik, ami hatékonyabbá teszi az égésfolyamatot. A kisebb 1.0 T-GDI aggregát 120 lóerőt és 170 Nm nyomatékot ad le, érdekessége az elektronikusan szabályozott wastegate szeleppel rendelkező turbófeltöltő és a hengerfejbe integrált leömlő.
Az elődmodellhez képest az új i30 kormányzása 10 százalékkal direktebb és a futóműve is igényesebb lett, immár mindegyik modellben széria a többlengőkaros hátsó felfüggesztés. Maga a karosszéria 22 százalékkal merevebb, mint az elődé. Az i30 teljesíti a legmagasabb biztonsági követelményeket is. Van benne automatikus vészfékező rendszer, intelligens sebességtartó, holttérfigyelő, mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer, sávtartást segítő rendszer, sebességhatár kijelző, távfény asszisztens és fáradásra figyelmeztető rendszer is.