Mercedes Vision R 63 AMG
A legutóbbi Genfi Autószalonon még csak a Mercedes R-osztály tanulmányát láthatta a nagyközönség. Ehhez képest a stuttgartiak máris a legkeményebb kivitellel sokkolják a Frankfurti Autószalon látogatóit: a szériaérett R-osztályból ott lesz az AMG által kezelésbe vett, 510 lóerős változat is.
Kezdjük máris a motorral, hiszen az R 63 AMG jelzés igen méretes példányra enged következtetni. Bizony, az eredetileg családi egyterűnek készült Mercedesben pár köbcenti híján 6,3 literes motor dohog. Ez az a bestiális erőmű, amelyet az AMG nemrég fejlesztett ki, és az új ML 63 AMG-ben már meg is kezdte pályafutását. Az új V8-as gépezet 510 lóerőt és 630 Nm-t produkál, de nyomatékból már 2000-es fordulaton is rendelkezésre áll egy kerek 500 Nm-nyi dózis.
Az AMG mérnökei valószínűleg úgy gondolták, hogy egy hatszemélyes, 5,2 méteres tengelytávú családi autóban mégiscsak arcátlanság volna ekkora “kraftot” csupán a hátsó kerekekre bízni, ezért az elsőkre is juttattak belőle. A hajtás 40/60 százalékban oszlik meg az első és a hátsó tengely között. Így körülbelül 5 másodperc alatt futja meg 100 a km/h-s sprintet az R 63 AMG, valós végsebessége pedig egyelőre rejtély marad, a száguldásnak ugyanis 250 km/h-nál szab határt az elektronika.
A szíverősítés mellett a fékrendszer megfelelő képességeiről is gondoskodtak az AMG-nél. A méretes féktárcsák és nagyteljesítményű nyergek 21 colos, titánium fényezésű felnik mögött bújnak meg. A megfelelő tapadás érdekében igen széles, 265/40-es papucsokat szereltek a kerekre. Az ültetett kasztni sportosságát erősítik az átgyúrt lökhárítók, a sportkipufogó-rendszer krómozott végződései és a titánium gyűrűkkel ellátott ködlámpák, melyek a bi-xenon fényszórókkal együtt biztosítanak tökéletes megvilágítást a száguldozó kedvű sofőr számára.
A tágas belsőben megmaradt a luxus, de az első két sorban AMG sportülésekre cserélték a foteleket. Így a papa, a mama és a gyerekek nem fognak oldalra csúszni, ha apuci befekteti egy-egy kanyarba brutális sportjárgányát. A hátsó sorba költöztetett nagyszülőknek azonban nem jár erősített oldaltámasz. Még szép! Ha ők is ott vannak, fogja vissza magát a vezető, kapcsolja komfortállásba a légrugós futómű karakterét, és máskor élvezze a kormányról is kapcsolható váltót, no meg az 510 ló erejét. Nyugodtabb tempónál egy hétcolos TFT monitorral ellátott DVD lejátszó szórakoztatja a második és harmadik sorban utazókat, a vezető pedig örülhet az utasok jókedvének, és a tudatnak, hogy amint egyedül lesz az autóban, azonnal szabadjára ereszti mind az 510 lovat!
B.G.
Kapcsolódó cikkek: