Itt az új Renault Laguna
És íme, itt van a Renault új reménysége, a felfrissített Laguna, oly sok kémfotó után immár hivatalos, gyári felvételeken is. A külsőt illetően már korábban kiderült minden, erre nem pazarolnánk sok szót, kicsit frissebb, kicsit modernebb, de nem szól olyan hatalmasat. Bent teljesen kicserélődött minden, átalakult a középkonzol, bőven akad fa- és fémfelület, a Laguna barátságosabb, kellemesebb hely lett.
És nem utolsósorban biztonságosabb, egyes hírek szerint a limuzin és a kombi is megfelel az Euro NCAP még be sem vezetett hatcsillagos minősítésének. Ami a motorpalettát illeti, minden erőforráshoz hatfokozatú sebességváltó dukál, a benzinesek fokozatosan kerülnek majd kereskedelmi forgalomba: a sort a 16 szelepes, 145 LE-s (103,4 kW) benzinmotor nyitja (M4R). A benzinmotor-kínálatot egy hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval kínált kétliteres, 16 szelepes, 170 LE-s (125kW) turbófeltöltős benzinmotor egészíti ki, minden más rejtély. A dízel-választék egyrészt a 110 LE-s (81kW) 1.5 dCi motorra, másrészt a három különböző teljesítménnyel (130, 150 és 175 LE) elérhető 2.0 dCi motorra épül, utóbbi 150LE-s (110kW) változata hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval is forgalomba kerül. Az új Laguna 2007 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, várhatóan 2007 októberében kerül a szalonokba. A terjedelmes, se vége, se hossza sajtóközleményért és galériáért klikk a címre!
És íme, itt van a Renault új reménysége, a felfrissített Laguna, oly sok kémfotó után immár hivatalos, gyári felvételeken is. A külsőt illetően már korábban kiderült minden, erre nem pazarolnánk sok szót, kicsit frissebb, kicsit modernebb, de nem szól olyan hatalmasat. Bent teljesen kicserélődött minden, átalakult a középkonzol, bőven akad fa- és fémfelület, a Laguna barátságosabb, kellemesebb hely lett.
És nem utolsósorban biztonságosabb, egyes hírek szerint a limuzin és a kombi is megfelel az Euro NCAP még be sem vezetett hatcsillagos minősítésének. Ami a motorpalettát illeti, minden erőforráshoz hatfokozatú sebességváltó dukál, a benzinesek fokozatosan kerülnek majd kereskedelmi forgalomba: a sort a 16 szelepes, 145 LE-s (103,4 kW) benzinmotor nyitja (M4R). A benzinmotor-kínálatot egy hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval kínált kétliteres, 16 szelepes, 170 LE-s (125kW) turbófeltöltős benzinmotor egészíti ki, minden más rejtély. A dízel-választék egyrészt a 110 LE-s (81kW) 1.5 dCi motorra, másrészt a három különböző teljesítménnyel (130, 150 és 175 LE) elérhető 2.0 dCi motorra épül, utóbbi 150LE-s (110kW) változata hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval is forgalomba kerül. Az új Laguna 2007 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, várhatóan 2007 októberében kerül a szalonokba.
Sajtóközlemény:
“Az Új Lagunát úgy tervezték meg, hogy valódi vezetési élményt kínáljon, amelyet az alábbiak biztosítanak:
– példaértékű menettulajdonságok
Reaktív és precíz karosszériája mind a kormányzás, mind pedig a jármű kanyarban jelentkező dőlésének stabilizálása tekintetében kategóriájának legjobbjai között szerepel. Ezt a felfüggesztés merevségének növelésével és a kormánymű áttételének változtatásával érték el. A lengéscsillapítókon végzett módosításokkal ugyanakkor a kényelem megmaradt. Az Új Laguna kiemelkedő vezetési élményt nyújt, biztosítja az út visszajelzéseinek érzékelését, a lehető legkiválóbb kényelem fenntartása mellett.
