Máris limitált kiadás készült a GR Yarisból
A Toyota nemrégiben adott hírt az ősszel érkező vadonatúj Yaris morcos ikertestvéréről, az összkerékhajtású, 261 lóerős GR Yarisról, amelyet a Yaris WRC-vel szerzett tapasztalatok felhasználásával fejlesztettek. Az is jól mutatja, hogy milyen komolyan veszi az új GR Yarist a Toyota, hogy Japánban immár két limitált szériás változatra, az RZ First Edition és az RZ High-performance First Edition modellekre is lehet előrendelést leadni.
A vadonatúj GR Yaris egy olyan homologizációs modell, melyet a FIA Rally Világbajnokság (WRC) megnyerésére fejlesztettek ki, a világ legkeményebb versenysorozatán megszerzett tudás és tapasztalatok felhasználásával. A modell kidolgozásában profi pilóták vettek részt, akik a világ számos útján tesztelve formálták az autót olyanná, hogy vezetése bárki számára nyugodtan élvezhető legyen.
A jármű kialakításánál különös figyelmet szenteltek az aerodinamikának, a kis tömegnek és a nagy merevségnek. A közvetlen befecskendezéses, soros háromhengeres, G16E-GTS jelzésű 1,6 literes turbómotort a motorsportban szerzett tapasztalatok felhasználásával tervezték. Az újonnan fejlesztett GR-FOUR sport összkerékhajtás bármilyen vezetési helyzetben elsőrangú érzetet kelt, és bármilyen pilóta stílusához illeszkedik.
A GR Yaris 2020 nyarán kezdődő értékesítését megelőzően a Toyota Japánban megkezdte az online előrendelések felvételét a modell két különszériás kiadására, az RZ First Edition és az RZ High-performance First Edition változatokra. Az előrendeléseket június 30-ig fogadja a gyár.
Az RZ High-performance First Edition jellegzetessége, hogy a motorját tovább tuningolták. Kis tömegű mozgó alkatrészek használatával növelték a fordulatszámot, valamint optimalizálták a turbótöltést, illetve a szívó- és kipufogórendszer részeit. Ezzel sikerült létrehozni a világ legnagyobb teljesítményű háromhengeres motorját (200 kW/272 LE), és elérni azt, hogy a nyomaték bőséges legyen a lehető legnagyobb fordulatszám-tartományban. Ezt a motort egy hatfokozatú iMT (Intelligent Manual Transmission/intelligens kézi váltó) sebességváltóval kombinálták, ami ritmikus váltást tesz lehetővé. A motor lenyűgöző gyorsulást biztosít, és remek élményt nyújt, miközben a fordulatszám folyamatosan nő.
Szintén új fejlesztés a GR-FOUR elnevezésű sport összkerékhajtási rendszer, melyben változtatható az előre és hátra jutó hajtónyomaték. A rendszerben egy többtárcsás tengelykapcsoló viszi át minimális veszteséggel az új motor erejét a kerekekre. Az első és a hátsó tengelyre jutó nyomaték még szabadabban osztható el, így a nyomatékeloszlást az útfelülettől függően lehet vezérelni. Az új fejlesztéseknek köszönhetően a menetstabilitás sokkal magasabb szintre lépett.
Az összeszerelés a Toyota Motomachi üzemében, egy külön erre a célra kijelölt gyártósoron történik majd. Ebben a gyáregységben már sok sportkocsi készült, és a tervek szerint az összeszerelést Takumi kézműves mesterek fogják végezni.
A kizárólag előrendeléssel megvásárolható RZ First Edition különszéria a Yaris RZ változatán alapul. Különlegessége a matt fekete fényezésű első hűtőrács, az első oldalsó diffúzorok, a hátsó légterelő és a hátsó lökhárító. Az RZ High-performance First Edition különszéria, ami szintén a Yaris RZ változatán alapul, különböző teljesítménynövelő felszerelésekkel készül, és az RZ First Edition változat különlegességein túl még matt fekete BBS kovácsolt alumínium keréktárcsákat is kap.