Megújult a Škoda Superb
Folytatódik a Škoda modelloffenzívája, ez alkalommal a Superb és a Superb Combi esett át széles körű modellfrissítésen. A két újdonság április 19-én, a Sanghaji Autószalon előestéjén tartja világpremierjét. A márka csúcsmodelljei a márka friss dizájnjával, megújult utastérrel és új műszaki megoldásokkal érkeznek. Az új Superb piaci bevezetése Európában 2013. június végével veszi kezdetét.
A Škoda Superb teljes egészében új tervezésű orr- és farkialakítással érkezik a piacra, amelyekben természetesen jól érzékelhetők a márka új formai nyelvezetének elemei: letisztult vonalvezetés, precíz kidolgozás és kiegyensúlyozott arányok. Az autó egészen az A-oszlopokig átdolgozott eleje jóval markánsabb benyomást kelt, hűtőrácsa, márkaemblémája, fényszórói, lökhárítói, sárvédői és motorházfedele egyaránt megújultak. A szélesebb hűtőráccsal kiformált, markáns vonalak jellemezte orr, illetve a szintén új tervezésű fényszórók egyéni megjelenést kölcsönöznek az új Superb számára. Első ízben jelennek meg a modellsorozat kínálatában LED-es nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényszórók.
A Superb Limousine és Combi hátulját is új formák jellemzik, alapvetően letisztult, rendezett és precíz benyomást keltve. A lámpatestek grafikáját is átrajzolták a tervezők, így még határozottabban és ragyogóbban érvényesülhet a márkára oly jellemző C-alakzat, amelyet a Superb modelleken első ízben alkot három LED-fénycső. A csomagtér-ajtó két háromszög-motívuma szintén az új Škoda-dizájn része.
A Superb utasterében immár kilenc változatban állnak rendelkezésre az új három- és négyküllős kormánykerekek, amelyekhez új kárpitanyagok és dekorbetétek társulnak. A legmagasabb, Superb L&K felszereltségi szint az új
„Barna-elefántcsont” színösszeállításban is rendelhető.
Motorpalettája és hajtásrendszerei terén is még vonzóbb az új Superb, egyes erőforrásai akár 19 százalékkal is takarékosabbak elődeiknél. Komoly szerephez jutnak ebben az automatikus motorleállítás és -indítás és a fékezés alatti energia-visszatáplálás rendszerei, amelyek az EU-piacokon a jövőben a Superb minden dízelváltozatában, illetve az 1,4 TSI (125 LE) belépőmotornál is megjelennek. A Superb GreenLine változat 4,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amelyhez kilométerenként 109 gramm széndioxid-kibocsátása társul. A 2,0 TDI (140 LE) összkerékhajtású változatában manuális, míg a másik 2,0 TDI (170 LE) 4×4-es modell első ízben hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) készül.
Mindkét modell messze a legnagyobb csomagtartóval és – elsősorban a hátul utazók számára – belső méretekkel rendelkezik piaci szegmensében, vagyis a felső-középkategóriában, ahol egyetlen más autóban sem élvezhetnek olyan tágas teret a hátul helyet foglalók, mint a Superb modellekben. Egy új funkció még kényelmesebbé teszi az utazást a hátsó ülésen: első ízben állítható az első utasülés hosszirányú pozíciója a hátsó ülésről is. Továbbra is verhetetlen kategóriájában a Superb csomagtere, amely a Limousine esetében 595, míg a Combi hátuljában 633 literes. A hátsó üléstámla lehajtásával 1700 illetve akár 1865 literes raktér alakítható ki. Emellett az első ajtókban esernyőt helyeztek el, a csomagtér pedig két fokozatban tárulhat fel, csak a kisebb fedél vagy a teljes csomagtér-ajtó felnyitásával.
Jelentősen bővült az új Superb kényelmi felszereléseinek választéka is. Mindkét modell először kínálja a parkolási kormányzó-asszisztens legújabb generációját, amely az úttal párhuzamos helyekre való be- és kiállás mellett immár a merőleges irányú betolatást is segíti. Mindezeken túl az új Superb olyan kényelmi felszereléseket is kínál, mint a Limousine integrált napelemekkel kiegészített elektromos tolóteteje, a Combi elektromos panoráma-üvegteteje és a kulcshasználat nélküli automatikus nyitás és indítás rendszere (KESSY).