– széles motor- és sebességváltó-kínálat
A kínálat olyan elsőrangú erőforrásokat foglal magában, mint a 2.0 dCi motor (130 – 175LE / 96 – 127kW). A motor 6 fokozatú automata sebességváltóval szerelve is rugalmassá és élénkké teszi a gépkocsit. Az 1.5 literes 110LE-s (81kW) dCi motorral szerelt Új Laguna olyan gazdaságos és környezetkímélő verziót kínál, amely 100 kilométerenkénti szerény, 5,1 literes fogyasztása, valamint 136g/km-es CO2-kibocsátása ellenére meglepő teljesítményre képes. Alternatívaként választható még a palettáról a Renault-Nissan közös fejlesztéssel megalkotott 2 literes, 16 szelepes, 145LE-s (103,4kW) benzinmotor is, amely még könnyedebb, csendesebb és dinamikusabb.
Az Új Laguna harmóniát és biztonságot nyújt minden utasnak, amely az alábbiaknak köszönhető:
– kategóriájában a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonság
A Renault az Új Lagunánál – a biztonság területén elért tapasztalatait felhasználva – különös figyelmet szentelt az oldalirányú ütközésnek. Az újonnan kifejlesztett exkluzív berendezés újgenerációs, kettős oldallégzsákot foglal magában (mellkas + medence), amelyet kétkamrás és kettős nyomású rendszerrel, illetve az első ajtóba, valamint a középső oszlopba beépített kettős érzékelővel láttak el.
A légzsák kioldási idejét egy sajátos algoritmus igazítja az ütközés erejéhez. Az aktív biztonság területét illetően az Új Laguna fékberendezése a piacon a legtartósabbak egyike.
– maximális kényelem
Az igen finoman hangolt felfüggesztések mellett az Új Laguna jelentős előrelépést tett az akusztikai komfort területén, ami a motortér és az utastér közötti megerősített szigetelésnek köszönhető. A hőkomfort megfelel az eddigi legszigorúbb normakövetelményeknek, melyek eléréséhez egy külső vezérlésű, nagy lökettérfogatú kompresszort építettek be, amely nagyon gyorsan képes hideg levegőt előállítani.
– praktikus és könnyű használat
Az Új Lagunára jellemző, hogy a műszerfalon megjelenő információk könnyebben leolvashatók, a vezetőtér ergonómiája pedig rendkívül kidolgozott. Praktikusság tekintetében többek között az elektromos parkolófék és a második generációs Automata Renault kártya könnyítik meg az Új Laguna mindennapi használatát. A Grandtour változat olyan rendszert is kínál, amely egyetlen gomb megnyomásával lehajtja a hátsó üléssort, és sík felületűvé alakítja át az így megnövelt csomagteret.
A Renault a tervezés, a gyártási engedélyezés, valamint a gyártás és a szervizelés szakaszaiban is arra törekedett, hogy az Új Laguna erős és megbízható legyen:
– Az Új Laguna részét képezi a gyártó által a Renault Kötelezettségvállalások 2009 Program keretében vállalt kötelezettségnek: a szegmens első három helyezettje közé kerülni a termék- és szolgáltatásminőség tekintetében. A megerősített tervezési és gyártási folyamatok kiegészítéseként több mint 120 Új Laguna tett meg 6 millió kilométernek megfelelő távolságot a legnehezebb éghajlati és útviszonyok mellett.
Az Új Laguna a használati, karbantartási és javítási költségek tekintetében kategóriájában a legjobbak között van:
– a hatékony 110LE-s (81kW – 5,1l/100km és 136g CO2/km) és 150LE-s (110kW – 6,0l/100km és 158g CO2/km) dCi motoroknak köszönhetően,
– valamint a – gazdaságos és környezetbarát gépkocsik azonosítását célzó – Renault Eco2 védjegy biztosításával. Az Új Laguna olyan verziót kínál, amely kilométerenként csupán 136g CO2-t bocsát ki, és több mint 35kg újrafelhasznált műanyagot tartalmaz. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésének érdekében az Új Laguna átlagosan 15kg-mal könnyebb a Laguna II-nél, amelynek helyébe lép.
