/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még tágasabb és praktikusabb az új Honda Jazz

2008. július 29. 14:45   |   DG
címkék:  

Az előretolt kabinnak köszönhetően (cab forward design) a Jazz középkategóriás méretű utasteret kínál, még több hely van benne, mint korábban.


A Honda a Jazz-zel ismét mércét kíván állítani a kiskategóriában. Az előd tekintélyes sikert ért el elsősorban a külső méretéhez képest óriási és rendkívül praktikus belső tere miatt – az új 5-ajtós modell a jelek szerint e téren is még jobban teljesít majd. A kocsi külsőleg nem változott sokat, s megtartotta az előd olyan jellegzetességeit, mint a középre helyezett benzintank és a “mágikus” ülések. Az új modell fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása viszont sokat javult; utóbbi120 g/km.


Az előretolt kabinnak köszönhetően (cab forward design) a Jazz középkategóriás méretű utasteret kínál, még több hely van benne, mint korábban (h./sz./m.: 3900/1695/1525 mm). Hossza 55 mm-t, szélessége 20 mm-t gyarapodott, de nőtt a tengelytávja (+ 50 mm) és a nyomtávja is (+ 35 és 30 mm). A hátsó lábtér így 37 mm-t gyarapodott. A Honda ragaszkodott az elődben bemutatkozott “mágikus” ülésrendszerhez, de természetesen javított azon. A második sori székek immár egy mozdulattal lefektethetők, még akkor is, ha az elsők teljesen hátra vannak tolva. A csomagtér a gumijavító készlettel rendelkező autókban 399 literesre nőtt (az elődé 380 literes volt), és dupla padlójú lett (sztenderd az 1,4 literes modelleken).


A poggyásztér padlója alatt egy jól kihasználható, 23 centiméter mély és 64 liter kapacitású üreg található, melyben bármilyen, értékes vagy akár vizes holmik is tárolhatók. A padló alatti rekeszt fedő elem nagyon ötletes darab, ugyanis félig vagy teljesen ráhajtható a hátsó üléstámlákra. Előbbi esetben magas, nehéz tárgyak szállíthatók a Jazz-zel, utóbbi esetben pedig kétszintes csomagtér jön létre, ahol a könnyebb tárgyak hálóval is elszigetelhetők. Ezek mellett a mérnökök javítottak az utastér szigetelésén és minőségén, kényelmesebbé tették az üléseket. Az 1,4 EX modellben szériafelszerelés lett a hátsó ülések mögé nyúló panorámatető.


Nagyobbak lettek a kerekek, módosították a felfüggesztést, továbbá alapfelszerelés lett a VSA menetstabilizáló rendszer, a 6 légzsák, csakúgy, mint az első aktív fejtámlák. A géptető alá új motorok költöztek, egy 90 lóerős 1,2 literes és egy 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC benzines erőforrás. A hajtóművek 5,1 illetve 5,3 liter benzinnel is beérik 100 kilométerenként, míg szén-dioxid kibocsátásuk 120 g/km-re csökkent. A motorokhoz ötfokozatú manuális váltó csatlakozik, de a nagyobbik erőforráshoz kormányról is vezérelhető, hatsebességes i-SHIFT robotváltó is rendelhető. A kézi váltós modelleken kontrollámpa figyelmeztet a legideálisabb kapcsolási pontoknál.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/