Jön az 1 literes Ford motor!
Hamarosan indul a Ford legújabb, high-tech 1,0 literes EcoBoost erőforrásának a sorozatgyártása. A motor a jövő év elején jelenik meg először az európai Ford Focusban, majd további modellekben, például a Ford C-MAX-ban és az új B-MAX-ban, a későbbiekben pedig világszerte elérhető lesz a Ford vásárlók számára.
Az új, 1,0 literes EcoBoost motor a vállalat modern, turbótöltésű és közvetlen befecskendezéses benzinmotor-családjának legújabb tagja. Ezek az erőforrások kisebb lökettérfogatuk ellenére is nagy teljesítményt adnak le, miközben fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk rendkívül alacsony marad. Az európai Ford Focus modellben a jövő év elején bemutatkozó 1,0 literes EcoBoost motor 125 lóerős változatának CO2-kibocsátása 114 g/km, míg a másik 100 lóerő teljesítményű, és CO2 kibocsátása 109 g/km.
Az 1,0 literes EcoBoost motor sorozatgyártásának érdekében a Ford 134 millió Euro értékben hajtott végre beruházásokat a teljesen modernizált Kölni Motorgyártó Üzemben – az 1,0 EcoBoost blokk gyártását elsőként kezdő egységben -, ahol a vállalat 1962 óta már 26 millió motort készített. A gyár 870 munkatársa évente 350 ezer darabot gyárt majd az új erőforrásból. Az európai tervezésű motor európai termelőkapacitása évi 700 ezer darabra nő majd, amikor a kölni üzem mellett 2012 elején a Ford új motorgyárában, a romániai Craiovában is elkezdődik a gyártása. A Ford rövid távú terveiben a gyártás Európán kívüli beindítása is szerepel; ennek köszönhetően a termelés elérheti az évi 1,5 milliós darabszámot, s a vásárlók világszerte megrendelhetik majd az új erőforrást.
Az új EcoBoost egység teljesítménye megfelel egy hagyományos, 1,6 literes motor teljesítményének, ugyanakkor sokkal kisebb a fogyasztása és a CO2 kibocsátása. Az 1,0 literes EcoBoost egység motorblokkja akkora, mint egy A4-es papírlap, mégis 125 LE teljesítményt és 170 Nm nyomatékot biztosít (túltöltéssel 200 Nm), vagyis mindmáig ez az egység adja le a legnagyobb fajlagos teljesítményt a Ford sorozatgyártású erőforrásai közül.
Az új EcoBoost motor 2012 elején jelenik meg az európai Ford Focusban. A 125 lóerős változat fogyasztása 5,0 liter lesz, miközben CO2 kibocsátása mindössze 114 g/km; a 100 lóerős blokk CO2 kibocsátása pedig csupán 109 g/km. A motor megjelenik majd a népszerű C-MAX kínálatában is, valamint az új B-MAX-ban, amelynek gyártása 2012-ben kezdődik.
A Ford új gyártási technológiákat alkalmaz; ennek köszönhetően kevesebb hűtőfolyadékra van szükség az alumínium motoralkatrészek megmunkálásánál. Ez azt jelenti, hogy elemenként immár mindössze 4-5 milliliter is elegendő a korábbi 2 literrel szemben; ez több mint 99 százalékos megtakarítást jelent, vagyis a gyártási folyamat jelentősen kisebb környezeti terheléssel jár. A "hideg tesztelés" új technológiája lehetővé teszi a kész motorok vizsgálatát azok beindítása nélkül – ez 66 százalékkal csökkenti a folyamattal járó üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást -, emellett pedig az üzem működéséhez szükséges energia 100 százaléka megújuló forrásból származik. A Ford 4,0 literes, V6-os motorjának előállításhoz képest – aminek gyártása most áll le a Kölni Motorgyártó Üzemben – a teljes villamosenergia-felhasználás 66 százalékkal csökkent.