/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még jobb lett az Opel Meriva

2013. október 09. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Opel népszerű kisméretű egyterűje 2003-ban jelent meg a piacon, majd 2010-ben megérkezett a modell második generációja innovatív egymással szemben nyíló ajtókkal. Az autón pedig három év után időszakos frissítést hajtottak végre, ami változást hozott a dizájnban és a motorpalettán. Az új Meriva jövő év elején, a Brüsszeli Autószalonon ünnepli világpremierjét.

Az új Opel Meriva az eddigi koncepció következetes továbbfejlesztése. Új külleme a Frankfurti Autószalonon bemutatott Opel Insignia stílusát mutatja, tőle örökölte a hűtőmaszk krómlécét és a fénydiódás nappali világítást, illetve hátsó lámpát. Elegáns oldalvonalát is krómléc emeli ki. Jól néz ki, pontosan odaillik az Adam, a Cascada és az Insignia mellé.

Elöl a króm-maszk meghatározó, a ködlámpák szintén krómozott keretével együtt. Az új fényszórók sas-tekintetét fénydiódás nappali világítás egészíti ki. Elegáns, krómozott övvonal hangsúlyozza az oldalablakok hullámvonalát, árulkodva a Meriva különlegességéről, a hátrafelé nyíló hátsó ajtókról, amelyek gyerekjátékká teszik a beszállást. Hátul a fénydiódás lámpák új, markáns grafikája tűnik fel, de nem maradnak hatás nélkül az újonnan tervezett 17 és 18 colos kerekek sem.

Az új Opel Meriva műszaki fénypontja a teljesen új fejlesztésű 1.6 CDTI turbódízel, amely nemrég debütált a Zafira Tourerben. Most a Merivában jelenik meg, és fokozatosan felváltja az eddigi 1,3 és 1,7 CDTI kiviteleket. A négyhengeres gép nagy teljesítményű és kis fogyasztású, nagyon simán jár, alig kelt zajt, és kíméli a környezetet: már ma teljesíti a jövőbeli Euro 6 kipufogási szabványt, amely majd csak 2015 szeptemberében lép életbe.

Az új nemzedék első képviselőjeként az 1.6 CDTI teljesítménye a Merivában 136 LE. A teljesen alumíniumból épített, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű, változó geometriájú (VTG) turbós motor készségesen reagál, 2000-es fordulatszámnál 320 newtonméter nyomatékot fejt ki, keveset fogyaszt, és tiszta üzemű. Hat lóerővel és 20 newtonméterrel múlja felül 1,7 literes elődjét, és fürgébben gyorsít: az új Meriva 9,9 helyett 9,1 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százra. Ezzel a csúcs-motorral felszerelve mindössze 4,4 liter gázolaj fogy 100 kilométeren, és 116 gramm CO2 jut a légkörbe kilométerenként – tíz százalékkal kevesebb, mint a jelenlegi 1,7 CDTI esetében. 2014 első felében még takarékosabb változatok jönnek ki.

Háromféle benzinmotor is választható az új Merivához, mindegyik 1,4 literes. A szívómotor teljesítménye 100 LE, a két turbóé 120, illetve 140 LE. Az utóbbiakhoz opcióként kínálják az újonnan konstruált, optimalizált súrlódású hatfokozatú automatát, amelyet a váltókarral is lehet kapcsolni. Ez a komfortos lehetőség eddig hiányzott a Merivánál, és új vevőket nyerhet meg neki, hiszen az Opel várakozása szerint a Meriva összes eladásának 15-20 százaléka esik majd a benzinmotor-automata kombinációra. Az új Meriva valamennyi benzinmotorja már ma Euro 6-os.

Ugyanez érvényes az 1,4-es gázüzemű változatára. A 120 lovas Meriva 1,4 Turbo LPG gyári kivitelként, a márka garanciájával kerül az ügyfél kezébe. CO2-emisszója csupán 121 gramm kilométerenként, az üzemanyagköltség pedig szinte megfeleződik. Az Opel emellett több mint 50 millió eurót fordított az aktuális öt- és hatfokozatú váltómű tökéletesítésére, aminek köszönhetően rövidebb mozdulattal, kisebb erővel, simábban lehet váltani.

További újdonság a modern IntelliLink szórakoztató-tájékoztató rendszer, amely az okostelefon funkcióit integrálja az autóba. A hétcolos, nagyfelbontású színes képernyő áttekinthető kezelést és könnyű leolvasást tesz lehetővé. Telefonálhatunk Bluetooth segítségével, van audio streaming és USB- illetve WiFi-kapcsolat. A CD-lejátszós készülék opcióként kombinálható a DAB digitális rádióvétellel, ami hallatlanul javítja a műsorválasztékot és a hangminőséget. Alapból tartozik hozzá a gyors és precíz Navi 650 és Navi 950 IntelliLink, amelyeknek akár hangvezérléssel is be lehet mondani a célpontot. Térképet frissíteni is egyszerű, az USB-ről letöltve. A Navi 950 IntelliLink térképe egész Európát lefedi. A hangvezérlést kiegészítve fel lehet használni a mobiltelefon hangfelismerését is, például az iPhone Sirit.

A világ egyetlen szériaautójaként kapott kitüntetést ergonomikus koncepciójáért a Meriva. 2010-ben az Egészséges Hát Munkacsoport kiadta az autóra a rangos AGR-bizonyítványt, a hátkímélő FlexSpace ülésért, a FlexDoors ajtórendszerért, az opcionális ergonómiai ülésekért, valamint a kocsi farába fiókként betolható, egyedül az Opelnél kapható FlexFix kerékpártartóért. A Meriva azonban nem ül a babérjain, hanem még magasabbra teszi a lécet: a multifunkciós FlexRail középkonol új kialakítása megnöveli a hátsó lábteret. Elcsúsztatható és kicserélhető elemei, mint a kartámasz, az italtartó és a rakodó rekeszek aranyat érnek utazás közben. A jó közérzetben szerepet játszik a fűthető kormánykerék és a pazar kilátást nyújtó nagy panorámatető is.

A Meriva koncepciójának fontos eleme a forradalmi, szabadalmaztatott FlexDoors ajtórendszer, hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal. Ezek 84 fokos szögben nyílnak (a szokásos 68 fok helyett), és megkönnyítik a beszállást a második sorba. Különösen egyszerű Isofix gyermekülést beszerelni a szélső helyekre, és becsatolni a kicsit. Kategóriájának komfortmesterévé teszi az új Merivát a széria FlexSpace hátsó ülés, amely egyszerűen alakítja át az autót öt-, négy-, három- vagy kétülésessé. Okos dolog az Opel által kifejlesztett FlexFix kerékpártartó is, amely fiókként húzható elő a hátsó lökhárítóból, és két bicikli elhelyezésére alkalmas.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/