Az Új Laguna 2007 szeptemberében, a soron következő frankfurti autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, és várhatóan 2007 októberében kerül kereskedelmi forgalomba.
Felső-közép kategóriás elegancia
Az Új Laguna külső vonalvezetése dinamikus, áramvonalas és elegáns. Az utastér külső és belső részén egyaránt megtapasztalható az anyagminőségre és a kidolgozottságra fordított különös figyelem.
Dinamikus, áramvonalas és elegáns vonalvezetés
Stílusa a dinamizmust és a vezetési élményt tükrözi. A stílusos fényszóróegységeket, a lejtős, hosszú motorháztetőt és a széles hűtőrácsot magában foglaló orr-rész komoly erőforrás jelenlétét sejteti. A 4,69 méter hosszú Új Laguna kiegyensúlyozott arányaival, harmonikus oldalsó vonalvezetésével dinamizmust és eleganciát sugároz. Az oldalsó ablakok krómszínű kerete és a gépjármű dimenziói is erősítik az autó státuszát. Elegáns küszöbök hangsúlyozzák az autó alsó részének vonalait, illetve az ebbe illeszkedő 16 és 18 coll közötti keréktárcsákat. A Berline változaton a szegély csomagtartó felé húzódik, pontosan a hátsó LED-es lámpák fölé, amelyek éjszaka jellegzetes fényt adnak. A felsőkategóriás motorokat idéző két króm kipufogócső-vég szintén magabiztos erőforrást sejtet.
Kifejező és megkülönböztető Grandtour
A dinamikus és korszerű Grandtour változat a hátsó ablak erős dőlésszögével tűnik ki. A megnyújtott formájú harmadik oldalablak szintén az Új Laguna dinamikus alakját hangsúlyozza. A praktikus és funkcionális jelleget a rakodóhelyekkel kapcsolatos számos újítás erősíti. A minőségi kezelőszervekkel és az átlag feletti kényelemmel függ össze, hogy a csomagtérajtó nyitása után csupán egyetlen kar működtetésével tökéletesen sík felületű, teljesen megnövelt rakodótérhez jutunk.
Figyelemfelkeltő belső tér
Az Új Laguna utastere összhangban van külsejével. Kidolgozottság, jó megjelenésű anyagok és érzékelt minőség jellemzik annak érdekében, hogy a belső design harmóniája valódi kényelem érzetével töltse el valamennyi utasát. Az autó utasterében elöl átívelő műszerfal is hozzájárul a felsőkategóriás hangulathoz. Minden kapcsolót és kijelzőt úgy terveztek meg és helyeztek el, hogy optimális ergonómiát nyújtsanak a vezetőnek. A középkonzolon helyezkednek el – felszereltségi szinttől függően – az elektromos parkolófék kapcsolója, a sebességszabályozó és -korlátozó berendezés kapcsolói, valamint a Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer kezelőszervei. A világos vagy sötét szürke harmóniájú Initiale felszereltségi szintnél természetesen a fa és a bőr anyagok is megtalálhatók a legszélesebb ügyfélkör igényeinek kielégítése érdekében. A Dynamique felszereltségi szintre jellemzően az Alcantra-bőr üléshuzat mellett króm színű díszítéseket is találunk a sötét szürke, sportos harmóniájú utastérben, melyet a kormány és a megerősített oldaltartású ülések még inkább hangsúlyossá tesznek.
Vezetési élmény
Az Új Lagunát úgy tervezték, hogy példaértékű menettulajdonságaival és elsőrangú dinamikai teljesítményével valódi vezetési élményt nyújtson. Kiváló tervezésű karosszériájának és kiemelkedően pontos kormányművének köszönhetően a gépjármű teljes tömegében tökéletesen uralható, a motor- és sebességváltó-választék pedig egyszerre jelent hatékonyságot és üzemanyag-takarékosságot.
