Itt a legerősebb Audi TT
Már tudjuk milyen az, ha elgurul az Audi mérnökök gyógyszere és minden szunnyadó lóerőt kipréselnek a 2,5 literes öthengeres turbómotorból. Ezúttal csak egy kis finomhangolás történt, s az Audi TT RS 340 helyett 360 lóerős lett. A TT RS plus kupé és kabrió máris megvásárolható.
Az Audi 2,5 literes soros öthengeres aggregátja az egyik legjobb és legszebb hangú benzinmotor a piacon, s kellemes emlékeket is ébreszt bennünk. A TT RS kupé és kabrió modellben 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot ad le, a friss RS plus kivitelben azonban ennél 20 lóerővel és 15 Nm-rel többre képes. Hatfokozatú kézi váltóval adják, amiért nagy jó pont jár az Audinak, de akik nem szeretnének annyit gépészkedni, választhatják a kocsit 7-fokozatú DSG duplakuplungos váltóval is (S tronic). A villámgyors váltásokra képes, zseniális szerkezetbe rajtfunkciót is építettek, így a négy kerék maximális tapadása mellett lőhetünk ki a zöld lámpánál.
A TT RS plus Coupé S tronic váltóval mindössze 4,1 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, kéttized másodperccel hamarabb, mint kézi váltóval. A Roadster ugyanezt a mutatványt 4,2 illetve 4,4 szekundum alatt hajtja végre. Elképesztő számok. Mindkét változat végsebessége 280 km/óra, amelyet a leendő tulajok a német autópályán talán még ki is tudnak aknázni. A döbbenetesen jó menettulajdonságok a könnyű építésmódnak is köszönhetőek, a TT RS plus az alumínium kiterjedt használata miatt mindössze 1450 kilogramm súlyú.
Az Audi TT RS plus-t 19 hüvelykes, egyedi festésű „Rotor" könnyűfém felnikkel szerelik, amelyekre 255/35 méretű gumikat feszítenek. Az adaptív csillapítású futómű feláras tétel, viszont a nagy leszorító erőt termelő fix hátsó szárny alapfelszerelés. A TT sorozat zászlóshajója a matt alukeretes, antracitszürke gyémántmintás singleframe hűtőrácsáról, karbon tükörházairól, és fekete kipufogócsöveiről is beazonosítható. A kipufogórendszer csappantyús, így gombnyomásra mélyebb, erőteljesebb hangzásra vált át.
Németországban az Audi TT RS plus kupé kézi váltóval 60 650, S tronic váltóval pedig 62 800 euróba kerül. A nyitható tetejű változatért 63 500, illetve 65 650 eurót kell fizetni.