Képeken az új BMW 128ti
Ikonikus modellmegjelölést éleszt fel az új BMW 128ti. A 120i és az M135i xDrive közé ékelődő 128ti lényege a vezetési élmény, amelyet egyéni hangolású M sportfutóművével, mechanikus Torsen önzáró differenciálművével és közvetlen hangolású kormányművével szolgáltat. A 128ti piaci bevezetése novemberben lesz.
Az új BMW 128ti megörökli a BMW M135i xDrive rendkívül feszes stabilizátorait és stabilizátor-rögzítési megoldásait, a mérnökök pedig a modell spirálrugóinak és lengéscsillapítóinak keménységét is eszerint, illetve a lenyűgöző menetdinamika szempontjai szerint állítják be. Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti ráadásul mintegy 80 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású csúcsmodell.
A modell meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor gondoskodik, amely a BMW M135i xDrive csúcsmodellt hajtó erőforrás, a BMW Group által sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb négyhengeres motor közvetlen leszármazottja. A motor 265 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé.
Akárcsak a BMW M135i xDrive esetében, az alapfelszereltségként kínált, vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer kimagasló fékezési tulajdonságokkal bír. A 18” méretű, Y küllődizájnú, 553M kódjelű, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák a 128ti exkluzivitásai, amelyekre a BMW ügyfelei extra költségek nélkül rendelhetik meg a sportosabb (Michelin Pilot Sport 4) gumiabroncsokat is.
A 128ti összetéveszthetetlen megjelenéséről a karosszérián és az utastérben is egyedi stílusjegyek gondoskodnak. Az újdonság az M Sport felszereltségi szintre építkezik, típus-specifikus anyaghasználatú és felületkezelésű kiegészítőkkel, a hátsó kerékjárati ívek előtt vörös „ti” típusjelzéssel. A Melbourne Red és a Misano Blue metál karosszériafényezési árnyalatok esetén a karosszéria-kiegészítők és a „ti” típusjelzés (amely kérésre elhagyható) fekete színben ragyog.
Németországban a gyártó a feketére fényezett hűtőrácsot és külső visszapillantó-házakat tartogató, kibővített Shadowline felszereltségi csomagot is alapfelszereltségként kínálja a modellhez, miközben a sötétebb fényszóró-megjelenést garantáló és számos króm kiegészítőt tartogató BMW Individual Shadowline felszereltségi csomag az extrafelszereltség része.
Az utastér sportosságát ugyancsak vörös kiegészítők fokozzák: az alapfelszereltségként kínált sportülések háttámláin, a középső könyöktámaszba hímzett „ti” típusjelzéssel, valamint a többi könyöktámasz, az ajtókárpitok és a műszerfal kontraszt-varrásaival. A BMW M sportkormány karimáját és közepét ugyancsak vörös varrás díszíti.
Az új BMW 128ti új fejezetet nyit a bajor prémiumgyártó történetében: a „Turismo Internazionale” rövidítéseként használt „TI” (vagy a későbbiekben „ti”) típusjelzés az 1960-as évektől kezdve a BMW kifejezetten sportos modelljeit jelölte – az ikonikus BMW 1800 TI és a BMW 2002 TI modellektől kezdve, a késő ’90-es években bemutatott BMW 323ti Compact és BMW 325ti Compact modellekig.