Legmagasabb színvonalú motor- és sebességváltó-választék
Az Új Laguna széles motorválasztékkal rendelkezik, amelyeket a gyártó hatfokozatú sebességváltóval kínál, és amelyek mindegyike – saját kategóriájában – a legmagasabb színvonalat képviseli: ez alacsony fogyasztási szint mellett kitűnő vezetési élményt jelent. A benzinmotor-választék fokozatosan kerül majd kereskedelmi forgalomba: a sort a dinamikus, de csendes kétliteres, 16 szelepes, 145LE-s (103,4kW) benzinmotor nyitja (M4R). A motor már alacsony fordulatszámon is harap és nagy nyomatékot ad le, magas fordulatszámon nagyon lendületes, hangszigetelése pedig bármelyik sebességtartományban megfelelő; ez a Renault-Nissan együttműködésből származó erőforrás tehát figyelemreméltó vezetési-és akusztikai teljesítményt nyújt. A benzinmotor-kínálatot egy hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval kínált kétliteres, 16 szelepes, 170LE-s (125kW) turbófeltöltős benzinmotor egészíti ki. A dízel-választék a piac két referencia-motorjára épül: egyrészt a 110 LE-s (81kW) 1.5 dCi motorra, mely a szegmensben a legjobb teljesítmény/fogyasztás arányt kínálja, a környezetvédelem tekintetében pedig az eco-leader (piacvezető környezetkímélő) státusszal büszkélkedhet (136g CO2/km), másrészt a három különböző teljesítménnyel (130, 150 és 175LE/ 96, 110 és 127kW) elérhető 2.0 dCi motorra, melynek 150LE-s (110kW) változata hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval is forgalomba kerül. Ez a kisebb tehetetlenségű, változó geometriájú turbófeltöltővel és szupergyors izzítógyertyákkal rendelkező motor az Új Lagunában teljesedik ki. A teljes – és a forgalmazó országok különböző felhasználásához hozzáigazított – motorválasztékot nagyon gyorsan további fejlesztések fogják követni. A Renault Kötelezettségvállalások 2009 terv keretében az Euro5 normát előrevetítő motorokkal rendelkező Új Laguna jelentősen hozzá fog járulni a Renault Eco2 védjegy alátámasztásához.
Reaktív és pontos karosszéria
Az Új Laguna a szegmens egyik legszínvonalasabb karosszériájával rendelkezik. Az Új Laguna – elődjének elismerten jó dinamikai tulajdonságait továbbfejlesztő – karosszériáját sokan nagyra értékelik precíz kormányművének és jó kanyarfekvésének köszönhetően. A Renault mérnökei figyelmüket a kanyarív pontosságára és a karosszéria megtartásának minőségére összpontosították. Az Új Laguna kifejlesztésénél ugyanis különös figyelmet fordítottak a karosszéria kilengésének stabilizálására: a felfüggesztések merevsége elöl 20%-kal, hátul pedig 50%-kal növekedett, következésképpen a stabilizátor rudak is megnövekedtek. Az Új Laguna kormányművének áttétele – a kanyarívből származó dinamikus élmény megőrzése érdekében – módosult, ugyanakkor a kormánymű az útfelület egyenetlenségeit páratlan módon kiszűri, és az úttesttel való közvetlenebb kapcsolat érzését kelti. A lengéscsillapítókon végzett fejlesztéseknek köszönhetően a kényelem továbbra is magas szintű. Az Új Laguna ezúttal is a legmagasabb színvonalú kényelmet és biztonságot nyújtja, a gépkocsi tömegének tekintetében ugyanakkor figyelemreméltó csökkenést értek el: ez az első olyan Renault gépkocsi, amely könnyebb lett, mint elődje, hiszen átlagosan 15 kg-ot könnyítettek rajta.
Biztonság és lelki nyugalom
Az Új Laguna harmóniával tölti el minden utasát, hiszen az elsőrangú hőkomfort mellett kategóriájának legjobb kényelmi és biztonsági szintjét kínálja. Az Új Laguna alaposan megtervezett hangszigetelést kapott, melynek alapján szegmensében példaértékű lett, különösen a dízelüzemű motorok esetében.
