/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Máris limitált kiadás készült a GR Yarisból

2020. január 29. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota nemrégiben adott hírt az ősszel érkező vadonatúj Yaris morcos ikertestvéréről, az összkerékhajtású, 261 lóerős GR Yarisról, amelyet a Yaris WRC-vel szerzett tapasztalatok felhasználásával fejlesztettek. Az is jól mutatja, hogy milyen komolyan veszi az új GR Yarist a Toyota, hogy Japánban immár két limitált szériás változatra, az RZ First Edition és az RZ High-performance First Edition modellekre is lehet előrendelést leadni.

A vadonatúj GR Yaris egy olyan homologizációs modell, melyet a FIA Rally Világbajnokság (WRC) megnyerésére fejlesztettek ki, a világ legkeményebb versenysorozatán megszerzett tudás és tapasztalatok felhasználásával. A modell kidolgozásában profi pilóták vettek részt, akik a világ számos útján tesztelve formálták az autót olyanná, hogy vezetése bárki számára nyugodtan élvezhető legyen.

A jármű kialakításánál különös figyelmet szenteltek az aerodinamikának, a kis tömegnek és a nagy merevségnek. A közvetlen befecskendezéses, soros háromhengeres, G16E-GTS jelzésű 1,6 literes turbómotort a motorsportban szerzett tapasztalatok felhasználásával tervezték. Az újonnan fejlesztett GR-FOUR sport összkerékhajtás bármilyen vezetési helyzetben elsőrangú érzetet kelt, és bármilyen pilóta stílusához illeszkedik.

A GR Yaris 2020 nyarán kezdődő értékesítését megelőzően a Toyota Japánban megkezdte az online előrendelések felvételét a modell két különszériás kiadására, az RZ First Edition és az RZ High-performance First Edition változatokra. Az előrendeléseket június 30-ig fogadja a gyár.

Az RZ High-performance First Edition jellegzetessége, hogy a motorját tovább tuningolták. Kis tömegű mozgó alkatrészek használatával növelték a fordulatszámot, valamint optimalizálták a turbótöltést, illetve a szívó- és kipufogórendszer részeit. Ezzel sikerült létrehozni a világ legnagyobb teljesítményű háromhengeres motorját (200 kW/272 LE), és elérni azt, hogy a nyomaték bőséges legyen a lehető legnagyobb fordulatszám-tartományban. Ezt a motort egy hatfokozatú iMT (Intelligent Manual Transmission/intelligens kézi váltó) sebességváltóval kombinálták, ami ritmikus váltást tesz lehetővé. A motor lenyűgöző gyorsulást biztosít, és remek élményt nyújt, miközben a fordulatszám folyamatosan nő.

Szintén új fejlesztés a GR-FOUR elnevezésű sport összkerékhajtási rendszer, melyben változtatható az előre és hátra jutó hajtónyomaték. A rendszerben egy többtárcsás tengelykapcsoló viszi át minimális veszteséggel az új motor erejét a kerekekre. Az első és a hátsó tengelyre jutó nyomaték még szabadabban osztható el, így a nyomatékeloszlást az útfelülettől függően lehet vezérelni. Az új fejlesztéseknek köszönhetően a menetstabilitás sokkal magasabb szintre lépett.

Az összeszerelés a Toyota Motomachi üzemében, egy külön erre a célra kijelölt gyártósoron történik majd. Ebben a gyáregységben már sok sportkocsi készült, és a tervek szerint az összeszerelést Takumi kézműves mesterek fogják végezni.

A kizárólag előrendeléssel megvásárolható RZ First Edition különszéria a Yaris RZ változatán alapul. Különlegessége a matt fekete fényezésű első hűtőrács, az első oldalsó diffúzorok, a hátsó légterelő és a hátsó lökhárító. Az RZ High-performance First Edition különszéria, ami szintén a Yaris RZ változatán alapul, különböző teljesítménynövelő felszerelésekkel készül, és az RZ First Edition változat különlegességein túl még matt fekete BBS kovácsolt alumínium keréktárcsákat is kap.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/