Megérkezett a Ford Ranger fülkés alváz kivitele
címkék: felépítmény, ford, ford ranger, fülkés alváz, pickup, ranger
Itt az új fülkés alváz kivitel, most először a Ford Ranger választékában. Az új modellváltozat megjelenésével a felépítménygyártók keze jóval szabadabb lehet az egyedi és speciális célú szerkezetek tervezésekor, így a 2020-as év pickupjának megválasztott Ranger a vásárlók korábbinál jóval szélesebb körét éri el.
A fülkés alváz a többi Ranger-változathoz hasonlóan nem önhordó felépítésű, így különösen erős és jól alakítható alapot képez az egyedi felépítményekhez. Az összkerékhajtásból eredő kiváló terepképességek, a modell tartóssága és a hatékony EcoBlue dízelmotor egyebek mellett építőipari, közhasznú és katasztrófavédelmi feladatokra is kiválóan alkalmassá teszi az új kivitelt.
A szimplakabinos és XL változatban is elérhető fülkés alváz a 2015 óta az európai eladási listák élén álló modell kínálatának legújabb tagja. Az új modellváltozat vásárlóinak megrendeléseit több mint 160, a Ford Minősített Jármű Átalakító (QVM) hálózatába tartozó vállalkozás várja 13 piacon, így az egyedi felépítményes kivitelek garanciája is sértetlen és teljes körű marad.
A Ranger alvázas szerkezete hátul nagy teherbírású laprugókon rugózik, és méretes, sík helyet kínál a fülke mögött a felépítmények számára. A megengedett össztömeg akár a 3270 kilogrammot is elérheti. A szimplakabin mögött 2518 mm hosszú hely áll rendelkezésre, és a terep sem akadály; a szabad hasmagasság 237 mm (felépítmény nélkül), a gázlómélység pedig akár 800 mm is lehet, miközben a rövid túlnyúlások hatásosan növelik a hasznos terepszögeket. A Ranger fülkés alváz kivitelének maximális vontatóképessége 3500 kg így a nehezebb felszerelések is egyszerűen vontathatók.
A Ford európai QVM hálózatának segítségével a Ford által is elfogadott egyedi felépítmények készíttethetők. A Ford fejlesztői a hálózat szakembereivel közösen alakították ki a Ranger fülkés alváz kivitelének legfontosabb részleteit, annak érdekében, hogy a leggyakoribb változatok (dobozos, billenő, emelőkosaras) a lehető legkönnyebben legyenek adaptálhatók. A QVM hálózat átalakításai nem befolyásolják a Rangerre érvényes, Ford által nyújtott garanciát.
A vevők a Ford Speciális Járműtartozékok (SVO) kínálatából is válogathatnak, amelyben éppúgy található elektromos csatlakozó az utánfutóhoz, mint nagyteljesítményű akkumulátorok és különleges biztonsági kiegészítő rendszerek (például olyan, ami csak álló helyzetben engedi működtetni a billenőplatót).
A Ranger fülkés alváz 170 lóerős 2.0 literes EcoBlue dízelmotorjának maximális forgatónyomatéka 420 Nm, így a nagy terhelés sem jelenthet gondot. A sebességváltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. Az egyszerűen, a középkonzolról kapcsolható összkerékhajtás alapáras, és a vezető menet közben is átválthat összkerékhajtásról hátsókerék-hajtásra. A felező segítségével a meredek emelkedők és a mély sár sem akadály. Akik még többre vágynak, elektromos hátsó differenciálzárat és különleges, terepmintás abroncsokat is rendelhetnek.
A Ranger fülkés alváz kivitele 2021 januárjától rendelhető.