A Renault méltán elismert, kiemelkedő aktív és passzív biztonsági berendezései
Az Új Laguna is részesült a Renault aktív és passzív biztonság területén felhalmozott és elismert know-how-jából. Figyelemreméltó dinamizmusa mellett az Új Laguna kategóriájának egyik leghatékonyabb fékrendszerével rendelkezik, különös tekintettel a melegen mért tartóssági féktesztre (10 egymást követő, 100km/h-ról 0km/h-ra történő fékezést követően mért féktávolság). Az újgenerációs, dinamikus menetstabilizáló-rendszerrel (ESP) és elektronikus vészfékrásegítő rendszerrel (AFU) kiegészített blokkolásgátló berendezéshez (ABS) új számítógép/hidraulika egység társul. A passzív biztonság tekintetében a Renault az utasok biztonsága érdekében olyan megoldásokat dolgozott ki, amelyek átfogóbban és hatékonyabb módon veszik figyelembe a baleseti statisztikákat és magatartás tanulmányokat. Így az Új Lagunára vonatkozó normakövetelmények szigorodtak. A gépjárművet tehát új generációs technológiával, többek között kettős előfeszítésű biztonsági övekkel összekötött kétkamrás és kettős nyomású légzsákokkal szerelték fel. A leglátványosabb fejlesztés mindazonáltal az oldalirányú ütközés területén látható, amely a halálozási okok között előkelő helyen szerepel. Annak érdekében, hogy az utasok oldalirányú ütközés esetén nagyobb védelemben részesüljenek, a gépkocsi elektronikus szerkezetét úgy alakították, hogy a biztonsági rendszerek előbb oldjanak ki. Az első ajtóba és a középső oszlopba beépített, két érzékelővel rendelkező berendezés egy sajátos algoritmus segítségével a légzsák kioldási idejét az ütközés erejéhez igazítja. A berendezést egy újgenerációs kettős oldallégzsák (mellkas + medence) egészíti ki.
Kiváló kényelem és könnyű használat
Annak érdekében, hogy az Új Laguna a szegmens legcsendesebb modelljévé váljék, három területen kellett módosításokkal élni: a motorzaj szintjének csökkentése, különösen az alacsony sebességtartományban, a menetzajok elleni hangszigetelés, valamint az aerodinamikai zajok kezelése, különösen nagy sebesség estén. Az Új Laguna az első olyan gépkocsi, amely felhasználja az ügyfelek körében 2001-ben és 2002-ben a teljesítmény és a hőmérséklet szabályozás területén végzett felmérések eredményeit. Az ügyfelek elvárásainak pontosabb megismerése, valamint az új légkondicionáló egységnek – a Nissannal közösen, az amerikai piacra történő – kifejlesztése lehetővé tette, hogy az Új Laguna a kategória legjobbjává váljon. Egy külső vezérlésű, nagy lökettérfogatú kiegészítő kompresszor alkalmazásával a rendszer gyorsan állít elő hideg levegőt, miközben a légkondicionáló berendezést csak az éppen szükséges mértékben járatja, így csökkentve a fogyasztást. Azokon a piacokon, ahol értékelték az Új Laguna légkondicionáló rendszerét, a legjobbak közé került. A fűtés tekintetében, a dízelmotoroknál alkalmazott nagy teljesítményű elektromos ellenállásoknak köszönhetően a hőmérséklet gyorsabban emelkedik. A tovább fejlesztett légkondicionáló berendezés újszerű hármas funkciót kínál (“Soft-Auto-Fast”). A kapcsolók központi – légbeömlő nyílások közötti – elhelyezésének köszönhetően a berendezés vezérlése – a természetes helyén, a szellőzőnyílások között – szinte magától értetődően történik. Az új műszerfal ergonómiája érdekében valamennyi kapcsoló elhelyezkedését, illetve az információk olvashatóságát is újragondolták.
