/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megmutatták az új Nissan Qashqait

2021. február 18. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan leleplezte a kategóriateremtő Qashqai harmadik generációját. Az alapjaiban megújult crossover célja, hogy vonzó dizájnjával, komfortjával, kifinomultságával, hatékonyságával és technológiájával megemelje a mércét és magasra helyezze azt a szegmensben. Az új Qashqai hibrid hajtásláncokkal, az év közepén érkezik.

Az új Qashqai az első olyan új európai modell, amely a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség korszerű CMF-C platformjára épült. A kocsi ennek köszönhetően 60 kilogrammal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, s a felfüggesztése, illetve a kormányzása is kifinomultabb. Elöl és hátul frissített MacPherson felfüggesztéseken fut az autó, az összkerékhajtású csúcsváltozat pedig hátul többlengőkaros felfüggesztést kapott.

A harmadik generáció hangsúlyosabb, élesebb és modernebb, bár stílusában összetéveszthetetlenül Qashqai. Feltűnő vállvonalaival, meghosszabbított tengelytávjával és impozáns 20 colos könnyűfém kerekeivel a kiállása még eltökéltebb. A Qashqai megőrizte ’épp megfelelő’ méretét, 4425 mm hosszú (+35 mm), 1635 mm magas (+10 mm), 1838 mm széles (+32 mm), a tengelytávja 2666 mm-es (+20 mm), ám a hatékonyabb belső helykihasználás miatt tágasabb lett.

A Qashqai orr-részén megnövelt méretű, krómozott V-alakú hűtőmaszkot, a típus védjegyévé vált bumeráng formájú nappali menetfényeket és vékony, fejlett, full-LED mátrix fényszórókat látunk. Mindezek és a sarkos alsó légbeömlők igen karakteressé és céltudatossá teszik az autó orrát. A Qashqai oldalról nézve is igen atletikus, elsősorban az autó elejét és hátulját egységbe kovácsoló, megszakítás nélkül vízszintesen futó vonalnak köszönhetően. A kerékjáratokban most először akár 20 colos kerekek is foroghatnak.

Az új Qashqai 11 színben, 5 kéttónusú kombinációval lesz elérhető, mely összesen 16 variációt jelent. A gyöngyház fehér, az újfajta kék, a szemrevaló narancs/vörös és kerámiaszürke fényezésekhez fekete tető is rendelhető, amely a fekete C-oszlopokat is magában foglalja. A fekete karosszériaszínhez metálszürke tető is választható majd.

Drámai változások zajlottak az utastérben is, amely minőség, kényelem és konnektivitás szempontjából egyaránt szintet lépett. Minden új tervezésű, a műszerfal, a középkonzol, az ajtópanelek, a kormánykerék és az ülések is. A csúcsfelszereltségű verzióban gyémántmintás nappabőr kárpitozás, masszázs funkció, továbbá ülés- és kormányfűtés kényezteti a bent ülőket. Az automata váltós autókban újdonság a kicsi, ergonómikus váltókar.

A kormány mögött egy új, nagyfelbontású 12,3”-es TFT kijelző kapott helyet, mely személyre szabható. Szélvédő kijelző is elérhető, mégpedig 10,8 hüvelykes (27 cm) méretű, ami a kategóriában a legnagyobb. A NissanConnect multimédiás rendszer középső kijelzője 9 colos (22,8 cm) lett és nőtt a felbontása is. A NissanConnect több funkciót is ellát egyben: hozzáférést biztosít a navigációhoz, a zenehallgatáshoz, az autó beállításokhoz, ugyanakkor kompatibilis az Android Auto-val illetve az Apple CarPlay-jel, sőt az új Qashqaiban működik a vezeték nélküli Apple CarPlay is.

