/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett Magyarországra a DS 4

2022. január 31. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Már megvásárolható hazánkban a DS legújabb modellje, a DS 4 crossover. A modell hétféle színben és három eltérő egyéniségű változatban érhető el, amelyek többféle felszereltségi szinttel társíthatóak. A DS 4 hagyományos belsőégésű motorokkal és hibrid hajtásláncokkal is kapható, 9 690 000 forinttól.

A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál: speciális lökhárítódizájn, finom krómdíszítések, és kontrasztos fekete tető (opcióként).

A DS 4 Cross a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért kap a lökhárító alsó része speciális védőburkolatot és matt fekete fényezést. A képet pedig olyan részletek teszik teljessé, mint a ragyogó fekete oldalablak-szegélyek, a szintén ragyogó fekete hűtőrács, a különleges felnik, a karosszéria színére fényezett tetősínek és hátsó légterelő. A DS 4 Cross elérhető az Advanced Traction Control nevű rendszerrel (amely homokos, havas, saras utakon segít az úttartás megőrzésében), valamint a Hill Assist Descent Control nevű vezetéssegítő rendszerrel is.

A még dinamikusabb DS 4 Performance Line különlegessége a fekete külső csomag, a „pack black” (amelyben feketék a hűtőrácsot szegélyező DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei), a különleges fekete felnik és az exkluzív Alcantara belső.

A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. A DS Smart Touch, azaz a DS Iris Systemmel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-Toggle, azaz az automataváltó vezérlője a középkonzolban találhatók. A DS Air rendkívül innovatív szellőzőrendszer, nagyon kompakt középső befúvókkal és láthatatlan szárnyakkal. Működése hasonlít a hagyományos szellőzőkére, ám hatékonysága sokkal jobb.

A DS 4 belső tere remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal. Az ülések kialakítása egészen sajátos. A koncepció a kagylóformából indult ki, amely különleges komfortot kínál azzal, hogy egyetlen, ívelt, törésektől mentes darabból áll. Új kidolgozást kaptak a nagy tömörségű üléspárnák, amelyek ily módon kivételes kényelmet garantálnak. A széles, kagyló formájú ülések stílusa is egészen innovatív.

A két színnel dekorált utastérben a Galet szürke bőrülést világos betétek díszítik, a „kényelmi zónában” finoman kidolgozott megoldásokkal, szemcsés felületű bőrrel és Clous de Paris mintázatú elemekkel, a felső, „interakciós zónában” pedig barna kőris fabetétekkel és prémium minőségű Criollo barna nappabőrrel.

Az Opera beltéri csomag a DS Automobiles tudásának savát-borsát adja: a Criollo barna nappabőr ülések óraszíj-varrással készülnek. A luxusminőségű belső teret kőris fadíszítések és Criollo barna nappabőr betétek teszik teljessé. A végtelenített varrás, a teljes bőrfelületen keresztülszúrt díszöltések az ajtópárnákon is remekül mutatnak. És ez csak az egyik elem a beltérben található számos, kézzel készült megoldás közül.

A Performance Line verzió a DS 4 dinamikus oldalát hangsúlyozza ki. A műszerfalat, az ajtókat és a középkonzolt is nagy felületen borítja Alcantara kárpit. A nagy tömörségű üléspárnák Basalt szövettel kombinált Alcantara kárpitot kaptak, amelyet speciális, arany és kárminvörös hímzés díszít. A kormánykerék alsó része karbonötvözetből készül. A kiváló hangzást a 690 wattos Focal Electra hifirendszer, a 14 hangszóró, valamint a szegmensben úttörőnek számító hangszigetelt oldalablak garantálja.

A beltérben külön légtisztító berendezés szűri ki a 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést. A beáramló levegő olyan szűrőrendszeren halad keresztül, amely csupán néhány perc alatt megtisztítja az utastér levegőjét. A csomagtér 430 literes.

A plug-in hibrid DS 4 modell motorterében egy négyhengeres, 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus). A modell ezenkívül elérhető a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8-fokozatú automata váltót kap maga mellé.

A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében a DS 4 az élvonalat képviseli. A DS Extended Head-up Display révén a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 méterre előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS Iris System. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widgetek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.

A DS Iris System hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására. A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS Smart Touch segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is. A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.

A DS 3, DS 7 és DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A DS Drive Assist 2.0 a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül. A rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés. Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését.

A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló elektronikusan vezérelt aktív felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS Night Vision. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 méterrel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a szélvédő kijelzőn is megjelennek. A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer segíti.

A DS 4 hétféle színben elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany (felár nélküli szín) és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete. A kínálat 3 eltérő egyéniségű változatra épül (DS 4, DS 4 Cross, DS 4 Performance Line), amelyek többféle felszereltségi szinttel társíthatóak.

A részletes ár-és felszereltséglista letölthető innen.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/