Megbízhatóság és erő: a minőség a génekben rejlik
A Minőség jegyében született Új Lagunát úgy tervezték, hogy erős és megbízható legyen. A kitűzött cél az, hogy az Új Laguna a szegmens első három helyezettje között legyen a termék- és szolgáltatásminőség tekintetében. Ennek érdekében, az Új Lagunában tovább kell vinni az előző modelleken elért minőségi fejlesztéseket, a tervezéstől kezdve az engedélyezésen át, a gyártási és szervizelési szakaszokig.
Az Új Lagunát fejlesztésének mind a négy szakaszában különös figyelem kíséri:
– tervezés: a Modus és a Clio esetében már alkalmazott gyakorlati tesztek száma az Új Laguna esetében megsokszorozódott. A gépkocsi elektromos és elektronikus rendszerét fejlesztő és ellenőrző három elektronikai részleg összehangolt munkája lehetővé teszi különféle kombinációk szimulálását és ezáltal a hibátlan működés biztosítását. A gyártó mindemellett az előző modelleken – és különösen a Lagunákon – garanciális időn belül, vagy az időszakos ellenőrzések alkalmával tapasztalt problémák tanulságait a tervezés során felhasználta. Ezen felül az Új Laguna az első olyan gépkocsi, amely fejlesztése során részt vett az Aubevoye-i Fejlesztő és Teszt Központban 2006 elején felavatott CEM-pólus elektromágneses kompatibilitás próbáin. Az alapos tervezés a karbantartási és javítási szükségletekkel is számol.
– gyártási engedélyezés: a kereskedelmi forgalomba hozatal előtt több mint 120 Új Laguna tett meg összesen több mint 6 millió kilométernek megfelelő távolságot a próbapadon, tesztpályán vagy nyílt utcán végzett értékelő tesztelések alkalmával. Az Új Laguna már a világ számos országútját bejárta – teljes diszkréció mellett – hogy extrém körülmények között is teszteljék viselkedését: például Argentínában, Oroszországban, Malajziában és Ausztráliában. A sajátos teszt program során a gépkocsinak különlegesen szigorú időjárási, út- és felhasználási viszonyok között kell bizonyítania: extrém hőség, víz, por, sár, nagy hideg, nagyon nagy sebesség, tengerszint feletti magasság, nagyon rossz minőségű utak, stb. Minden ilyen körülmények között futott kilométer háromszor annyinak számít, mint az ügyfeleknél megszokott normális viszonyok között megtett kilométerek.
– gyártás: az ipari folyamatokban minden erőfeszítés az eredményességre irányul. A folyamat legelején tapasztalatcserék kezdődtek a Renault és a Nissan gyárak között a legjobb módszerekről. E tapasztalatcserék több ellenőrzés és nagyobb hatékonyság bevezetését tették lehetővé az összeszerelési műveleteknél a sandouville-i üzem (Franciaország) teljes gyártási folyamatában: az operatív munkaállomások optimalizálását és a folyamatok újrakonfigurálását, az ellenőrzések szigorítását, a gépkocsik megfelelőbb védelmét. Az üzem elhagyásakor minden egyes gyártósorról legördülő gépkocsi statikai, dinamikai és elektronikai diagnosztikai tesztelésen megy keresztül.
– szervizelés: az Új Lagunára irányuló erőfeszítések a gyártósor elhagyásával nem állnak meg. Már az első digitális maketteknél figyelembe vették a gépkocsi karbantartását és javíthatóságát. A diagnosztikai berendezések és a beavatkozási módszerek tesztelésére prototípus-műhelyeket alakítottak ki és teszteltek. A személyzet továbbképzési programjai máris elkezdődtek, például a Clip Alliance (közös Renault-Nissan diagnosztikai berendezés) használatának elsajátításáról, amely a világon a hálózat összes tagjához el fog jutni. Ezen kívül megjelent egy egyedi – e-learning útján terjesztett – kereskedelmi továbbképzési forma, amely még inkább műszaki jellegű. A szerviz- és szolgáltatásminőség már 2006-ban is javult, hiszen a magukat elégedettnek vagy nagyon elégedettnek nevező ügyfelek száma 71%-ról 75%-ra emelkedett. Az Új Laguna részt vesz a Renault Szolgáltatás-minőségi Programjában (PER4), amelynek a célja az ügyfelek elégedettségének elérése mind a vásárlás, mind az ügyfélszolgálat tekintetében.