A NissanConnect Services okostelefon applikációval több különböző olyan funkció érhető el, amin keresztül távolról vezérelhetjük az autónkat, például dudálhatunk, felkapcsolhatjuk a fényszórót vagy bezárhatjuk, illetve kinyithatjuk az autót. Ha a vezető nem a telefon navigációját szeretné használni, akkor elérhetőek a TomTom 3D térképek és élő forgalmi adatok, valamint a navigáció képes a távolról történő térképfrissítésre is. Ezen felül pedig elérhető még a Google Street View, állandó traffipax helyszínek, illetve az üzemanyagárak is. Végül az ajtótól-ajtóig navigálás is rendelkezésre áll, aminek része az My Car Finder (Keresd az Autóm) funkció is.

A Qashqaiban a Nissan modellek között első alkalommal elöl egy 15 W-os vezeték nélküli töltő található. A kapcsolódás lehetősége minden utas számára elérhető, ugyanis elöl és hátul is van lehetőség USB-n keresztül történő töltésre, egyaránt USB-A és USB-C portokon keresztül. Emellett beépített Wi-Fi is használható.

A navigációval összekötött új ProPILOT képes arra, hogy szinten tartsa a sebességet, gyorsítsa vagy fékezze az autót, s a sáv közepén tartsa az autót. Stop/go funkcionalitással is bír. Arra is képes, hogy a navigációs adatok alapján egy élesebb kanyar esetén a sebességet önmagától állítsa a megfelelő szintre. A navigációval összekötött ProPILOT már a középső felszereltségi szinttől, az N-Connectától elérhető lesz. A tengelytáv gyarapodásnak köszönhetően a hátsó üléseknél nőtt a térdhely, 28 mm-rel. Az első és hátsó fejtér is nőtt 11 mm-rel. A csomagtér ugyancsak öblösebb lett, 50 literrel nőtt a kapacitása.

Az új Qashqainak is hozzá kell járulnia ahhoz, hogy 2024-re a Nissan által Európában értékesített gépkocsik 50%-a villamosított legyen, ezért az új SUV kizárólag mild-hibrid technológiával ellátott 1.3 DiG-T benzinmotorokkal és e-POWER hibrid hajtáslánccal kerül piacra.

Az új Qashqaihoz rendelhető 12V lágy hibrid rendszer egy kedvezőbb árú hibrid technológia, amely nyomaték-rásegítést, kiterjesztett állóhelyzeti lekapcsolást, gyors újraindítást és szabadon gördüléskor motorleállítást, vitorlázást kínál, egyaránt javítva az üzemanyag-takarékosságot és a CO2 kibocsátást (-4g/km). Lassításkor energiát nyer vissza, amit a lítium-ion akkumulátorban tárol. Ezt a visszatöltött energiát az állóhelyzeti és gördüléskori motorleállítás, illetve nyomatéknövelés célokra használja fel.

Az 1,3 literes turbómotor kétféle teljesítménnyel érhető el – 138 és 156 LE – és hatfokozatú kézi kapcsolású vagy Xtronic CVT sebességváltó társítható hozzá. A motor legnagyobb teljesítménye 5500 fordulat/percnél, a 270 Nm forgatónyomaték pedig 1750 fordulat/percnél érkezik meg. A 156 lovas, CVT-váltós modell négykerék-hajtással is rendelhető, amely immár öt üzemmódot ismer.

 Az új Qashqai jövőre az egyedi megközelítést alkalmazó e‑POWER hajtásrendszerrel is megvásárolható lesz. Az e-POWER rendszer része egy nagyteljesítményű akkumulátor, egy változó sűrítési arányú, 156 LE-s benzinmotor, egy generátor, egy inverter, továbbá egy 140 kW (187 LE) teljesítményű elektromotor. A benzinmotor kizárólag elektromos áramot termel, a kerekeket a villanymotor hajtja. A Qashqai e-POWER-be a Leafből ismerős e-Pedalt is beépítik. A vezető akár a közlekedési helyzetek 90%-ában kizárólag a gázpedál használatával gyorsíthat és lassíthat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/