Megnéztük a fapados Porsche élményt a Genfi Autószalonon
címkék: 911 carrera t, genfi autószalon, porsche 911, új porsche
Nem mindenkinek a csillogás és a felesleges extrák a legfontosabbak, ezzel szemben a teljesítmény állhat minden felett. Ezt az egy dolgot szem előtt tartva alkotta meg a Porsche a 911 Carrera T sportmodellt, amely nélkülöz minden felesleges dolgot, hogy nagyot mutasson.
Nincs benne nagy kijelzős navigációs központi rendszer, de még hátsó ülések vagy épp rádió sem, ellenben helyet kaptak benne szénszálas Alcantarával borított versenyszékek, egy hétsebességes, vajpontos kézi váltó és temérdek olyan vezetési élményt fokozó extra, melyek más modellekben felárasak.
A Carrera bázismodellen alapuló 911 Carrera T olyan sportkocsi, amely az 1968-ban megjelent 911 T-hez nyúlik vissza: annak puritán megvalósulását tálalja nekünk a stuttgarti cég a maximális vezetési élményért cserébe. Míg a kidobált extráknak köszönhetően tömege alacsonyabb, váltóáttételei rövidebbek, hátsó tengelyébe pedig mechanikus differenciálzárat építettek, így intenzívebb vezetési élményt nyújt, ám számos olyan berendezést is beépítettek, ami normális esetben a Carrera alapmodellhez nem érhető el. Ilyen a PASM adaptív sportfutómű, ami 20 mm-rel ülteti meg a karosszériát, a Sport Chrono csomag, a rövidített váltókar és a Sport-Tex anyaggal bevont sportülések. Felárért hátsókerék-kormányzás is kérhető az autóhoz.
Odafigyeltek a súlycsökkentésre is: a 911 Carrera T hátsó oldalablakai és szélvédője vékonyított üvegből készültek, a kilincseket ajtóbehúzókkal helyettesítették, a kabin szigetelését csaknem teljesen száműzték, emellett a hátsó üléseket és az infotainment rendszert is kivették az autóból. (Utóbbi kettőt külön kérésre visszarakják). A 911 Carrera T menetkész tömege végül 1425 kilogramm lett, így 20 kilóval könnyebb egy hasonló felszereltségű 911 Carreránál.
A szalonon kiállított sárga 911 Carrera T kívülről az extra első toldatáról, Agate szürkére festett Sport Design külső tükörházairól és 20 colos, titánszürke Carrera S kerekeiről ismerhető fel, de a „911 Carrera T” logók egyértelművé teszik, mivel van dolgunk. Az utastérben az alábbi különlegességek figyelhetők meg: a sportkormányra rátették a menetmód választó gombot, a rövidített váltókaron látható piros kapcsolási rajz pedig a Carrera T exkluzív jellemzője. A modell egyedi belső csomaggal is konfigurálható, ekkor sárga, piros vagy ezüst varrás oldja a feketeséget.
Az autót egy 3.0 literes duplaturbós bokszermotor hajtja 370 lóerős teljesítménnyel és 450 Nm-es csúcsnyomatékkal, amelyet az 1750-5000-es fordulatszám-tartományban folyamatosan szolgáltat. A rövidebb hátsó tengelyáttételnek és a mechanikus differenciálzárnak köszönhetően a 911 Carrera T mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul fel százra (-0,1 mp) és 15,1 szekundum alatt eléri a kétszázas tempót. Rendelhető hozzá PDK duplakuplungos váltómű is, ekkor a százas sprint csupán 4,2 másodpercet vesz igénybe, a kétszáz pedig 14,5 másodperc alatt van meg. Mindkét szerkezettel 290 km/óra a végsebesség.
Az új Porsche 911 Carrera T egyébként már rendelhető. Németországi alapára 107 553 euró (33,5 millió forint).