/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már itthon is megrendelhető a Ford Mustang Mach 1

2020. október 17. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Az Egyesült Királyságban megrendezett Goodwood SpeedWeek versenyhétvégén lép először színre Európában a Ford Mustang Mach 1. A 460 lóerős Mach 1 a leggyorsabb sorozatgyártású Mustang, amit az európai vásárlók valaha is megrendelhettek.

A Mustang Mach 1-est a Ford 5,0 literes, alumínium építésű V8-as benzinmotorjának 460 lóerős változata hajtja. A csúcsteljesítményt 7500 1/percnél, a legnagyobb, 529 Nm forgatónyomatékot pedig 4600-as fordulatszámnál adja le a blokk. A Mach 1 egyedi hangolású aktív szelepes kipufogórendszere még karakteresebbé formálja a Ford V8-asának jellegzetes hangját.

A Tremec hatfokozatú sebességváltó fordulatszám-szabályozó technológiájának köszönhetően a fokozatváltások simák és zökkenőmentesek. A rendszer a motorvezérlő elektronika használatával rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz. A sebességváltóval úgy is kapcsolható a következő fokozat, hogy a vezető közben lenyomva tartja a gázpedált.

A Ford fejlett tízfokozatú automata sebességváltójában egy továbbfejlesztett nyomatékátalakító működik, amit külön a Mustang Mach 1-hez kalibráltak, optimalizálva a vonóerő átadását, a kapcsolási karaktert, és ezzel együtt a teljesítményt. Egy második, levegő-olaj rendszerű motorolajhűtő 75 százalékkal javítja a hűtési teljesítményt a nagy terhelést jelentő helyzetekben. Mind a manuális, mind az automata váltós modellekben megtalálható a kiegészítő hátsótengely-hűtés, ami még hatékonyabb versenypálya-menetet biztosít, illetve a részlegesen önzáró differenciálmű, ami az egyenesekben és a kanyarokból kihajtva egyaránt remek tapadást ad.

A Mustang Mach 1 tervezői számos olyan aerodinamikai megoldást dolgoztak ki, amelyek a teljesítmény javítása mellett az autó látványos megjelenését is kihangsúlyozzák, egyfajta főhajtásként az eredeti modell előtt. Az autó egyedi orrkialakításának meghatározó eleme az új, kétrészes felső hűtőrács, az új alsó hűtőrács és az új oldalsó légbeömlők, amelyek egyaránt javítják a légellenállást és a hűtési teljesítményt.

A Mustang Mach 1-esre 22 százalékkal nagyobb leszorító erő hat, mint a Mustang GT-re; ebben jelentős szerepet játszik hátsó diffúzor kialakítása (ezt a Mustang Shelby GT500 modellből vették át a tervezők), illetve a hosszabb alsó burkolat, amin célszerűen kialakított terelőlapok irányítják a hűtőlevegőt a fékekhez. Az első légterelőt úgy formálták meg, hogy nagyobb leszorítóerőt termelve javítsa a kerekek tapadását a versenypályán, a hátsó spoiler kialakítása pedig kiegyensúlyozza a felfelé ható erőket.

A futómű-tuning során egyértelműen a versenypálya-menetek által jelentett komoly igénybevétel volt a legfontosabb szempont. Az állítható MagneRide felfüggesztés lengéscsillapítóit vasrészecskékkel kevert hidraulikafolyadék tölti ki; ennek ellenállása elektronikusan vezérelhető, így a csillapítás mértéke azonnal a pillanatnyi helyzethez igazodik. A rendszert úgy hangolták, hogy tökéletes összhangban működjön a merevebb első rugókkal és kanyarstabilizátorral. A kormánymű új beállításai mellett a Mustang Shelby GT350 és GT500 modelleken alkalmazott segédkeretek és kormánymű-komponensek is segítenek abban, hogy az autó a lehető legkészségesebben reagáljon a vezető kormánymozdulataira.

A Mustang Mach 1 komolyabb, gyorsabban reagáló fékerő-rásegítést is kapott, hogy a fékteljesítmény a nagy terhelések mellett is azonnali és egyenletes maradjon. Az elöl-hátul 0,5 collal szélesebb, 19 colos könnyűfém keréktárcsákon versenypálya-használatra is alkalmas Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsok feszülnek.

A Mustang Mach 1 mindegyik generációját különleges, motorsport-fogantatású, kis légellenállású formavilág jellemezte, és a látványt karizmatikus színvilág és dekoráció tette teljessé. A legújabb, limitált példányszámú modell vásárlói nyolcféle színkombináció, motorház-festés és oldalsó csíkozás közül választhatnak: Fighter Jet Grey fényezés Satin Black/Reflective Orange csíkokkal; Iconic Silver, Shadow Black és Oxford White fényezés Satin Black/Red csíkokkal, vagy Velocity Blue, Twister Orange, Race Red és Grabber Yellow fényezés Satin Black/White csíkokkal.

A Mustang Mach 1 felső és alsó hűtőrácsát csillogó feketére festették, és a csomagtérajtót, illetve az első sárvédőket az ikonikus Mach 1 emblémák díszítik. Az Ebony színvilágú utasteret Dark Engine árnyalatú esztergált alumínium dekorációs elemek és egyedi küszöbborítások egészítik ki, a sportülések bőrkárpitozását pedig Metal Grey színű fonallal varrták. Mindegyik Mustang Mach 1-esben megtalálható az a műszerfal-plakett, amelyen a Mach 1 logó és az autó sorozatszáma látható, és a 12 colos digitális műszeregység üdvözlő képernyő-animációja is egyedi.

A kényelmi alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a hűthető/fűthető első ülések, a SYNC 3 rendszer, a prémium minőségű B&O hangrendszer és a magas szintű konnektivitást biztosító FordPass Connect modem.

Az először 1969-ben bemutatkozó Mustang Mach 1 olyan megoldásokkal fokozta a Mustang GT teljesítményét, mint az erősebb V8-as motorok, a versenyhangolású futómű vagy az egyedi stíluselemek. Az első generációs Mach 1 összesen 295 sebesség- és hosszútáv-rekordot állított fel a Bonneville sós síkságon, és a Mach 1-essel versenyző csapatok 1969-ben és 1970-ben zsinórban kétszer is megnyerték az SCCA Rally gyártói bajnoki címét. 1971-ben, 1974-ben és 2003-ban új, illetve megújult változatok készültek a modellből, és 1969 óta több mint 300 ezer Mustang Mach 1 gördült le a gyártósorokról.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/