/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Škoda Superb

2015. február 18. 13:20   |   Autoblog
címkék:  

Tegnap Prágában végre lehullt a lepel az új cseh csúcsmodellről, a Škoda Superbről, amely minden idők legjobb Škodája. A formavilágában és technikájában egyaránt új szintre emelt Superb még nagyobb belső teret kínál, Euro 6-os motorokkal érkezik és már kezdettől összkerékhajtással is kapható lesz.

A Superb 2001. óta áll a Škoda modellpalettájának csúcsán. Napjainkig összesen több mint 700 ezer első és második generációs Superb talált gazdára, ezzel a középkategória egyik legnépszerűbb modellsorozatává lépett elő. Ez idő alatt az ügyfelek mindvégig nagyra értékelték a modell kvalitásait: kiemelkedő térkínálatát, időtlenül elegáns megjelenését, modern, ám jól bevált technikáit, csúcsszínvonalú kényelmét, sokoldalú funkcionalitását és kedvező ár-érték arányát. A harmadik nemzedék pedig tovább írja a modell sikertörténetét.

Az új Superb dizájnja alapvetően a VisionC tanulmányon látható formai jegyeket tükrözi, amely egyúttal a Škoda formai nyelvezetének új evolúciós lépcsőfokát jelentette. Az autót egyéni, dinamikus elegancia és kiegyensúlyozott arányok jellemzik, részletei pedig sokkal kidolgozottabbak. A Superb a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épül, amely hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávokat, s ezzel optimális belső méreteket tett lehetővé. A Superb tengelytávja például 80 milliméterrel hosszabb (2841 mm), miközben karosszériája első túlnyúlása 61 milliméterrel rövidült.

A cseh csúcslimuzin eleje magabiztosságot áraszt. Széles hűtőrácsa, ugyancsak szélesen húzódó, határozott metszésű fényszórói és a mélyre húzott lökhárító révén még szélesebbnek hat. A motorházfedelet szintén karakteres formák jellemzik, amelyek erőteljes hatását két kívülről befelé futó vonala emeli ki.

Hasonlóképpen dinamikus az új Superb oldalnézete. Élesen kiemelt, magasan futó tornádóvonala vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Az alatta ívelő Wing Line tovább erősíti a tornádóvonal hatását. A karcsú oszlopok, az oldalablakok precíz és határozott rajzolata, valamint a méretes hátsó szélvédőhöz csatlakozó, ereszkedő tetővonal már-már a kupékat idéző, igényes összhatást kölcsönöz a karosszéria számára.

Nemkülönben erőteljes és karakteres a Škoda Superb hátulja, ahol szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes és letisztult hatást keltő felületek mentén. A széles és karcsú, kétrészes kialakítású hátsó lámpák már alapkivitelben LED-esek, s még karakteresebben jelenítik meg a Škoda modellekre jellemző C-alakú világítási képet. A hátsó lámpatesteket a csiszolt kristályüvegeket idéző részleteik teszik még ragyogóbbá és igényesebbé.

A Superb új fejlesztésű utasterében folytatódik a külső stílus. Hangsúlyosak a vízszintes vonalak, amely nyomán az eleve tágas beltér még nagyobb és levegősebb benyomást kelt. Letisztult formák, precíz kidolgozási minőség és új, még nemesebb anyagok használata kölcsönöz igényességet az utastér számára. A térkínálat pedig – már eleve meglehetősen tágas elődjéhez képest is – tovább bővült. Elöl és hátul is még nagyobb a hely. A vezető és az első utas könyökmagasságban 39 milliméterrel megnövelt szélességet, valamint ugyancsak nagyobb fejteret élvezhet. Valóságos „fejedelmi” kényelem várja a hátul utazókat, például 157 milliméteres térdmagasságban mért lábtérrel, ami közel kétszerese a Superbet követő vetélytársáénak. A hátsó fejtér a piaci szegmens minden tagját felülmúlva 980 milliméter, míg a könyökmagasságban mérhető hátsó szélesség 69 milliméterrel nőtt. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 625 literes csomagtartó, amely 30 literrel múlja felül a Superb második generációjáét és egészen 1760 literig bővíthető.

Számos teljesen új kényelmi megoldással felel meg a Škoda új zászlóshajója a legkomolyabb igényeknek is. A márka első modelljeként kínál a menetdinamikai asszisztensrendszer (Driving Mode Select) választható üzemmódjaival kiegészített adaptív lengéscsillapító-szabályzást (DCC). Az új fejlesztésű légkondicionáló berendezések között immár háromzónás verzió is megtalálható és kívánságra elektromos mozgatású panorámatető is elérhető. Ezen kívül állóhelyzeti fűtés, első-hátsó ülésfűtés, valamint huzalozás nélküli fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre.

Emellett a bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy. Kényelmes az új, elektromos mozgatású csomagtérajtó is, amely felárért láblendítéssel is működtethető. A kulcs nélküli indítással és nyitással (KESSY) együtt rendelhető. A parkolás szintén különösen kényelmes lehet, a parkoló-asszisztens legújabb generációja az automatikus be- és kiállást is lehetővé teszi. Továbbra is szerepel a kínálatban a tolatókamera, a hagyományos kézifékkart pedig elektromos rögzítőfék váltotta fel.

