/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Két új erőforrás a Toyotától

2014. április 11. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota tovább szeretné javítani modelljei környezetvédelmi teljesítményét, ezért két új, kimagasló termikus hatásfokú erőforrást fejlesztett ki. Az 1 és 1,3 literes motorok fokozatosan jelennek majd meg a modellfrissítésre szánt típusokban, jövőre már 14 variánsuk lesz a piacon.

A nagyobb egy 1,3 literes benzinmotor, amely az – általában – hibrid felhasználásra fenntartott Atkinson-ciklus szerint működik. Az Atkinson-ciklusban nagyobb az expanziós arány; a magas sűrítési viszony (13,5) csökkenti a hőveszteséget, és ezáltal kiemelkedő termikus hatásfokot ér el.

A Toyota a motor fogyasztásának további csökkentése érdekében egyéb újításokat is bevezetett. Ilyen például az új kialakítású szívónyílás, amely erős örvényt ébreszt a hengerben (szemben a keverék függőleges irányú örvényével), vagy a hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer, amely az elektromos működtetésű változó szelepvezérléssel (VVT-iE) kombinálva jobb égést és csekélyebb veszteséget eredményez.

Fentiek eredményeként az új motor minimális termikus hatásfoka 38 százalék – ami a tömeggyártású motorok körében kiemelkedően jónak számít. Ezek az új funkciók a start-stop rendszerrel és további megoldásokkal kombinálva mintegy 15 százalékos fogyasztás-csökkenést eredményeznek a jelenlegi modellekhez képest.

A kisebb új motor, a Daihatsu Motor Co.-val közösen kifejlesztett, 1,0 literes erőforrás 37 százalékos maximális termikus hatásfokot ért el, köszönhetően a hasonló kialakítású, örvénylést ébresztő szívónyílásnak, a hűtött EGR rendszernek és a magas sűrítési viszonynak. A start-stop funkció és egyéb fogyasztás-csökkentő technológiák beépítése révén összességében mintegy 30 százalékkal mérsékelhető a fogyasztás a jelenlegi modellekhez képest.

Megjegyzés: a termikus hatásfok olyan számtani formula, amely megmutatja, hogy az üzemanyag elégetése révén létrehozott hőenergiának milyen aránya alakul valós mechanikus munkává. Minél magasabb a termikus hatásfok, annál kisebb az üzemanyag-fogyasztás.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/