Megújult a SEAT Leon és az Altea
A negyedik generációs Ibiza és az új Exeo formavilágához hasonlóan a 2009-es Leon és Altea megjelenését is az új nyíl dizájn határozza meg.
A SEAT a Genfi Autószalont választotta a 2009-es Leon és Altea modelljei premierjének helyszínéül, de ahogy már megszokhattuk, idő előtt megtudtunk mindent az új modellekről. A márkaspecifikus nyíl dizájn szerint némileg módosított külalak mellett a továbbfejlesztett motorok jelentenek újdonságot. Az új Leon és Altea modellek első darabjai várhatóan nyár elején érkeznek Magyarországra.
A negyedik generációs Ibiza és az új Exeo formavilágához hasonlóan a 2009-es Leon és Altea megjelenését az új nyíl dizájn koncepciója határozza meg. Jellemző rájuk a lágyabb, elegánabb vonalvezetés. Elöl továbbra is meghatározó elemek a kisebb SEAT-emblémával és hangsúlyosabb krómszegéllyel díszített új hűtőrács, a nagyobb fényszórók, az új tervezésű külső tükrök és a modern keréktárcsák. Hátul méretesebb szélvédő szolgálja a kedvezőbb kilátást, de a tervezők többek között a csomagtér-ajtót és a hátsó lámpatesteket is átdolgozták. Az utastérben a műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok módosításai, valamint az igényesebb anyagválasztás teremt modern környezetet.
A 2009-es Leonban mutatkozik be az XDS-rendszer, amely a menetstabilizálóval (ESP) együttműködve egyfajta önzáró differenciálműként javítja az autó menettulajdonságait a kerekek tapadásvesztésével járó menethelyzetek során.
Az új Leon, Altea és Altea XL modellek motorválasztéka széles, a benzineseknél az 1,4 86 LE-től a 2,0 TSI 260 LE-ig, míg a dízeleknél az 1,9 TDI 105 LE változattól a 2,0 TDI 170 LE teljesítményű verziójáig tart.
A benzinesek palettájának különlegessége a 211 lóerős 2,0 TSI (a 2,0 TSI 260 LE teljesítménnyel 2009. őszétől elérhető), míg a dízel palettán a 170 lovas common rail dízel megjelenése jelent újdonságot. Mindezen túl az 1,9 TDI (105 LE), a 2,0 TDI (140 LE) és a 2,0 TSI (211 LE) változatok a hatfokozatú DSG sebességváltóval is rendelhetőek, míg a hétfokozatú DSG váltó kormánykerékre szerelt billentyűkkel a 160 lóerős 1,8 TSI aggregáthoz áll rendelkezésre.
A 2009-es Leon XDS-rendszerén túl további igényes extraként jelenik meg az emelkedő-asszisztens (Hill Hold Control), az AFS-rendszerrel és nappali világítással kiegészített bi-xenon fényszórók, a ködfényszórók kanyarodófény-funkciója, az első és hátsó parkolóradar, valamint az új navigációs rendszer képernyőjét használó, vizuális parkolássegítő berendezés. A Style felszereltségtől a szériafelszereltség részét képezi egy kombinált USB port, amely az Aux-In, az USB és az iPod csatlakoztatását teszi lehetővé egyetlen univerzális multimédia csatlakozó formájában.
Ezen felül az összes változat új kárpitanyagokat is kapott, a kínálatban a Leon fekete bőr, illetve új “Cognac” árnyalatú bőr bevonata is szerepel. Az FR-változatokhoz rendelhető összeállítás a fekete szövet (az ülések oldalsó részein) és a középső sáv vörös vagy ezüst Alcantara borításának kombinációja. Végül pedig az új Leon és Altea az aktív biztonság összes elektronikus rendszerét kínálja.