/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a hibrid Nissan Juke

2022. március 21. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan ikonikus kompakt crossovere, a Juke hamarosan új, fejlett hibrid hajtáslánccal gazdagodik.

A Juke hibrid hajtáslánc egy új generációs, csúcstechnológiás, 94 lóerős és 148 Nm nyomatékú belsőégésű motorból, egy 36 kW-os (49 lóerős) és 205 Nm nyomatékú villanymotorból, egy 15 kW-os indítómotor/generátorból, egy inverterből, egy 1,2 kWh-os vízhűtéses akkumulátorból, továbbá egy innovatív sebességváltóból áll. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25%-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40%-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A súrlódás csökkentése érdekében a benzinmotorhoz kapcsolódó négy, a villanymotorhoz kapcsolódó kettő fokozat váltásához körmös tengelykapcsolót használnak a hagyományos szinkrongyűrűk helyett. Ezenkívül a súrlódás csökkentése érdekében ez a sebességváltó nem alkalmaz tengelykapcsolót. Minden jármű indítása 100% elektromos módban történik. A két elektromos motort felváltva használják a fokozatok szinkronizálására, ami egyenletes és finom gyorsulást biztosít.

A sebességváltót egy fejlett algoritmus vezérli, amely kezeli a váltási pontokat, az akkumulátor energia-visszatöltését, valamint a fejlett soros-párhuzamos architektúrát. A hajtáslánc zökkenőmentesen, vezetői beavatkozás nélkül tud navigálni a különböző hibridizációs típusok között (soros, párhuzamos, soros-párhuzamos) a gyorsulási és teljesítményigényeknek megfelelően. A Juke hibrid intelligens hajtásrendszere számos paraméter szerint szabályozza a hajtásláncot, azzal a céllal, hogy optimalizálja az autó EV módban eltöltött idejét. A Juke hibrid nemcsak induláskor van elektromos üzemmódban, hanem képes akár 55 km/órás tempóig is kizárólag villanyos üzemben haladni.

A rendszer automatikusan maximalizálja az EV-használatot, de a Juke hibrid egy dedikált EV-mód kapcsolót is kapott, amely olyan esetekben használható, amikor a vezető nem akarja, hogy a motor járjon, például lakott területeken, beépített területeken (például iskolák, parkolók környékén), gyorséttermeknél és forgalmi dugókban. Lassításkor a villanymotor generátorként működik, hasznosítva a kinetikus energiát. Ezt elektromos energiává alakítja át, amelyet az akkumulátorban tárol.

A Juke hibrid egy hajtásmód-választóval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az Eco, Normal vagy Sport módot válassza. A vezetési mód nemcsak a kormányerőt, a klímaberendezés működését és a gázpedál reakcióját változtatja meg, hanem a regeneratív fékezési viselkedést és az akkumulátor töltöttségi állapotát is befolyásolja. Sport üzemmódban például a fékezés alatti regeneráció magas szintre van állítva, hogy maximalizálja az elektromos teljesítményt a hatékony gyorsulás érdekében.

A Leaf tiszta elektromos hajtásához hasonlóan a Juke hibrid is fel lesz szerelve a Nissan e-Pedal vezetési rendszerével, amely aktiválás után lehetővé teszi az autó vezetését egy pedállal – az esetek túlnyomó többségében. A gázpedál felengedésekor mérsékelt fékezéssel (legfeljebb 0,15 g-vel) lassítja le a Juke-ot az úgynevezett kúszási sebességre (5 km/óra).

A Juke sportos kupé crossover dizájnja az új hibrid változaton is megmarad. Ugyanakkor a hűtőrács sokkal markánsabb lett és jobban harmonizál az autó többi eleméhez képest. A korábbi V-alakú, az orr részt keretező króm elem kintebb került, folytatva a LED lámpa ívét, ezáltal nagyobb összhangot mutat az autó többi részével.  A króm, V alakú borítás kintebb kerülése miatt a fekete hűtőmaszk-rész sokkal szélesebb, magasabb és ezáltal hangsúlyosabb lett – így az autónak az front része markánsabb, maszkulinabb lett.

Felkerült egy fekete fényes hűtőmaszk borítás is a motorháztető alá. Ezáltal a Juke is bekerül a többi elektromos Nissan modell közé, amelyek ugyanilyen dizájnnal fejezi ki azt, hogy az adott modell elektromosítva van. A fényes fekete csík magassága az adott modell elektromosítási fokát mutatja. A 100%-ban elektromos Nissan Ariya esetében például a teljes hűtőmaszkot fényes fekete borítás takarja. Ezeken túlmenően az új Juke első hűtőrácsán júniusi gyártástól az új Nissan márkalogó látható. A hátsó légterelőt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képződő örvényeket. A vadonatúj, kéttónusú 17 colos könnyűfém felnik a Juke hibriddel jelennek meg a kínálatban.

A csomagtartó 354 literes, 68 literrel kisebb a benzines változathoz képest az akkumulátor csomagolásának köszönhetően. Lehajtott hátsó ülésekkel viszont a raktér 1237 literrel továbbra is az egyik legjobb a kategóriájában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/