Harmadik nemzedékében fejlett connectivity szolgáltatásokat is kínál a Škoda Superb. A Volkswagen Csoport moduláris infotainment koncepciója (MIB) alapjain mindjárt négy, teljes egészében új fejlesztésű rendszer is rendelkezésre áll. E berendezések jóval gyorsabbak a korábbiaknál, nagyfelbontású érintőképernyővel vezérelhetők, miközben több funkciót és csatlakozót kínálnak. A csúcsot a Columbus rendszer képviseli, amely kívánságra az LTE-szabvány szerinti különösen nagy sebességű internet-kapcsolattal is rendelhető. Először kapcsolható össze a Škoda Superb okostelefonnal is, amelynek bizonyos alkalmazásai immár az autó infotainment rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az ehhez szükséges Smart Link technika a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereit fogja össze. Ezen kívül a SmartGate révén a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók. A Media Command App segítségével pedig első alkalommal kezelhető az autó infotainment rendszere a hátsó ülésről is. A Škoda új alkalmazása és a Columbus infotainment rendszerbe integrált Wi-Fi Hotspot révén táblagépeikkel már a hátul utazók is hozzáférhetnek az egyes funkciókhoz.

Az új Škoda Superb minden idők legpraktikusabb Škoda modellje, amelyben összesen 29 Simply Clever megoldás könnyíti a vezető és utasai mindennapjait. Ezek közül 23 először tűnik fel a Superb kínálatában, 10 pedig a Škoda palettáján is újdonság. Ilyen például a mechanikusan behajtható vonóhorog, a táblagép-tartó hátul, az első Jumbo Box szintén tabletek számára kialakított rekesze, a hátsó USB- és 230 voltos csatlakozó, a 0,5 literes italospalackok egykezes nyitója, vagy a láthatósági mellények mind a négy ajtóban megtalálható tartója. Az ajtózsebekben egy-egy 1,5 literes palack is elhelyezhető. A beltér variálhatóságát az immár a csomagtér felől is kireteszelhető, lehajtható üléstámlák, valamint a lehajtható első utasülés növeli, amelynek révén akár 3,1 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A Superb alapkivitele tanksapka-fedélbe rögzített jégkaparót is tartalmaz. Mindezt az első üléstámlák belső oldalának rakodóhálói, a LED-es és kivehető csomagtér-világítás, valamint a téves üzemanyag tankolása elleni védelem egészíti ki.

Az új Superb motorpalettáján az MQB platformra épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (1,4 TSI 125 és 150 LE, 1,8 TSI 180 LE, 2,0 TSI 220 és 280 LE) és a három dízelmotor (1,6 TDI 125 LE, 2,0 TDI 150 és 190 LE) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza a Start-Stop rendszert illetve a fékenergia-visszanyerő funkciót. Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – mindegyik erőforráshoz korszerű DSG automataváltók is választhatók. Négy motor (1,4 TSI 150 LE, 2,0 TSI 280 LE, 2,0 TDI 150 LE és 2,0 TDI 190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő, legkorszerűbb összkerékhajtással is szerepel a választékban. A 75 kilogrammal csökkentett tömegű Superb már az alapmotorral is jól megy, 10 másodperc alatt gyorsul fel százra, a másik véglet pedig a 280 lovas 2,0 TSI, amely 5,8 szekundum alatt tudja le a kötelező sprintet. A TDI-k takarékosak és nyomatékosak, már az 1,6-os 120 lovas is 250 Nm-t kínál. A 150 lovas 2,0 TDI 340, a 190 lóerős 2,0 TDI pedig 400 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába.

Az új Superb már alapkivitelében olyan elektronikus menetstabilizáló rendszerrel készül, amely a másodlagos ütközés elleni védelem funkcióját is tartalmazza. Az Európai Unió országaiban a következő biztonsági berendezések is a szériafelszereltséghez tartoznak: a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist, az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, hét légzsák, öt hárompontos automata biztonsági öv becsatolás-jelzővel és biztonsági fejtámlák. Mindez extrafelszerelésként kínált, innovatív vezetői segédrendszerekkel egészíthető ki. Az adaptív tempomat a megadott sebesség mellett a biztonságos követési távolságra is figyel. A bővített Crew Protect Assist rendszere balesetveszély esetén készíti fel a vezetőt és az első utast az ütközésre. Autópályán és országúton a sávtartó asszisztens segít a forgalmi sáv tartásában. Első alkalommal tűnik fel a márka kínálatában a közlekedési torlódás asszisztens, amely a dugókban és az araszoló forgalomban növeli hatékonyan a biztonságot. Az új vészhelyzet-asszisztens szükség esetén egészen megállásig fékezheti az autót.

Az új fejlesztésű holttér-figyelő rendszer a holttérben érkező járművekre figyelmeztetve segíti a biztonságos sávváltást. E rendszer eleme a Škoda által most első ízben kínált hátsó kiállás-asszisztens is. A fáradtságérzékelő funkció a vezető figyelmének veszélyes csökkenését előzi meg figyelmeztető jelzésével. A Superb palettáján első alkalommal szereplő, a közlekedési táblákat is felismerő Traveller Assistant pedig a pillanatnyi forgalmi helyzetről is tájékoztatja a vezetőt. A fényszórók halogén kivitelben vagy az ASF funkciójával és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Bi-Xenon technikával készülhetnek.

Most már csak az új Škoda Superb árait nem tudjuk, azokra majd március elején derül fény. A limuzin mellett pedig később érkezik majd a kombi és valószínűleg egy terepes Scout kivitelt is piacra dobnak majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/