/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött a Lamborghini Aventador S Roadster

2017. szeptember 18. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a vadonatúj Lamborghini Aventador S Roadster, amely az egyetlen V12-es motorral szerelt szupersport roadster a planétán. Csupán 50 kilogrammal nehezebb a kupénál, így 3 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 350 km/órát.

A roadster megtartotta a kupé jellegzetes dizájnját, farrésze azonban egyedi kialakítású. A hátsó ablakkerettől a karosszéria színére és matt feketére festett karbon „motorhidak” ívelnek hátra egészen a hátsó lámpákig. Az általuk hagyott két középső, átlátszó panelen keresztül pedig megcsodálható a tizenkét hengeres erőforrás. A kipufogóvégződéseket ezúttal is középre rendezték, ám a csövek kiképzése egyedi.

A tető gyakorlatilag kivehető karbon elemekből tevődik össze, amelyek csupán 6 kilogrammot nyomnak és a csomagtartóban tárolhatók. A hátsó szélvédő külön is lenyitható motorosan, így csukott tető mellett is még jobban élvezhető a fenséges V12-es motorhang. Az ügyfelek azt is meghatározhatják, hogy milyen legyen a tető belső felülete, az lehet Alcantara szövet matt fekete karbon szegéllyel, vagy pedig a Lamborghini által kifejlesztett technikai szénszálas szövet (carbon skin).

Az Aventador S Roadsterhez egyéni karosszéria-fényezést is kikevertek, ez lett az Ad Personam kínálatában is szereplő Blu Aegir. A türkizkék tenger árnyalatát visszaadó fényezéshez a karosszéria több pontján feltűnő szénszálas elemek is remekül passzolnak. A szélvédőkeretet és a tükörházakat magas fényű karbon díszíti, míg az autó alsó részén, a lökhárítókon, a küszöbökön, valamint a levegő be- és kilépőnyílásokon tompa fényű karbont alkalmaztak.

Ami a technikát illeti, a Roadster átvette a kupétól a négykerék-hajtást és az új fejlesztésű négykerék-kormányzást, akárcsak az aktív, mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal felszerelt felfüggesztést, valamint az új EGO vezetési módot. A kocsit aktív aerodinamikai elemekkel is felvértezték, így 130 százalékkal nagyobb leszorítóerőt képes generálni, mint az előző generációs Aventador. A Strada, Sport, Corsa és EGO vezetési módok a tapadás, a kormányzás és a felfüggesztés módosítása révén befolyásolják az autó viselkedését. Az EGO mód teljes szabadságot ad a pilótának a beállítások terén.

Az Aventador S Roadsternek elegendő 3 másodperc a százas és 9 másodperc a kétszázas tempó eléréséig, csúcssebessége pedig megegyezik a kupééval: 350 km/óra. 6,5 literes V12-es erőműve 740 lóerőt és 690 Nm nyomatékot termel, ami 7-fokozatú ISR váltóművön keresztül jut el a kerekekhez. A karbon-kerámia fékrendszer az alapfelszereltség része, akárcsak a 20/21 colos kerékgarnitúra, a típushoz fejlesztett Pirelli P Zero abroncsokkal.

A Lamborghini Aventador S Roadster első példányait jövő februárban szállítják ki tulajdonosaiknak, akik minimum 313 666 eurót, illetve 460 247 dollárt szurkoltak le az autóért.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/