Vonzónak ígérkező üzemeltetési költségek
Már vásárláskor kiderül: az Új Lagunát úgy tervezték, hogy használata során is versenyképes maradjon. Vonzó üzemeltetési, karbantartási és javítási költségeivel szegmensében a legjobbak közé tartozik, ami főként a 110LE-s (81kW) és 150LE-s (110kW) dCi motorjainak köszönhető.
A Renault mérnökei és fejlesztői azt kapták feladatul, hogy a gépkocsi árát, üzemeltetési, karbantartási és javítási költségeit minden vevőkör számára vonzóvá tegyék. Ezt nevezzük “Összes üzemeltetési költségnek” (Total Cost of Ownership), amely magában foglalja a gépkocsi birtoklásával (értékcsökkenés vagy maradványérték), üzemeltetésével (például biztosítás, üzemanyag), illetve a rendszeresen, a kötelező karbantartásokkal (gumiabroncsok kopása, kopó-fogyó alkatrészek cseréje, kötelező szervizek, kis karbantartások, stb.) kapcsolatosan felmerülő költségeket. A termékminőséghez és a termék imázsához kapcsolódó maradványérték tekintetében az Új Laguna mellett olyan érvek szólnak, mint a valódi és érzékelt minőség, valamint a dinamikus teljesítmény. Az üzemeltetési költségek szempontjából az Új Laguna nagyon versenyképesnek ígérkezik. A 150LE-s (110kW) 2.0 dCi változat mellett a 110LE-s dCi változat különösen vonzó lesz Ügyfeleink számára akár magán-, akár céges felhasználásra. Karbantartási és javítási költségeire különös gondot fordítottak mind a szervizintervallum, mind pedig a beavatkozások időtartama tekintetében.
1.5 dCi motor, a piacvezető környezetkímélő
Ez a 110LE-s (81kW) dízelmotor az Új Laguna osztály legjobbjaként 100km-enként csupán 5,1 litert fogyaszt (ami megtett kilométerenként 136g CO2-kibocsátást jelent), és olajcsere-intervallumát 30 000km-ben határozták meg. Ez az erős és megbízható motor a legszigorúbb felhasználásnak is megfelel, így a sokat vezető ügyfelek igényeit is kielégíti.
2.0 dCi motor, a vezetési élmény csúcsa, megbízható és takarékos
A teljesítmény és a vezetési élmény tekintetében vezető 150LE-s (110kW) motor különösen igazodik az Új Laguna teljesítményéhez. Mindehhez képest fogyasztása nagyon versenyképes: a Berline (ötajtós változat) vegyes használat esetén 100 kilométerenként 6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig 158 gramm. A jövő Euro5 normájának is megfelelő, vezérműlánc-cserét nem igénylő motor szervizintervalluma megegyezik az 1.5 dCi motoréval.
Környezetkímélő koncepció
A “Renault eco2” védjegyet a Renault környezetvédelmi eljárásában részt vevő olyan gépkocsik kapják, amelyek egyszerre felelnek meg bizonyos környezetvédelmi és takarékossági szempontoknak: ISO 14001 minősítésű üzemben készülnek, CO2-kibocsátásuk nem éri el a 140g/km értéket (vagy E85 bioetanollal, illetve B30 biodízellel működnek), és a felhasznált műanyagok legalább 5%-a újrafelhasználásból származik. Az Új Laguna 110LE-s dízel változata valamennyi “Renault eco2″-feltételnek megfelel. Az Új Laguna úgy készül, hogy megfelel a 2015-re várható kvóta-előírásoknak is: a 85%-os újrafelhasználási aránynak és a 95%-os hasznosítási aránynak, ami több mint 35kg újrafelhasznált műanyagot és több mint 15kg újrafelhasználható anyagot jelent.”
(Forrás: Renault)